V
vierass
Vieras
Ei harmainta hajua, mitä kukakin tulee perimään. Ja toivotaan, että pitkään, pitkään, pitkään aikaan ei kenenkään osalta tarvii tällaisia edes miettiä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Reilua kai se olisi, mutta itse antaisin euroja sille joka niitä tarvitsee. Ja lapseni varmasti ymmärtäisivät tämän!
Jos lapsilla esim. eri isät ja vaikka esikoisen isä ihan peeaa ja sitten kuopuksen isä suht.varakas niin tekeekö silloin kuopuksen isä testamentin että esikoinenkin saa jotakin vaikka ei ole esikoisen isä?
Ei, en todellakaan ymmärrä enkä hyväksy sitä että lapsia kohdellaan epäreilusti.
Minä taas koen, että reilua on nimenomaan se, että jokainen saa tarpeensa ja elämäntilanteensa mukaan eikä se, että saa eurollisesti saman summan.
Mä haluan, että lapset saavat itse tuollaisesta päättää, ei me vanhemmat. Eli kaikille sama osuus tai sitten asiat sovitaan avoimesti lasten ja vanhempien kesken esim. testamenttia laadittaessa. Tuollaista maaomaisuutta jos on, niin senhän voi lapset itse keskenäänkin sumplia. Voihan niitä omia perintöosuuksia myydä pilkkahintaan sisaruksille juuri tuollaisessa tapauksessa.Minä taas koen, että reilua on nimenomaan se, että jokainen saa tarpeensa ja elämäntilanteensa mukaan eikä se, että saa eurollisesti saman summan.
Itse esim. toivon, että veljeni ottavat aikanaan "kontolleen" suvun maaomaisuuden, koska en itse en halua sen hoitoon paneutua. Näin siitä huolimatta, että silloin "saavat" paljon enemmän kuin minä.
![]()