Tuleeko meistä nyt ls-ilmo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapuwa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapuwa

Vieras
Kyse lapsen erityiskoulusta. Oli sitten käynyt tilanne että opettaja sulki lapselta pääsyn luokkaan tai johonkin muuhun tilaan en oikein tiedä, ja lapseni oli ottanut tätä aikuista kädestä kiinne ja riuhtaissut käden edestään että pääsi kyseiseen tilaan (luokka käytävä en tiedä)
Nyt sitten ope soitti tänään kotiin että hän joutuu tekemään tuosta tämmöisen byrokratian vuoksi vain lappusen että tällainen välikohtaus on ollut ja lievästi sanottuna vähätteli tuota lappua mutta ilmoitti että kun tästä pitää vanhemmillekin ilmoittaa jos tämän joutuu täyttämään.
Koetin toki kysellä itse tilanteesta kuin tuosta lapusta että onko tästä nyt jotakin seuraamuksia tai vastaavaa mutta ope lähinnä piti lappusta vaan
-no se nyt vaan on tämmöinen joka kuuluu täyttää jos oppilaan tai opettajan tai avustajan koskemattomuutta on loukattu ja älä nyt tuosta lappusesta *jotakin epämääräistä mutinaa*
Nyt tässä illanmittaan olen käynyt miettimään että jos se nyt vaan on joku vähäpätöinen lappu niin miksi semmoinen muka kuuluu täyttää tai tehdä?
Jotenkin jäin vähän :O
Toki voin soittaa opettajalle-rehtorille (niinkuin teen huomenissa)
ja kysyä asiasta mutta eipä ne nyt siellä ole vastaamassa ja ajattelin että onko kenelläkään tietoa,
onko täällä alan ihmisiä tai vastaavaa käynyt kenellekään?

Taustoista sen verran että mehän ollaan lapselle koetettu saada suoraan suomeksi sanottuna kallonkutistajaa,
lääkkeet saatiin, mutta siinäpä apu:(
Ollaan tapeltu että terapiaa mutta nyt vasta kun lapsella on ollut vuoden verran "hankalaa koulussa"
Kiusaa muita ja valittaa ettei ole kavereita,
no ei kai ole kun kiusaa muita ja ollaan sanottu mutta EI niin EI :(
ja enhän minä siellä koulussa ole lastani vahtimassa (kaipa pitäisi) :(
(älkää kysykö miksi minä en tiedä vaikka tokihan se meidän vikamme tietenkin on)
Kerran on opettaja sanonutkin että kyllä teidän kuuluisi muuttaa toisaalle asumaan jos lapsi saisi sitten siellä toisessa paikassa kavereita,
jep hyvä neuvo tosiaan..
Helpommin sanottu jos asut vuokralla...
(isompi kaupunki kyseessä, mutta yksi tämmöinen erityiskoulu joten koulu pysyisi lapsella samana)

Olen myös hyvin hyvin surulinen siitä että nytkö vasta nämä uskoo että lapseni tarvitsee muutakin kuin ne pillerit,
näinkö pitkälle yhteiskunta leikkii mahdollisesti psyykkisesti sairaan (vammaisen) lapsen kanssa.

Luulisin näin, että opettajien ja muiden kasvattajien kohtaamia hankalia tilanteita lähinnä tilastoidaan. Sinun etunasi on se, että olet itse pyrkinyt aktiivisesti saamaan apua lapsellesi! Jos nyt sattuisi tulemaan ls- ilmoitus, se voi viedä asioita eteen päin.

Päiväkodissa ainakin kaikista tapaturmista sekä uhkaavista tilanteista pitää täyttää paperi, joka sit lähetetään ylemmille tahoille tiedoksi ja säilyttävät niitä jossain. En ole koskaan joutunut tekemään niin en tiedä yksityiskohtia. Mutta ei ole ls-ilmo tuo.

Luulisin näin, että opettajien ja muiden kasvattajien kohtaamia hankalia tilanteita lähinnä tilastoidaan. Sinun etunasi on se, että olet itse pyrkinyt aktiivisesti saamaan apua lapsellesi! Jos nyt sattuisi tulemaan ls- ilmoitus, se voi viedä asioita eteen päin.

Nii etuhan se toisaalta olisi mutta..
nyt olen vihdoin saanut lapselle tosiaan ajan lääkäriin että saisimme lausunnon jonka perusteella saisimme niiden lääkkeiden lisäksi myös sitä keskusteluapua.
Joten sinällään surku jos nyt viimehetkellä kun olen todella tappelemalla saanut tuon ajan tapeltua.
Ja se että miten ls meitä voisi auttaa? Sitä olen joskus aijemminkin itse väläytellyt ja oppilashuoltoryhmän kommentit oliettä niin he tulevat katsomaan mitä ongelmia teillä on?
Siis meillä :O
Eihän meillä ole muuta ongelmaa kuin ettälapsi ei pärjääkoulussa, kiusaa muita ja eitule muiden kanssa toimeen :(
Kerran meillä kävi sossut (vammaishuolto) ja totesi että hups ei sitä ongelmaa olekkaan teillä joteneisilloin voi olla ongelmaa missään ja asia jäi siihen

[QUOTE="lastentarhanope";28341470]Päiväkodissa ainakin kaikista tapaturmista sekä uhkaavista tilanteista pitää täyttää paperi, joka sit lähetetään ylemmille tahoille tiedoksi ja säilyttävät niitä jossain. En ole koskaan joutunut tekemään niin en tiedä yksityiskohtia. Mutta ei ole ls-ilmo tuo.[/QUOTE]

ok ja huh sinällään :)
Kun itsekin tavallaan alalle olen tulossa niin ei oikein ole kivaa jos omasta lapsesta on moinen ilmo tehty :(
Vammaishuollonpiirissä tosiaan ollaan janyt aloin saamaan jotenkin asiat rulaamaan, eli torstaina sain lapselle ajan joka on tuossa 2viikon päästä :)

Kyseessä voisi olla sellainen opettajan kohtaama uhkaava tilanne -lappu, jonka virallista nimeä en muista. Itse olen sellaisen kerran täyttänyt enkä muistaakseni edes laittanut oppilaan nimeä siihen. Se tehtiin nimenomaan tilastointimielessä. Moni opettaja ei tee noita mutta mulle kollegat sanoivat, että kannattaa tehdä, että ylemmillä tahoilla ollaan tietoisia opettajiin kohdistuvien uhkaavien tilanteiden määrästä. Voi olla, että lapsesi koulussa on myös nyt tämän opettajakohun vuoksi kehotettu tekemään ilmoitus. Siinä ei siis ole niinkään merkitystä, kuka tuon tilanteen on aiheuttanut vaan nimenomaan tilastoinnista ja opettajien "tukemisesta". Älä siis ole huolissasi vaan usko opettajaa, kun sanoi, ettei tarvi tuota pohtia.

[QUOTE="aapee";28341491]ok ja huh sinällään :)
Kun itsekin tavallaan alalle olen tulossa niin ei oikein ole kivaa jos omasta lapsesta on moinen ilmo tehty :(
Vammaishuollonpiirissä tosiaan ollaan janyt aloin saamaan jotenkin asiat rulaamaan, eli torstaina sain lapselle ajan joka on tuossa 2viikon päästä :)[/QUOTE]

Siis olet jo oman lapsesi saanut psykisesti häiriintyneeksi ja nyt olet pyrkimässä lastentarhan opettajaksi toisten lapsia traumatisoimaan?Et siis yhdestä virheestä näköjään opi ettei lasten kasvatus ole sinun lajisi??

Yhteistyössä