Tukitanko vessaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietääkö joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietääkö joku

Vieras
Hei tietäiskö joku mistä vois ostaa tukitangon vessaan vanhukselle? Sellasen kun invavessoissa on monesti pöntön vieressä. Naapurinsetä tarvitsis sellasen kipeesti.

Otat yhteyttä terveyskeskukseen. Sieltä tulee fysioterapeutti kiinnittämään ilmaiseksi tangon ergonomisesti oikeaan kohtaan. Jos sen asentaa väärin, niin se voi olla terveydelle haitallinen.

[QUOTE="vieras";27207044]Otat yhteyttä terveyskeskukseen. Sieltä tulee fysioterapeutti kiinnittämään ilmaiseksi tangon ergonomisesti oikeaan kohtaan. Jos sen asentaa väärin, niin se voi olla terveydelle haitallinen.[/QUOTE]
Tai siis pyydät naapuria tai sukulaisia ottamaan yhteyttä terveyskeskukseen.

[QUOTE="höh";27207076]Ja jos ei halua joka asiaa yhteiskunnan tehtäväksi niin rautakaupasta saa tangon.[/QUOTE]

Naapurin sedän eläke tuskin on kovin suuri - luullakseni hän olisi oikein tyytyväinen kun ei tarvitsi ostaa itse. Terveyskeskuksen apuvälinevarato tms on juuri sitä varten että sieltä tämmöisiä saa lainaan, jää sitten eläkerahat ruokaan ja lääkkeisiin. Yhteiskunta tukee näitä vähävaraisia "naapurin setiä". Soitapa kysyjä sinne tk:hon :)

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="höh";27207076]Ja jos ei halua joka asiaa yhteiskunnan tehtäväksi niin rautakaupasta saa tangon.[/QUOTE]

Sitä mietin, mutta joskus olen kuullut jostain apuvälinekeskuksestakin, vanhuksille ja vammaisille suunnatusta...

[QUOTE="a p";27207103]Sitä mietin, mutta joskus olen kuullut jostain apuvälinekeskuksestakin, vanhuksille ja vammaisille suunnatusta...[/QUOTE]

Saaa sieltä lainaksi nuoretkin - itse leikkauksen jälkeen sain kyynärsauvat ja semmottet pihdit joilla noukin latialta tavaroita kun ei voinut kumarrella. Vanhuksille pytynkorottajia, sängynlaitoja, "pissaistuimia" tai mitä ne lienevät nimeltään (korkea pönttö ja istuinosa sängyn viereen esim.). Kyllä vanhukset on osansa maksaneet.

No voihan sen terveyskeskuksestakin hoitaa. Samallapahan katsovat onko muita tarpeita apuvälineille tai remontille. Hintaa tommosella tangolla on 15-20 euroa rautakaupassa. Terveyskeskuksen asentamana noin 200.- mutta silloin sen maksaa kunta ja kunnallahann on suhteita valtioon jolla taas on setelipaino.

Yhteistyössä