Tuleeko taaperoille "fanaattisuuskausia" ?

Ehkä hieman provoava otsikko, mut läheltä liippaa.

Onko teidän muiden taaperoilla ollut joku tietty asia ihan ylivertainen? Pojalle se on pallo, maailmassa ei muuta olekaan.

Palloja nähdään joka paikassa, ympyrät, pisteet, kuplat, kaikki palloja. Hokee kokoajan PUM ja on potkaisevinaan, heittelee ja pelaa jalista, saa raivarin jos hänen palloihin kosketaan.

Ikää 1v2kk, tätä jatkunut jo pitkään. Normaali kehitysjuttu vai onko tuolla pakkomielle?
 
Juh
Meidän pojalla on autot vähän vastaavasti.. :D Autoksi kelpaa vaikka kenkä, eka sana oli auto, auto siellä, auto tuolla.. Ja niitä autoja on sielläkin missä mä en niitä autoksi tajua. Ja ei, niitä autoja ei oo koskaan sille mitenkään korostettu. Alkoi siis joskus ennen vuoden ikää, nyt 1v 10kk ei enää niin fanaattista touhua, mutta autot on tosi pop!
 
Mun omilla lapsilla ei ole ollu tollasia, mutta pikku-veli oli jossain vaiheessa tosi kiinnostunu pesukoneista ja vähän vanhempana stereoista - ei siis teknisessä mielessä niinkään - lähinnä niistä kaikista valoista, nappuloista yms.
 
Jaa juu: tuli mieleen vielä kaverin lapsi, joka tykkäsi joskus 2v:na yli kaiken autoista. Heidän iltasatunsa isän kanssa oli, että he luettelivat eri automerkkejä ja poika opetteli uusia. Kadulla tunnisti enemmän autoja kun minä...
 
juuli
Meidän 1v11kk on todella kiinnostunut tähdistä. Näkee tähtiä joka puolella. Nyt joulun aikaan kun niitä oli joka paikassa, ei muuta hoettukaan kuin "tähti, tähti, tähti..."
 

Yhteistyössä