tulehduskipu lääkelaastari! Toimiiko? Kokemuksia?

Jep, eli tänään sain lääkäriltä tuomion: rannekanavaoireyhtymä.. JEE!!!! :(
Ja kokeillaan tulehduskipulaastaria alkuun.
Sisäisesti otettavat tulehduskipulääkkeet ei auta ja aamulla kahta kauheampi kipu kädessä.

Tänään siis ensimmäinen kokeilu laastarilla..
Alkavaa reumaa epäili ensiksi, mutta "onneksi" oireet viittaa loppujen lopuksi rannekanavaoireyhtymään.

Kokemuksia? Toimiiko?
 
vieras
no mulla on ollut durogesic-kipulaastari ja niissä piti ihoalueen olla karvaton ja laatari piti hinkata kuumaksi että laatari aktivoitui ja tarttui paremmin kiinni ihoon (liimat kuumenee ). kestää muuten 12 tuntia tai kauemminkin että laatarin vaikutuksen huomaa. tiedät varmaankin että laastaria ei vaihdeta kuin kolmen päivän välein.
 
Wanha
Eikö kenelläkään kokemusta???
Jos lekuri epäili "hiirikättä" eli jännetupen tulehdusta, niin ei ehkä auta .
Itse olen saanut kivun pysymään poissa (ei parantumaan sittenkään) ottaen Panacod tabletin puolikkaita aina puoli tuntia ennen kuin tiedän edellisen tabun vaikutuksen lakkaavan. Siten ei maksimiannostus ylity. Oleellisen tärkeää on, ettei kipu saa päästä tulemaan lainkaan pintaan - eikä kättä saa käyttää ainakan tietokoneen operointiin. Tai sitten ei paranekaan. Oma valinta.

Auttaa myös idealside. Niin kauan kuin pitää ;-)
Vaiva voi johtua kyynärpään nastasn jännekiinn9ityksestä , olkapään vastaavista paikoista ja jopa lapaluun alareunan kohteista - varsinkin, jos tuolisi korkeus on hiukankin väärä ja joudut pitämään kättä ylhäällä.

Its psyykkasin lopulta kivun pois. Se onnistuu keskittymiskykyiseltä.

Etsi kipupisteitä taktisista kohdista. Aloita peukalon hangasta ja purista sitä. Se on arka kohta ja sillä ylitää hyvin ranteessa olevan kivun. Kyynärpään koloista sama. Olkapäästä sama jne. Painelet noita akupunktiopisteitä. Makaat hiljaa täysin rentoutuen ja selälläsi. Pistät silmät kiinni ja annat kivun häipyä.

En osaa paremmin kuvailla tekemistä, mutta minulla se toimii. Riippunee varmaan siitäkin, miten ajatukset kulkevat rentoutuessa.

Tuollaisen psyykkauksen opin jo lapsena mennessäni hammaslääkäriin. Karmea kokemus. Se johti siihen, että jo ennen toimenpiteitä, istuttuani tuoliin puristin rystyset valkoisina käsitukia ja koko vartalo jännittyneenä. Kun pora sitten alkoi pienillä kierroksilla rouhia hammasta savun nousteassa kuumenevasta hampaasta alkoi taju mennä kankaalle. Koko kroppa kärsi tuskia.

Seuraavia kertoja varten ajattelin tuota hullua menettelyäni, Kipuhan ei ollut takapuolessa vaan yhdessä hampaassa ja sen juurissa. Miksi siis koko ruho oli tulessa?

Psyykkasin -vakuutin itselleni, että vain toisessa leuassa ja hampaan kohdalla sattuu. Päätin rentouttaa itseni täysin ja pitää siitä kiinni - mistään muusta välittämättä. Homma toimii. Kipua on, mutta vain yhdessä kohtaa. Ja sen kestäminen onkin jo helpompaa.

Pieni leikkauskin puuduttamatta onnistuu kyllä ilman katastrofia - se vaatii vain vahvaa tahtoa keskittyä.

Lycka till.

Lääkkeistä on pyrittävä eroon - mutta vain siitä turhasta määrästä.
 
"Halikatti"
Mikä lääke on muuten kyseessä? Durogesic esim. ei ole tulehduskipulääkettä, vaan opioidi, keskushermoston kautta kipua lievittävä. Mua vaan farmaseuttina kiinnostaa, että mitä tulehduskipulääkettä saa laastarina, kun en ole ikinä toimittanut..?
 
owbv
[QUOTE="Halikatti";23674553]Mua vaan farmaseuttina kiinnostaa, että mitä tulehduskipulääkettä saa laastarina, kun en ole ikinä toimittanut..?[/QUOTE]

Todennäköisesti kyseessä on norspan, joka sekään ei ole tulehduskipulaastari
 

Yhteistyössä