Tukisukat ja sektio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sektio edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sektio edessä

Vieras
Eli sain ohjeeksi hommata tukisukat sektioon ja että niitä kuulemma pitäisi pitää vielä 2 viikkoa sektion jälkeen, minkälaiset sukkien tulisi olla? Kokemuksia?
Ja että OIKEASTI pitää pitää 2 viikkoa?

Ne tukisukathan on sellaiset pitkät reisimalliset, kuka niitä edes saa jalkaansa kahden viikon ajan ilman avustajaa, kun on leikkaushaava ja kaikki? Sairaalasta (HUS) ne annettiin ja käskettiin laittaa jalkaan leikkauspäivän aamuna.

mä sain kanss sairaalasta, heti leikkauksen jälkeen.mutta multa ei otettu niitä kyll heti kun lähdin kävelemään, pidin niitä vielä kotonakin kun jalot oli niiiin turvotuksessa, että oikein sattui....

Mulle väitti että 2vko on ohjeistus ja että pitää ite ostaa, sairaalassa ilm. on sairaalan sukat mut et pitää sit olla omat jotka laittaa ku lähtee sairaalasta. Ihmettelin kyllä tota kahta viikkoa, ja tosiaan kyseessä Hus:in piiriin kuuluva sairaala,ohje lukee ihan tossa monisteessa minkä tyrkkäsivät mulle.

Mulle tehtiin kiireellinen sektio 2011 HUSissa, eikä mitään puhetta sukista. Toiselle tutulle kiireellisessä laitettiin sukat HUSissa. Ois kiva tietää millon niitä sukkia käytetään? Pitääkö olla joku tausta ongelma?

En ole kuullutkaan. Vai onko tämä joku uusi ohjeistus.

Kolme sektiota takana eikä yhdessäkään ollut tukisukkia tai mitään ohjeita että niitä edes tarvitsisi. Sitä vastoin raskausaikana leikattiin umpisuoli niin silloin laitettiin tukisukat leikkauksen ajaksi. Kun sen jälkeen pääsin sängysä ylös ne otettiin pois.

Minulle tehty suunniteltu sektio KOKS:issa 2004 - ei tukisukkia.
Toinen suunniteltu sektio samassa sairaalassa 2008 - ei tukisukkia.
Kolmas suunniteltu sektio, sekin KOKS:issa ja tukisukat sain jalkaan ennen sektiota aamulla ja otettiin pois seuraavana aamuna kun pääsin suihkuun :) Oli käytäntö muuttunut tuossa välissä.

Aamulla joo tukisukat jalkaan kun menee sairaalaan, sain vaihtosukat mukaan, jos vereentyvät leikkauksessa. Ja riskiryhmäläisiä suositellaan käyttämään tukisukkia pari viikkoa leikkauksen jälkeen.

Yhteistyössä