Tulehtunut talirauhanen(?)ulkosynnyttimissä!?

Kysyn ensin täältä ennenkuin hakeudun lääkäriin. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta; että ulommassa häpyhuulessa on aristava patti, johon pikkuhousut ovat hanganneet? Tämä on ollut mulla jo viikkoja ja se suurenee koko ajan. Voiko sille itse tehdä mitään? Olen joskus kuullut tällaisesta kyllä.
 
Mulla oli vastaava tuossa muutama kuukausi sitten. Viikon ajan sitä seurasin ja meni koko ajan vaan kipeämmäksi (oli noin herneen kokoinen). Puhkesi viimein itsekseen, mutta menin kuitenkin lääkäriin. Lääkäri määräsi kaksi voimakasta antibioottikuuria päällekkäin ja sanoi että voi olla ettei mene niillä ohi jolloin joudutaan aukaisemaan. Onneksi kuitenkin parani lääkkeillä. Eli en ehkä menisi itse sitä puhkomaan, ettei tulehdu vain pahemmin.
 
molla
En tiä puhutaanko samasta asiasta.Itselläni tulee aika ajoin sellanen herneen kokonen patti nivus alueelle. On vähän arka ja haittaa varsinkin liikkuessa. Oon käyttäny sinkkivoidetta. Ja siitä se on muutaman päivän kuluessa kuivunut pois. Sinkkivoidetta saa apteekista.
 
-ieva-
mul oli tuollainen silloin kun odotin poikaa.
Muutamassa päivässä tuli mielettömän kipeeksi ja kokoiseksi..hyvä kun pystyi edes kävelemään.
lääkärissä ne istutti sellaseen gyne tuoliin/sänkyyn jalat levälleen. puudutti patin,puhkaisi sen ja puhdisti. sain antibiootti kuurin.

Kuulemma on aika yleisiä varsinkin raskaana olevilla naisilla.
 

Yhteistyössä