tukkoisuus / limakalvot turvoksissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja c81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

c81

Jäsen
01.06.2007
566
0
16
Heips!
Mies ei saa nukuttua, kun mie kuulemma nyt kuorsaan (itsehän en sitä myönnä.. ;) korkeintaan tuhisen vienosti ja söpösti...). Tosiasiassa itsekin huomannut että hengittäminen nenän kautta on tosi vaikeaa, kun on limakalvot turvoksissa. Mistään flunssasta ei liene kyse, kun muita oireita ei ole. Ja muissakin limakalvoissa on selkeää turvotusta havaittavissa.
Onko muila samaa ongelmaa,.. ja mikä tärkeintä - onko kenelläkään 'parannuskonstia' ?? En haluaisi vaihtaa toiseen huoneeseen nukkumaan, mutta emme saa kumpikaan nukuttua - kun mies kuuntelee metelöimistäni, ja minä herään koko ajan kun toinen tökkii kylelleen minua (missä asennossa en pysty nukkumaan)

APUA?

Kiitollisin terveisin , C 81 rv 20+3

Johtuuraskaudesta ja koska olet raskaana ei kannata mitään ylimääräisiä troppeja ajatella, osta miehelle korvatulpat. Mulla ainakin käytiin ekan raskauden jälkeen niin että löystyi tuolla kurkussa sen verran että kuorsaus on ollut sen jälkeen aika yleistä. Nyt raskaudessa taas pahentunut, vaikka mulla on nenäsumute allergian vuoksi käytössä.

mulla auttaa se että käy illalla saunassa, mutta viittiikö sitä joka ilta käydä. Ihan nämä tavalliset kotikonstit voit tietysti mennä läpi, eli höyryhengitys, kurkkupastillit... ehkä se vaan on miehelle hyvää treeniä häiriöissä nukkumisesta ennen vauvan kotiutumista?

En viitsi toista 'kiusata' - sillä ei tosiaan saa nukuttua. Ja tekee kuitenkin pitkiä työpäiviä koko ajan. (tuplavuoroa, ylitöitä..)
Mutat jos kenelläkään ei ole mitään hyviä niksejä, muutan toiseen huoneeseen. Ei saada kumpikaan tällä menolla nukuttua, eikä se ole terveellistä. En nyt halua tieten tahtoen toista valvottaa.

Mutat edelleen, jos jollakulla on joku hyväksi koettu neuvo, semmoinen otetaan mielellään vastaan.

Hei!
Minä kävin lääkärillä samaisen vaivan takia, kun tuntui ettei yöllä saa edes henkeä kun on nenä niin tukossa.
Lääkäri määräsi jotain reseptillä olevaa nenäsumutetta ja Nasoliniä, vaikka todella tiesi/näki että raskaana olen. Ja vaikka tuo onkin raskaana olevilta kielletty, oon ohjeen mukaan/tai vähän vähemmän käyttänyt, on auttanut.
Yöt on sujunut paljon paremmin, kun on tarvinnut vain veskihädän takia heräillä.
Muuten sit söin Mynthoneita, koitin höyryhengitystä yms. mut eipä ollut kuin hetkellistä apua..

Mulla on nimittäin ajoittain sama ongelma ja kun sain vielä nuhan, limakalvot turposivat niin, että koko naamaa särki. Kävin lääkärissäkin ja hän suositteli lämpimästi nenäkannua. Tiedätkö, sellainen kannu, joita myydään apteekissa, ja johon laitetaan merisuolaa ja vettä ja sitten lirutetaan yhdestä sieraimesta sisään ja toisesta ulos.

En tietenkään voi vannoa, että auttaa sinua, mutta ainakin minulla se helpotti turvotusta kovasti. Ja tuossa keinossahan on se mainio puoli, ettei tarvitse ottaa mitään ylimääräisiä lääkkeitä, ihan on luonnonkonsti vaikkakin lääkärit sitä nykyään aika paljonkin suosittelevat :)

Mä oikein innostuin kun pääsin tätä suosittelemaan, kun olen itse saanut siitä avun. Herkeän oikein kaunopuheiseksi näköjään :laugh:

KIITOS!!
Mie tiedän tuon nenäkannun, ja itsekin mietin sitä.. taidanpa käydä apteekin kautta! Kun juuri noita ylimääräisiä troppeja ei viitsisi kauheasti ottaa, ja olen mintule+anikselle tosi alleginen, niin kurkkupastillit on aika poissuljettuja. Kyllä se häirittee, kun on itsenkin vaikea hengittää.

Nenäkannu toimii!!! Nukuttiin molemmat kuin tukki koko yö! Miksen ole saanut aiemmin kokeiltua, ei ollut yhtään vaikeaa eikä epämiellyttävää - päinvastoin, tuli hyvä olo kun sai huuhdottua kaikki nenäonkalot, ja se suolavesi laski turvotusta huomattavasti. Tulee ehdottomasti joka iltaiseksi tavaksi!
Jos jollakulla muulla on sama ongelma, suosittelen kokeilemaan ihan oikeasti!!!

Kiva kuulla että apu löytyi! Ite jouduin tuosta tukkoisuudesta kärsimään muutamn viikon ennen kuin pääsin eroon, ainakin toistaiseksi..pitänee koittaa minunkin tuota kannua, jos olo huononee vielä :)

Mahtavaa että toimi! Ja hauskaa kun jatkoit ilosanoman levittämistä :laugh: Mä olen jo kaikki sukulaisetkin aivopessy ostelemaan nenäkannuja, oli ne sitte raskaana tai ei.

Yhteistyössä