Tulehdus vaiko huono hygienia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyh kun haisee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyh kun haisee

Vieras
Niin, minulla on ollut tämä ongelma melkeinpä niin kauan kuin muistan. Alapää haisee PAHALLE, etenkin suihkun jälkeen! Ei se haise erityisesti millekkään tietylle, kuten tietyille kalalajeille, vaan yleisesti vaan haisee voimakkaasti ja pahalle. Valkovuoto on vaihtelevaa; joskus harvoin ihan normaalia, useimmiten erittäin pahan hajuista, joko kellertävänrusehtavaa tai sitten paksua valkoista tahnaa. Ja valkovuotoa tulee paljon kerralla, riittää että hetken pitää pikkuhousuja jalassa niin jo saa nekin sotkettua. Ei kutise eikä kirvele, ainoat ongelmat ovat tuo haju ja outo valkovuoto. Mistähän on kyse? Sukupuolitauti se ei myöskään voi olla. Todella ikävä vaiva, joihinkin pikkuhousuihin jää kunnon pesusta huolimatta tahroja, ja huh sitä tuulahdusta, kun pitää jalat hetken ristissä ja sitten avaa ne! Ei mikään lempeä kesätuuli, vaan lähinnä sellainen komposti kesäauringossa-tyyppinen haju. ;) Olisi kiva päästä eroon tästä ihan itse ilman lekurien apuja, vaikka jollain apteekin itsehoitotuotteella?

Koska alapää haisee niin voimakkaasti niin tulee mieleen emätintulehdus mutta siihen kuuluu yleensä se kalanhaju... Siihen ei saa lääkettä kuin reseptillä mutta apteekissa myydään vagi-c nimistä lääkettä joka tasapainottaa emättimen bakteerikasvustoa. Toinen syy voisi olla ph:n kohoaminen. Siihen kuuluu myös pahanhajuinen vuoto ja hoituu lactalilla mitä saa myös apteekista ilman reseptiä.
Valkovuodon ei kuitenkaan kuuluisi olla rusehtavaa ja sen takia kannattaisi käydä näyttämässä lääkärille. Voit kokeilla ensin apteekin itsehoito tuotteet mutta jos niistä ei ole apua, voi vaiva tulla todella kalliiksi. Yleensä tulehduksissa valkovuoto on juoksevaa paitsi hiivassa jossa se on kokkareista. Valkovuodon vaihtelu voi johtua myös kuukautiskierron eri vaiheista tai e-pillereistä jos käytät niitä.
Lactal mainoksissakin sanotaan että ph voi kohota kylvyn yhteydessä joten itse lähtisin ainakin ensin lactalia kokeilemaan jos valkovuoto ei haise kalalle. Samalla voisi olla hyvä ostaa intiimisaippuaa jossa on matala, emättimeen sopiva ph ja yleensä ne sisältävät myös maitohappobakteeria niin ph:n saisi mahdollisesti pidettyä jatkossakin kurissa. Toivottavasti näistä on jotain apua

Tarkentaisin nyt siis tuota otsikkoa, että pointti oli se että onko kyseessä tulehdus vaiko johtuuko nämä vaivat vain huonoista peseytymistavoista? Pesen alapään kyllä joka päivä, joten en oikein usko että se siitä johtuu.

Ja se vielä, että ei se valkovuoto oikeastaan ihan ruskeaa ole, pikemminkin tummankeltaista, sellaista jännän väristä. Vaikea selittää ilman kuvaa, ja siinä taas olisi ehkä vähän liikaa informaatiota. ;)

Muista pyytää lääkäriltä hiivasieneen lääkitys samalla jos saat antibioottikuurin.Minulla ainakin antibiotti aiheuttaa hiivasientä ja on hoidettava joka kerta jälkihoitona.

Yhteistyössä