Tulen hulluks sairauspelon kanssa! Verenvuoto persuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on ollut silloin tällöin verentuloa ulostuksen yhteydessä, kohta parin vuoden ajan. Saattaa olla puolivuotta taukoa ja sit taas kerta liraus, ihan pönttöön asti.
Olen ravannut lääkäreillä, sekä tk että yksityisellä erikoislääkärillä (yhteensä ainakin 6 lekuria)

Pukamia kuulemma on, samoin pieni haava peräaukolla. Muutama pukama pullistuu ulos ulostaessa, kummempia kipuja ei ole.

Onko kukaa kärsinyt samanlaisesta?

Älkää sanoko syöpä, tiedän sen mahdollisuuden liian hyvin:( (miten tod.näk 31v?)

No joo, siis tuskin on kuitenkaan mikään syöpä vaan juurikin nuo pukamat. Itsellä ne on vaivanneet vaan raskausaikana, mutta juuri kuvailemallasi tavalla. Välillä oikein pelästyin, että mistähän rööristä se veri valuu, mut peffastahan se tuli.

Haavainen paksusuoli oireilee juuri kirkkaana, puhtaana verenä. Sinuna menisin lääkäriin, vaadi se tähystys. Kyllä kait ne ottavatkin jos sulla on jo noin kauan jatkunut. Soita aika nyt itsellesi.

Onpa jännä että eivät antaneet aikaa. Mutta jos sulla oireet jatkuu, niin mene vaikka yksityiselle puolelle. Pidä mielessä ainakin tuo haavainen paksusuoli, jos se ei ala helpottamaan.. Tsemppiä sulle vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:
verentulo ulosteessa harvemmin on syövän oire. pukamista ja haavasta tuo johtuu.

Minä olen sh:na os:lla jossa leikataan suolistosyöpää, ja kyllä veri ulosteessa on yleisimpiä merkkejä suolistosyövästä (nimenomaan peräsuolisyövästä) Mutta ap:lle, sinulla verenvuoto johtuu aivan varmasti niistä pukamista ja haavasta peräaukolla. Jos sulla ois syöpä, niin kyllä se antais muutakin oiretta eikä sillä verentulolla ois niin pitkää esiintymisväliä. Mulla on ollu samaa vaivaa, lisäksi jumalattomat kivut, tähystyksessä sisäiset pukamat ja haavauma.

Rauhoitu hyvä ihminen! Suolistosyövät on todennäköisiä vanhalla iällä, 80% yli 60-vuotiailla. Kirkas veri johtuu pukamista!

Elämässä on paljon muutakin mitä pelätä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on ollut silloin tällöin verentuloa ulostuksen yhteydessä, kohta parin vuoden ajan. Saattaa olla puolivuotta taukoa ja sit taas kerta liraus, ihan pönttöön asti.
Olen ravannut lääkäreillä, sekä tk että yksityisellä erikoislääkärillä (yhteensä ainakin 6 lekuria)

Pukamia kuulemma on, samoin pieni haava peräaukolla. Muutama pukama pullistuu ulos ulostaessa, kummempia kipuja ei ole.

Onko kukaa kärsinyt samanlaisesta?

Älkää sanoko syöpä, tiedän sen mahdollisuuden liian hyvin:( (miten tod.näk 31v?)

älä usko lääkäriä. ei ne mitään tiedä. todennäköisesti sulla on pahanlaatuinen omullerin bipolaarinen geenisyndrooma, joka yleensä alkaa noin kolmikymppisenä. etenee nopeasti, toivoa ei juuri ole.
loppuvaiheessa tauti on edennyt niin, että peräaukko ja valtimot on kasvaneet toisiinsa ja yhidstyneet, ja lopulta sun verenkierto karkaa peräaukon kautta. ovat kuulema kehitelleet sellaisia anaalikatetreja, joiden kautta verta voidaan sitten kierrättää ja näin ylläpitää verenkiertoa, vrt. keinomunuaishoito. tosin, kyllähän sellainen hiukan rajoittaa sosiaalista elämää, kun peräsuolikatetria pitää kuljettaa mukanaan kaupoissa yms. eroon siitä ei siis pääse ikinä.

otan osaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen käynyt yksityiselläkin, sekään ei katsonu tähystystä tarpeelliseks.
Veriarvot oli ok jos niistä nyt jotain voi päätellä.

voisko siitä päätellä yhtään mitään, että olet käynyt usealla lääkärillä, sekä yksityisellä että kunnallisella, ja YKSIKÄÄN ei ole suostunut sulle laittaa lähetettä tähystykseen?
ei millään pahalla, mutta ihan oikeasti sun ongelma löytyy ihan jostain muualta kuin alapäästä. hae lääkkeet masennukseesi.

Yhteistyössä