tulehdusarvo 128

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kipeä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kipeä"

Vieras
Juu tiedän täällä ei ole lääkäreitä ja tämä ei ole lääkäri palsta.
Joka tapauksessa tiedän että täällä on monen alan osaajia ja kokemuksia on paljon, siksi täältä kysyn.

Voiko pelkkä poskiontelon tulehdus aiheuttaa kovan kuumeen 38-39,5. Jatkunut neljättä päivää ja tulehdus arvot ovat 128.

Vai onko kyse jostain muusta? Lääkäri ei sanonut mitään määräs vain antibioitit ja kontrolliin perjantaina.

Juu tiedän ei ole mikää hirmu korkea. :)
Kysymys onkin että voiko tuo olla VAIN poskiontelon tulehduksesta ? Lääkäri ei siis edes epäillyt poskionteloita, ihan vain itse päättelin....

Yleensä sama antibiootti tehoaa moneen erilaiseen tulehdukseen. Ehkei lääkäri ollut varma onko poskissa vai keuhkoissa tulehdus tms. ja määräsi jonkin yleispätevän antibiootin?! Tai jotain.

Tää on niin harvinaista että olen näin kovassa kuumeessa. Toinen kerta varmaan 15 vuoteen. Viimeksi kun oli näin ylhäällä tulehdusarvot ja kuume, oli munuaistulehdus ja päädyin osastolle sisälle. Pelottaa :(

[QUOTE="Kipeä";23211742]Tää on niin harvinaista että olen näin kovassa kuumeessa. Toinen kerta varmaan 15 vuoteen. Viimeksi kun oli näin ylhäällä tulehdusarvot ja kuume, oli munuaistulehdus ja päädyin osastolle sisälle. Pelottaa :([/QUOTE]

Mulle (joka sairastan kroonisesti hengitysinfektioita) nousi kuume ja crp yli sadan, kun olin oikeasti kipeä muualta. Mulla oli vatsassa trombi ja toinen kehittymässä. Onneksi pääsin suoraan päivystykseen ja sairaalaan.

Joten kuuntele kehoasi ja toimi tarvittaessa. Sinä tunnet itsesi parhaiten.

[QUOTE="Kipeä";23212859]Mulla on maha tuosta rintalastan alapuolelta kipeä. Ei voi painaa yhtään sattuu heti. Oire ? Mä vaan aattelin että johtuu liiasta juomisesta tai yskimisestä.[/QUOTE]

Tuo veritulppa on erittäin harvinainen, mutta tulehduksia voi sisuskaluissa olla, esim. sappitiehyeiden, sapen tai haiman tulehdus, sappikivet jne. Mutta noissa tapauksissa ylävatsasi olisi kyllä tosi kipeä.

Yhteistyössä