Tulehdusarvot koholla, syytä ei löydy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoisella, päivä hänen synnyttyään. Alkoi crp-tulosten tultua saamaan välittomasti antibiootteja suoraan suoneen ja alkuperäinen crp-arvojen nostaja ei koskaan selvinnyt.

Itselläni oli jotakin häikkää toukokuussa. Pieni kylmettymisestä johtua nuha ja köhä; niitä sitten loppujen lopuksi arveltiin syiksi, ja arvot palasivat pian normaaleiksi.

Jos pitkittyy, niin hankalaa, ja tavalla tai toisellahan se pitää selvittää mikä tulehdus jyllää.

Piika-äiti

Minulla oli pissan leukosyytit nyt kolmella plussalla, mikä tarkoitti sen testitikun lukemien mukaan yli 500 yksikköä jotain (mitä sitten lieneekin). Muutoin on turvotusta valtavasti (8 kg / 5-6vk) ja verenpaine koholla (150/95, raskauden alussa 116/60), mutta proteiineja ei ole (hieman).

Jos joku osaisi tulkita tästä, olisin kiitollinen. Neuvolassa asiaan ei ole puututtu, verenpainetta vain seurataan tarkemmin.

Piipa rv 37+1

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Minulla oli pissan leukosyytit nyt kolmella plussalla, mikä tarkoitti sen testitikun lukemien mukaan yli 500 yksikköä jotain (mitä sitten lieneekin). Muutoin on turvotusta valtavasti (8 kg / 5-6vk) ja verenpaine koholla (150/95, raskauden alussa 116/60), mutta proteiineja ei ole (hieman).

Jos joku osaisi tulkita tästä, olisin kiitollinen. Neuvolassa asiaan ei ole puututtu, verenpainetta vain seurataan tarkemmin.

Piipa rv 37+1

Onko pissan nitriitti koholla?

Kyllähän nuo paineet on hieman yläkantissaan. Kummallista, ettei ole valkuaista, jos turvotuskin on runsasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Ei ole nitriittikään koholla, vain nuo leukosyytit ja proteiineja vain hieman.

Aika huono olo.. :|

Onko sinulla kotona liuskoja, joilla voit seurata tuota mahdollista valkuaisen ilmestymistä virtsaan tai milloin sinulla on ollut edellinen neuvola?

Minä olisin sinusta vähän huolissani, kun nuo paineetkin on yläkanttiset ja turvotusta runsaasti. Raskausmyrkytys voi tulla varsin nopeasti.

Millälailla sinulla on paha olo?

Niitä "perustikkuja" on, eli joilla saa mitattua valkuaiset ja sokerit. Muutaman kerran mulla on ollut neuvolassa valkuaiset 1+, mutta terkkarin mielestä se on normaalia. Pääasiassa ne on kuitenkin aina "hieman". Samoin sain neuvolasta verenpainemittarin viikonlopuksi lainaan. Leukosyytit tosin oli 3+.

Olen ymmärtänyt neuvolasta, että niin kauan kuin valkuaista ei ilmesty, eivät he reagoi asiaan mitenkään. Välillä sanoivat jo, että jos verenpaine pysyy samana, tulee lähete äitipolille, mutta kun se ei laskenut, he päättivätkin mitata verenpainetta makuullaan, jolloin se oli pikkuisen alempi. Eli ei lähetettä.

Huono olo on sillä lailla, että päähän särkee vähän (toiselle puolelle vain, mutta mulla oli jo ennen raskauttakin migreeniä ) ja ylämasu on kipeä (ollut jo monta kuukautta: sappikiviä epäiltiin, mutta ultrassa ei löytynyt mitään, afos-arvot olivat vain koholla 186).

Samoin tämä turvotus tekee olon huonoksi, kun on oikeasti joka puolelta kehoa iho niin kiristynyt, että tuntuu räjähtävän ja jos esim. jalka tai käsi unohtuu yli 5 min ajaksi samaan asentoon, on siinä heti monen sentin painauma. :'(

Maanantaina on lääkärineuvola, mutta terkkari kävi jo eilen kysymässä siltä tästä ja sen mielestä kaikki on ok, kun paino on kokonaisuudessaan noussut vain normaalin verran. Näin siis siitä huolimatta, että ekojen 7 kk:n aikana paino nousi 7 kg ja sitä seuraavan 5-6 vk:n aikana 8 kg.

Ensiodottaja siis olen. Vauva on jo laskeutunut ja kiinnittynyt. Kohdunsuu oli viikolla 35 sormelle auki ja lyhentynyt 2 senttiin.

Piipa rv 37+1

Yhteistyössä