Tukostaipumus vs. hyytymistekijät

Hei kaikille!

Olen kahden onnistuneen raskauden myötä saanut ihanaa lasta, mutta nyt viimeisen kymmenen kuukauden sisällä kolme perättäistä keskenmenoa. Pääsen TYKSin kautta kromosomitesteihin ja kolmen kuukauden kuluttua SPR-hyytymistesteihin. Minulle on jäänyt epäselväksi, että onko tukostaipumustestit ja hyytymistekijätestit sama asia? Olen lueskellut paljon eri keskustelupalstoja ja sieltä muistan lukeneeni, että joku olisi mennyt tukostaipumustesteihin heti keskenmenon jälkeen. Onko siis kaksi eri asiaa? Oletteko muut saaneet mitään apua testeistä? Itse menemme lähinnä mielenrauhan vuoksi tarkistamaan, onko näissä mitään vikaa vai voiko tosiaan olla vaan huonoa tuuria...

Yritys jatkunee syksyllä, nyt levätään ja nautitaan kesästä. Voimia ja aurinkoa kaikille muille keskenmenon kokeneille :)
 
Itsellä hyvin samanlainen historia takana. 2 onnistunutta raskautta ja tervettä lasta, sen jälkeen 3 perättäistä keskenmenoa 6kk sisään. Polilla tekivät perinteiset keskenmenotutkimukset eikä mistään vikaa löytynyt. Käskivät vaan ottaa foolihappoa ja yrittää uudelleen. Olin omapäinen ja aloitin omatoimisesti Primaspan verenohennuslääkityksen heti ovulaatiosta ja nyt menossa 29+5. Itsellä nuo tukostaipuvuuskokeet tehtiin pari kuukautta keskenmenon jälkeen ja vaikka niistä ei mitään löytynyt niin mitä itse olen asiaa tutkinut niin kaikki oireeni keskenmenneissä raskauksissa sopivat niihin. Primaspanit lopetin rv 24 ja nyt toivotaan että kaikki menisi hyvin elokuulle asti ja saataisiin elävä ja terve lapsi syliin.
 

Yhteistyössä