Tukistamisesta

  • Viestiketjun aloittaja voi itku
  • Ensimmäinen viesti
voi itku
Mun mies on niin idiootti! Eilen lapsi 3v sattui saamaan väsymyksestä itkuraivarin (omaa syytämme, kun annettiin valvoa yhdeksään, kun oli niin innoissaan saksimassa lahjapapereista kuvia), oli mies halimassa ja paijaamassa, sitten hetikohta tukassa kiinni repimässä. Olin siinä vieressä ja otin miehen käden irti tukasta ja sanoin, ettei sulla ole mitään oikeutta. On kuulemma oikeus, pitää oppia olemaan kunnolla! On oikeus käydä kuulemma munkin tukkaan kiinni. Halveksin tuollaista, että heikompiinsa saisi muka käydä käsiksi.

Aamulla herätessään töihin lähtöä kysyi, miksi olin nukkunut sohvalla ja halasi. Pyysi menemään sänkyyn nukkumaan. Söi aamupalansa ja tuli sitten haukkumaan tampioksi. Sanoin "olet kyllä itsekkin aika tampio". Siitä sitten suuttui ja sanoi että "jos ajankin puuta päin".

Itsemurhalla uhkailu on henkistä väkivaltaa, olen saanut kuunnella sitä koko lapsuuteni.

Olen viimeisilläni raskaana, miehen aloitteesta tämä toinen tehtiin. Ahdistaa ja masentaa... Pitäisi kai erota, kun ei järkipuhe tehoa.

Onko perheneuvolasta ollut kenellekkään apua? Vaikka tuskin saan sitä minnekkään sellaiseen.
 
Bonita
Voi kurjuus... miehesi kyllä kaipaisi asiantuntijan puhuttelua tuossa asiassa. Ja tukistaminenhan on nykyisin lueteltu pahoinpitelyksi....ja sehän on rikos. Kysäseppä perheneuvolasta, ainakin osaavat neuvoa miten eteenpäin!
 
voi ei
Kuulostaa erikoiselta tunne-elämän heilahtelulta miehelläsi, ensin halaa ja sitten tukistaa tai moittii... yrittäkää saada apua p-neuvolasta, miehesi on ymmärrettävä ettei voi tehdä noin... voimia.
 
voi itku
Alkuperäinen kirjoittaja Bonita:
Voi kurjuus... miehesi kyllä kaipaisi asiantuntijan puhuttelua tuossa asiassa. Ja tukistaminenhan on nykyisin lueteltu pahoinpitelyksi....ja sehän on rikos. Kysäseppä perheneuvolasta, ainakin osaavat neuvoa miten eteenpäin!
Niin tarvitsisi, kuvittelee, että tulee huono ihminen tai rikollinen, jos ei kuriteta ruumiillisesti. Pelkään tuota perheneuvola-hommaa, mitä jos sossut vievät lapset pois pahoinpitelyn takia minultakin, jos ei erotakkaan? Itselläni on niin pitkä pinna, etten tukista tai muuta, lisäksi lapsemme on helppo ja kiltti, ettei ole ansainnut moista kohtelua.
 
voi itku
Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
Kuulostaa erikoiselta tunne-elämän heilahtelulta miehelläsi, ensin halaa ja sitten tukistaa tai moittii... yrittäkää saada apua p-neuvolasta, miehesi on ymmärrettävä ettei voi tehdä noin... voimia.
Sitä mieltä minäkin, itse en luottaisi pätkääkään tuollaiseen isään. Pelkään, etten kohta anna miehen tulla lähelle kumpaakaan lasta, sitten paniikissa säntäilen kummankin lapsen tarpeiden mukaan, ettei vain kuuluisi huutoa ja sopu säilyisi. Sitten mies pimahtaisi taas luottamuspulasta, kun teen tuota jo tämän esikoisen kanssa.

Voi itku, millaisessa sopassa olen :´(
 
Suojele nyt pienokaistasi kaikin keinoin turhilta tukkapöllyiltä... ihan pahaa tekee pikkasen puolesta. Kuka lasta muuten suojelee, jos et sinä? Itsekkin sanoit, että lapsi on niin helppo, että pärjäät ilman tukkapöllyjäkin...Ukko mäkeen, jos väkivalta ei lopu. :hug:
 
voi itku
Alkuperäinen kirjoittaja Alter Ego:
Suojele nyt pienokaistasi kaikin keinoin turhilta tukkapöllyiltä... ihan pahaa tekee pikkasen puolesta. Kuka lasta muuten suojelee, jos et sinä? Itsekkin sanoit, että lapsi on niin helppo, että pärjäät ilman tukkapöllyjäkin...Ukko mäkeen, jos väkivalta ei lopu. :hug:
Siinähän mä olen aina vahtimassa vieressä, jos mies saa päähänsä tulla "auttamaan". Ja käteen tartun, kun käy tukkaan kiinni, lohdutan lasta. Varmasti hämmentävää lapselle :(
 
voi itku
No ei todellakaan ole normaalia. Ja kohta lapsia on kaksi :´( Pieni vauva, joka tarvitsee huomiota ja hämmentynyt isosisko, joka tuskin tulee saamaan isältään ymmärrystä osakseen. Hirvittää ajatus isyyslomasta, nyt toivon, että pysyisi vaan töissä.
 
harmillisen korvallista
Hei, aapee! Ei lasta SINULTA viedä moisen takia. Mutta miehellesi voi olla hankalaa saada lapsen tapaamisoikeutta jos hänet saadaan todistetusti kiinni lapsen pahoinpitelystä. Jos siis jostain syystä eroaisitte joskus. Ja lasta sinun nimenomaan pitää nyt ajatella. Voit aivan turvallisin mielin soittaa neuvolaan ja ottaa murheesi puheeksi. Ei ole hyväksi syntymättömälle lapsellesikaan jos joudut murehtimaan kovasti nyt odotusaikana. Äidin psyykkinen tila vaikuttaamyös vauvaan... Ja kuinka uskallat jättää esikoisen isän hoiviin kun olet synnyttämässä? Jos menettääkin malttinsa kun vastuu yksin hänellä? Ota vaan yhteys neuvolaan ja hoida asia nyt heti, että saatte asian hoidettua ennen uuden vauvan syntymää. Mitenköhän miehesi reagoisi jos uhkaisit jatkossa ilmoittaa poliisille/sossutädeille aina kun hän pahoinpitelee lastaan? Älä siis pelkää että lapsi SINULTA vietäisiin, miehesi on tehnyt väärin ja sinä yrittänyt estää häntä. Sinä et tehnyt mitään väärää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmillisen korvallista:
Hei, aapee! Ei lasta SINULTA viedä moisen takia. Mutta miehellesi voi olla hankalaa saada lapsen tapaamisoikeutta jos hänet saadaan todistetusti kiinni lapsen pahoinpitelystä. Jos siis jostain syystä eroaisitte joskus. Ja lasta sinun nimenomaan pitää nyt ajatella. Voit aivan turvallisin mielin soittaa neuvolaan ja ottaa murheesi puheeksi. Ei ole hyväksi syntymättömälle lapsellesikaan jos joudut murehtimaan kovasti nyt odotusaikana. Äidin psyykkinen tila vaikuttaamyös vauvaan... Ja kuinka uskallat jättää esikoisen isän hoiviin kun olet synnyttämässä? Jos menettääkin malttinsa kun vastuu yksin hänellä? Ota vaan yhteys neuvolaan ja hoida asia nyt heti, että saatte asian hoidettua ennen uuden vauvan syntymää. Mitenköhän miehesi reagoisi jos uhkaisit jatkossa ilmoittaa poliisille/sossutädeille aina kun hän pahoinpitelee lastaan? Älä siis pelkää että lapsi SINULTA vietäisiin, miehesi on tehnyt väärin ja sinä yrittänyt estää häntä. Sinä et tehnyt mitään väärää.
Peesi! Sinä et lapsiasi tämän vuoksi menetä!
 
vieras
Nyt teet kyllä kärpäsestä härkäsen. Tajuatko yhtään, että perheesi joutuu melkoisen tarkkailun kohteeksi, jos tuollaista menet ympäriinsä selittämään. Olen kyllä sitä mieltä, että tuollainen likapyykki pitää saada kotona pestyksi. Uhkaat sitten vaikka erolla tai otat sen eron.
 
Bonita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt teet kyllä kärpäsestä härkäsen. Tajuatko yhtään, että perheesi joutuu melkoisen tarkkailun kohteeksi, jos tuollaista menet ympäriinsä selittämään. Olen kyllä sitä mieltä, että tuollainen likapyykki pitää saada kotona pestyksi. Uhkaat sitten vaikka erolla tai otat sen eron.

Voi hyvä ihminen. Ei joudu perhe tarkkailun kohteeksi jos käy keskustelemassa asioista perheneuvolassa !!!
Aapeen mies on jäärä jolle tekee hyvää kuulla asiantuntijan sanomana se, mitä vaimo ja lapsen äiti on yrittänyt hänen päähän takoa. Kyseessä on lapsen pahoinpitely, ihan kuin vähättelisit asiaa????? Tässä ovat kaikki muut huolissaan aapeen tavoin hänen lapsensa henkisestä kehityksestä ja turvallisuudesta, joten jätä asiattomat kommenttisi muualle, ole hyvä!
 
voi itku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt teet kyllä kärpäsestä härkäsen. Tajuatko yhtään, että perheesi joutuu melkoisen tarkkailun kohteeksi, jos tuollaista menet ympäriinsä selittämään. Olen kyllä sitä mieltä, että tuollainen likapyykki pitää saada kotona pestyksi. Uhkaat sitten vaikka erolla tai otat sen eron.
Sittenpähän joutuu. Uhkailu ei ole mun juttuni ja eroaminen on kyllä käynyt mielessä. Mies on kuitenkin jokseenkin arvaamaton ja ailahtelevainen. Hyviäkin aikoja on. Harmi vaan, kun en saa puhuttua sille järkeä, ehkä joku asiantuntija saisi asian paremmin perille.
 
Kuopiolainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt teet kyllä kärpäsestä härkäsen. Tajuatko yhtään, että perheesi joutuu melkoisen tarkkailun kohteeksi, jos tuollaista menet ympäriinsä selittämään. Olen kyllä sitä mieltä, että tuollainen likapyykki pitää saada kotona pestyksi. Uhkaat sitten vaikka erolla tai otat sen eron.
Et minusta. Jos olisin sinä pakkaisin laukut ja lähtisin, turvakodille. Sitä varten ne on perustettu. Ei vain fyysistäväkivaltaa kokeville, vaan myös henkistäväkivaltaa kokeville. Sinä et juodu kenenkään silmätikuksi niin pitkään kun pidät lapsesi puolia ja suojelet häntä, jopa isältään. (Näin minäkin aikoinani tein ja sain avun turvakodilta. Lasten isällekin tarjottiin apua, mutta kieltäytyi.) Nyt olen uusperheellinen.
 

Yhteistyössä