Tukkoisen nenän aukaisukeinoja 1veelle??

Miust tuntuu et nuo keittosuolatipat ei kyllä paljoa auta..
Yöllä iski tyttöön kauhee räkätauti ja nukkuminen vaikeeta yöllä sekä nyt aamu-unilla.

Mitä muuta tuon ikäiselle helpottamaan nenän tukkoisuutta??
 
hanna
mä laitan nasolinia 1vn nenään öisin, että saisi nukuttua. Sitä löytyy myös pienille! Lääkkeetön vaihtoehto on pitkä lämmin kylpy, vesihöyryn hengittäminen myös auttaa
 
miu
Mie laittasin ihan niitä Nasolin tippoja. Vuoden ikäiselle niitä saa jo laittaa. Ite käytän muksuille sitä niin eipähän tartte yöllä heräillä tukkoisuuden takia.
 
x
Mä annan aina nuhaiselle lapselle lääkettä vähän ennen unille menoa. Hillitsee rään eritystä, henki kulkee ja lapsi saa paremmin nukuttua sekä päikkärit että yöunet. 1-vuotiaalle joko Panadolia tai Pamolia. Lapsikin tervehtyy nopeammin kun saa kunnolla nukutuksi.
 
vieras
Keittosuolasuihke on paljon helpompi laittaa heiluvaan päähän. Meidän tyttö oppi noin 1-vuotiaana niistämään, kun hänellä ollut hoitaja oli vaan sanonut "puhalla". En ollut itse edes tajunnut, että voisi vielä osata...

Sängyn pääty korkeammalle nukkuessa (tyynyjä patjan alle/ kirjoja päätypuolen jalkojen alle). Yöksi Otrivinin 0,5 mg/ml suihketta, se käy 1-vuotiaasta alkaen. (ei montaa iltaa peräkkäin, mutta hyvin voi laittaa ensimmäisinä kolmena, jonka jälkeen meillä on jo helpottanutkin)
 
h
Meillä myös käytetty Nasolinia. Suihkeena ehdottomasti parempi ku tippoina. Saunassa löylyveteen eucalyptus tuoksua niin nenä aukeaa ja rään saa imettyä esim. imurilla helpommin! Meillä yksi vuotias oppi kyl aika nopeasti niistämään kun näytti mallia :)
 
Kasteltu pyyhe tai vastapesty pyykki levitettynä sängyn viereen auttaa tukkoiseen nenään myös, jos ei ole varsinaista ilmankostuttajaa. Toimii mielestäni yhtä hyvin kuin sipuli, eikä haise läheskään niin pahalta.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi Poloinen:
Nasolin tipat tai sitten lasten otrivin. 1v-eteenpäin saa käyttää.
Mä en tämmöisillä myrkyillä kuivattais noin pienen limakalvoja, mutta jokainen tekee oman lapsensa kanssa mitä haluaa.
Eiköhän sunkin mukulas saa niitä myrkkyjä muualtakin ku muutamasta suihkauksesta nenäsuihketta...? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi Poloinen:
Nasolin tipat tai sitten lasten otrivin. 1v-eteenpäin saa käyttää.
Mä en tämmöisillä myrkyillä kuivattais noin pienen limakalvoja, mutta jokainen tekee oman lapsensa kanssa mitä haluaa.
Eiköhän sunkin mukulas saa niitä myrkkyjä muualtakin ku muutamasta suihkauksesta nenäsuihketta...? :)
Saattaapi saada juu, mut mä en noin pienenä ehdon tahdoin niitä tuuppaa suoraan limakalvoille. :)
Kuten jo sanoin, ni jokainen saa tehdä oman lapsensa kanssa miten haluaa.
 
ss
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi Poloinen:
Nasolin tipat tai sitten lasten otrivin. 1v-eteenpäin saa käyttää.
Mä en tämmöisillä myrkyillä kuivattais noin pienen limakalvoja, mutta jokainen tekee oman lapsensa kanssa mitä haluaa.
Eiköhän sunkin mukulas saa niitä myrkkyjä muualtakin ku muutamasta suihkauksesta nenäsuihketta...? :)
Saattaapi saada juu, mut mä en noin pienenä ehdon tahdoin niitä tuuppaa suoraan limakalvoille. :)
Kuten jo sanoin, ni jokainen saa tehdä oman lapsensa kanssa miten haluaa.
Ja mä vasta hirvee oon, tungin eilen illalla 8 kk ikäselle nasolin sumutetta ku oli niin räkäinen....
 
rr
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja SylWi Poloinen:
Nasolin tipat tai sitten lasten otrivin. 1v-eteenpäin saa käyttää.
Mä en tämmöisillä myrkyillä kuivattais noin pienen limakalvoja, mutta jokainen tekee oman lapsensa kanssa mitä haluaa.
Eiköhän sunkin mukulas saa niitä myrkkyjä muualtakin ku muutamasta suihkauksesta nenäsuihketta...? :)
Saattaapi saada juu, mut mä en noin pienenä ehdon tahdoin niitä tuuppaa suoraan limakalvoille. :)
Kuten jo sanoin, ni jokainen saa tehdä oman lapsensa kanssa miten haluaa.
Ja mä vasta hirvee oon, tungin eilen illalla 8 kk ikäselle nasolin sumutetta ku oli niin räkäinen....
Ja mä oon kolmen kuukauden ikäiselle SR-virusta sairastavalle vauvalle käyttänyt Nasolin-tippoja LÄÄKÄRIN MÄÄRÄYKSESTÄ! Ja hengissä on lapsi edelleen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Ja mä oon kolmen kuukauden ikäiselle SR-virusta sairastavalle vauvalle käyttänyt Nasolin-tippoja LÄÄKÄRIN MÄÄRÄYKSESTÄ! Ja hengissä on lapsi edelleen :D
Mikä on SR-virus? Vai oliko kirjoitusvirhe?
Mä en ole edelleenkään tuomitsemassa ketään huonoksi äidiksi, itse en vain kayttäisi. Paitsi tietysti jos lääkäri ehdottomasti käskisi, eikä antaisi muita vaihtoehtoja.
Kolmannen kerran: jokainen tekee oman lapsensa kanssa niinkuin tahtoo.
Ei tästä ny tarvi alkaa kinaamaan.
 

Yhteistyössä