Tukka rasvoittuu liian nopeasti, mikä avuksi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rasvaletti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rasvaletti

Vieras
Mulla on puolipitkä tukka, joka rasvoittuu älyttömän nopeasti. Jos illalla pesen niin seuraavanan päivänä on jo päivällä rasvoittuneen näköinen, jos on auki.
Joka päivä on pestävä :/ Käytän milloin mitäkin shampoota. Kokeiltu on niin kampaamotuotteet kuin markettikamakin.
Muotoilutuotteita käytän vaihtelevasti, yleensä lakkaa ja ehkä jotain kuumasuojaa pohjalle.

Mikä tähän auttaa? Kokeilin jo sitäkin, että en pese kuin pari kertaa viikossa. Ei auttanut, jouduin kulkee välipäivät huivi päässä kun oli niin hirvee rasvaletti.

Sama juttu täällä. Pesen hiukset joka aamu ja näin pärjään kyllä. Joskus hätätilassa käytän kuivashampoota jos illalla esim. suoraan töistä on jokin meno eikä hiuksia ehdi pesemään.

Mulla on auttaneet ainoastaan diane nova e-pillerit, hillitsevät ihon ja päänahan rasvoittumista. Ennen hiukset oli pestävä kerran (tai jopa kahdesti) päivässä, nyt pesen joka toinen päivä.

[QUOTE="lilli";27821375]mulla auttaa ruokasooda pesu, tosin alku on aina hankalaa mutta kun päänahka tottuu tähän niin voi olla pesemättä jopa 4 päivää.

1 rkl ruokasoodaa[/QUOTE]

karkas liian aikasi

siis 1 rkl ruokasoodaa ja 1 dl vettä. hierotaan päänahkaan ja annetaan vähän aikaa vaikuttaa ja huuhdellaan pois. jos kaipaat hoitoainetta voit korvata sen omenaviinietikalla( itse en tarvitse tätä)

[QUOTE="lilli";27821382]karkas liian aikasi

siis 1 rkl ruokasoodaa ja 1 dl vettä. hierotaan päänahkaan ja annetaan vähän aikaa vaikuttaa ja huuhdellaan pois. jos kaipaat hoitoainetta voit korvata sen omenaviinietikalla( itse en tarvitse tätä)[/QUOTE]

Kuinka usein teet noin? Ja käytätkö myös tavallista shampoota ja hoitoainetta vai pesetkä vain ruokasoodalla hiukset?

t. myös yksi rasvoittuvista hiuksista kärsivä

Kuinka usein teet noin? Ja käytätkö myös tavallista shampoota ja hoitoainetta vai pesetkä vain ruokasoodalla hiukset?

t. myös yksi rasvoittuvista hiuksista kärsivä

en pese tavallisella shampoolla enää kun tämän keinon sain tietooni. pesen hiukseni ruokasoodalla n 4 päivän välein (kun päänahka tottunut shampottomaan elämään, voi viedä 5vk-2kk) ja välipäivinä suihkutan kuumalla vedellä.

googleta no poo niin tulee paljon tietoa ja blogeja

No palstan vakioneuvohan on että pidennä pesuväliä. Parasta olisi jos et pesisi enää ollenkaan. Tai korkeintaan haalealla vedellä. Muutama vuosi siihen menee kunnes tottuu kulkemaan rasvalettinä. Tsemppiä!

[QUOTE="lilli";27821521]en pese tavallisella shampoolla enää kun tämän keinon sain tietooni. pesen hiukseni ruokasoodalla n 4 päivän välein (kun päänahka tottunut shampottomaan elämään, voi viedä 5vk-2kk) ja välipäivinä suihkutan kuumalla vedellä.

googleta no poo niin tulee paljon tietoa ja blogeja[/QUOTE]

Kiitos! katson vielä asiaa googlesta. Toivottavasti tämä auttaa minuakin :)

Mulla oli ennen rasvoittuvat hiukset. Sitten lopetin shampoon käyttämisen kokonaan, ja nykyisin pesen joka neljäs päivä, eikä tee edes tiukkaa. Käytän vain paljon silikonitonta hoitoainetta. Lättään siis päähäni kourallisen hoitoainetta ja levitän sen juurista latvoihin. Tuossa viime vuonna käytin jonkin aikaa shampoota ihan vaan testatakseni, ja yllätys, pian tukka rupesi olemaan jo samana päivänä sen näköinen kuin olisin kastanut pääni öljytynnyriin. Tilanne palautui parissa viikossa entiselleen kun aloin taas käyttämään pelkkää hoitoainetta.

Saippuapohjaiset shampoopalat ovat myös hyvä vaihtoehto (löytää luontaistuotekaupoista), ja tuo mainittu ruokasoodapesu.

Mä myös värjäisin ja käyttäisin pesun jälkeen jotain tuuheuttavaa muotoilutuotetta. Aina pesun jälkeen hiusten föönäys ja muotoilu, jotta eivät roiku rasvaisen päänahan päällä. Voit koittaa myös apteekin hilseshampoota. Ja laadukas kuivashampoo (Esim. Klorane tai Tigi) auttaa pesujen välissä, halvoista markketikuivashampoista ei ole kokemukseni mukaan mitään hyötyä.