tukiperheistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Hei, onko teillä kenelläkään kokemusta tukiperhe-toiminnasta?
Minä olen 3 lapsen yh-äiti ja elämässäni on tapahtunut aika suuria nyt lähiaikoina.Olen alkanut miettiä lasteni parasta ajatellen meille tukiperhettä esim. yhdeksi viikonlopuksi kuukaudessa tms. Näkisivät lapsetkin normaalin perheen mallia ja saisin minä levätä.
Keneen minun oisi hyvä ottaa yhteyttä? Sosiaalitoimeen vai suoraan esim. Pelastakaa lapset ryn kautta? Vaikeaa aina edetä näissä asioissa...
Kiitos, jos joltain löytyisi järkevää tietoa!

Ei lasten toisesta vanhemmasta ole sitten ottamaan lapsiaan?
Sossuun yhteys niin sitä kautta ainakin saa asiat rulaamaan. Tosin tukiperheistä huutava pula joten ensisijaisesti siellä kyllä kartoitetaan kummit isovanhemmat isä ym mahdollisuudet.

Herää kysymys että miksi sulla on sellainen kuva että teidän perhe ei ole normaali :(
Teidän perhe on vaan erilainen . Jos tunnet että kaipaat apua ja tukea niin ilmoita ihmeessä halukkuutesi saada tukiperhe.

Me toimimme tukiperheenä ja toki voi olla paikkakuntakohtainen juttukin, mutta täällä asiat etenee sos.toimen kautta. Tosin parin vuoden jonokin saattaa olla, tapauksesta riippuen.

Kiitos teille kaikille! Laitoin suoraa sähköpostia alustavasti pelastakaa lapset ry:lle ja kysyin alkuunsa sitä kautta, onko mahdollisuudet millaiset. Lasten isä ei kuulu elämäämme, hänelle ei siis mahdollista viedä lapsia. Muutama läheinen on, mutta he auttavat jo niin paljon muuten, että en tahtoisi heitäkään enempäänsä kuormittaa.
En tarkoittanut, että emme olisi normaali perhe. Mutta toisaalta ajatuksena tuntuu kivalta, jos lapseni saisivat kokea myös sellaista eloa, jossa olisi isä-hahmokin mukana. Onhan sellainen suuri kokemus pienelle ihmiselle.
Kiitos vielä vastauksistanne ja mukavaa joulunodotusta!

Olisiko sinulla ketään läheistä joka voisi ruveta lastesi tukiperheeksi?
Itse toimimme aikoinaan sukulaispojan tukiperheenä,ja tuolloin poika sai tukiperheen heti,eikä joutunut odottomaan,eikä joutunut vieraille menemään.Jonot ovat aika pitkiä nykyään.

Jonot on pitkiä, ota yhteys perheneuvolaan ja sitä kautta sosiaalityöntekijä voi pistää teidät kuntanne tukiperhejonoon. Sitä kautta voit myös saada perhetyöntekijää vaikka viikottain auttamaan kotiinne.

Yhteistyössä