Tulehtunut ihopoimu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli mulla on oikea röllövatsa ja vatsan alle on muodostunut sellainen syvänne, joka meinaa tulehtua :( On tosi kipeä välillä ja joskus siihen tulee ihan haava. Pesen huolellisesti ja kuivaan, mutta eihän tuon mahamakkaran alus pääse koskaan kuivumaan, kun mahanahka roikkuu päällä :/ Mikä avuksi? Onko muilla tällaista ongelmaa? Sikspäkit
n omaavat, älkää vaivautuko vastaamaan =)

Jos poimu on erittäin ärtynyt, puutereista Daktarin ja Trosyd ovat erittäin toimivia. Poimuun kannattaa pohjalle laittaa myös sidetaitosta tai lakanakankainen taitos, jotta sinne pääsisi edes hiukan ilmaa väliin ja paraneminen nopeutuisi.
Talkin korvikkeeksi käy muuten ihan tavallinen perunajauho.

[QUOTE="vieras";23697227]MInulla on vastaava ongelma ja en ole edes lihava... Raskauden jäljiltä vatsanahka venyi ja nyt sitten alavatsalla on reppu, joka hautoo alla olevaa ihoa :([/QUOTE]

Sä varmaan saisit kunnallisella puolella abdominoplastian, toki kaikki leikkaukset on riskialttiita, mutta ei tulehduksetkaan hyvää tee.

sieni tai hiivahan siellä kasvaa, tykkäävät kosteista ja kuumista paikoista. mut esim se daktarin auttaa tosiaan siihen. suihkun jälkeen selälleen makaamaan että saa ilmaa. sinkkivoidetta kannattaa kokeilla myös.

pese tulehtunut kohta suihkussa lactacydillä,kuivaa alue hyvin ja levitä puuterimaista basibactia.Sitten kun tulehdus on rauhoittunut laitat aina,joka pesun jälkeen talkkia.

Mulla sama vaiva. Välillä saan ihottuman rauhoittumaan, mutta aina se palaa. Vatsanahka ei ole edes jätin suuri sillä olen vain hieman ylipainoinen. Mistä tämä oikein tulee? Hirveä kutina. Kokeiltu Daktarin, Hydrocortison ja nyt pimafucort. Talkkia välillä. Varpaiden välit hautovat myös.

Mulla sama vaiva. Välillä saan ihottuman rauhoittumaan, mutta aina se palaa. Vatsanahka ei ole edes jätin suuri sillä olen vain hieman ylipainoinen. Mistä tämä oikein tulee? Hirveä kutina. Kokeiltu Daktarin, Hydrocortison ja nyt pimafucort. Talkkia välillä. Varpaiden välit hautovat myös.

Oletko mittauttanut verensokerin? jos pitää korkea sokeri yllä tulehduksia.