Poikamme oli syntyessään 48cm pitkä ja painoi 3120g. Onko muita joiden lapset ovat olleet suunnilleen samankokoisia ja ovatko lyhyitä/pienikokoisia sitten kouluiässä?
En tiedä, kysytkö tosissasi, mutta vastaanpa kuitenkin. Kyllä lapsen aikuispituus on ihan perintötekijöissä. Lisäksi äidin raskausaikainen tupakointi vaikuttaa lapsen aikuispituuteen pienentävästi. Syntymäpituuteen taas vaikuttaa moni muukin asia, esim.ennenaikainen synnytys tai äidin ruokavalio raskausaikana.
Meidän tytär oli syntyessään 2550 g ja 46 cm. Nyt 4-luokalla ollessaan on 146 cm ja 29 kg, eli ei mitenkään pieni enää, hoikka kylläkin. Huoli pois =) .
Meidän pojalla oli hieman vähemmänkin painoa. On nykyään ihan keskimittainen koululainen, pituus on mennyt vuosia keskikäyrällä ja painokin on samaa luokkaa.
Mun poitsu oli 8v sitten 23.4.1998; 2690g ja 48cm. Nyt 7.1.2007 on 135,5cm ja 31kg!! Ja syntyi vielä 37+1 viikolla minun raskausmyrkytyksen vuoksi. Enkä todellakaan tupakoi ja omistan terveelliset elämäntavat. Minä olen 159cm ja mieheni 183cm. Eli jotain lähempänä 180cm ollaan 18v ikäisenä.