Tukihenkilöksi salasuhteessa oleva mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaikka mun mies olis millä alalla, sen olisi vaikea päästä kenenkään muun kuin mun synnytykseen mukaan, en meinaan muiden kans päästäis - ja tosiaan, millä ihmeen tekosyylläkään se lähtis kotoa aamuyöllä kello kolme, tai töistä? Oma muija ei oo raskaana, mutta jannu lähtee synnärille...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Just joo:
Hän on ammattinsa puolesta hoitanut myös synnytyksiä joten siksi mietin voisinko ehdottaa häntä?
Mutta rakastellessa huolestuu jos tulee supistelu, laittaa käden masulle ja kysyy miten voi. ei halua satuttaa

Synnytyksiäkin töissään hoitanut (lekuri, kätilö?) terveydenalan ammattihenkilö on huolissaan supistuksesta seksin yhteydessä ja pelkää satuttavansa ****aan vauvaa?

Just joo.

virallisesti ei hoida synnytyksiä, mutta on joutunut niihin tilanteisiin jonkun kerran vuosien varrella.
Lähinnä kysyy et sattuuko minuun (onko kipeä supistus (niitä on ollut)) ja sit kysyy miten vauva voi ja odottaa vauvalta potkua...mutta te ette haluakkaan ymmärtää, ei kiitos tarvitse. Olen hänestä onnelinen ja mitään yököttävää ei hänessä ole....
minulla on muuten useita mies puolisia tuttavia sairaala maailmasta ja voi jos tietäisitte mitä kaikkea he harrastavat seksi rintamalla.....kukaan ei uskaltautuis heidän hoiviinsa.
Mutta oikeesti he ovat ammatti.ihmisiä ja osaavat nollata ajatukset töissä, eikä ajattele potilaistaan seksuaalisesti mitään

Taitaapa kyseessä olla sairaankuljettamies... nehän on pahimmasta päästä pukkeja mitä löytyy, lähes jokainen tietämäni pettää omaa eukkoaan sen minkä kerkeää...

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Synnytykseen mukaan tulevan tukihenkilön täytyy pysytellä nimenomaan tukihenkilön roolissa oli ammatiltaan sitten mikä tahansa, joten noita ammatillisia ominaisuuksia sun ei ehkä kannata miettiä vaan muuten että onko hän hyvä tukihenkilö sulle. Jos hänellä on omakin perhe niin keskellä yötä sairaalaan lähteminen ja siellä vaikka vuorokauden viipyminen ei ehkä saata onnistua.

Multa on kyllä puolitutut ihmisetkin saattaneet kysellä vauvan vointia niin pelkästään sen kyselyn perusteella en koe että joku on kiinnostunut vauvasta tai että haluaisi tulla mukaan synnytykseen.

no en tätäkään tarkoittanut että hänen pitäisi olla kiinnostunut vauvasta tai ammatillisia asioita. (kaikki kolme lasta olen synnyttänyt tukihenkilön kanssa jotka olleet hyviä ystäviäni).
Tämä mies on vaan ollut minulle äärimmäisen tärkeä viime aikoina ja tuki ja turva, ymmärtänyt minua niin paljon ja auttanut eropäätöksessä. Siksi tuntuisi niin luontevalta että hän tulisi tuekseni synnytykseen, hän haluaa pitää minusta jo nyt huolta. Pidetään yhteyttä päivittäin, montakin kertaa päivässä. aina muistaa kysyä vointiani ja millä mielialalla olen.
Nyt kysymykseni olikin että jos häntä pyydän mukaan ja jos hän haluaa/pääsee mukaan niin mitä sairaalassa ajattelevat ja tuleeko tukihenkilön nimi papereihin?

Se nyt on todettu tässä ketjussa, että mitään nimeä ei tule papereihin. Ja samahan se on, että mitä siellä ajatellaan tai ajatellaanko mitään? Kätilöt ja lääkärit kohtaavat elämänsä varrella jos jonkinlaista parisuhdekuviota ja tuskin vaivautuvat kauhean syvällisesti miettimään mistä teidän tarinassanne on kyse.

Mitähän luulet salasuhteesi vaimon meinaavan, et mies lähteee vieraalle naiselle tukihenkilöksi synnytykseen.. kuin monen naisen luulet sellaisen hyväksyvän???
Ja luuletko et tukihenkilösi vaimo uskoo, että lapsi ei ole hänen miehen? jos mun mies tulis mulle ehottaan et lähtee jollekki mulle vieraan naisen synnytykseen tukihenkilöksi.. ni mitähän tulis ensimäisenä mieleen..
ja miten meinaatte tuon asian salassa hoitaa? Mies häviää yhtäkkiä yöllä vaimonsa vierestä ja ilmoittaa lähtevänsä töihin (oletan miehen olevan sairaankuljettaja jos on satunaisesti synnytyksiä hoitanut, ikä ole lääkäri/kätilö)..
Nyt voisit ajatella vähän miestä ja hänenkin perhettään.. ku mies ei ite näytä osaavan ajatella kuin alapäällään

Salarakas synnytyksessä, minusta tuo toisena naisena olo jo sekottaa pakkaa siihen malliin että kannattaako siihen enää sotkea synnytystä mukaan. Onko miehestä joka sepittää ensin vaimolleen jonkun valheen päästäkseen mukaan, ja palaa sairaalasta kotiin vaimonsa luokse henkistä tukea sinulle? On huomattavasti helpompi kysyä miten voit ja silitellä mahaa, kuin olla mukana esim. pitkittyneessä synnytyksessä, jossa mahdollisesti toisen fysiikka ja henkinen kantti menee äärimmilleen tai saattaa tulla yllättäviä käänteitä. En ainakaan usko ettei siinä tilanteessa ole miehen ammatilla mitään merkitystä, jos suhde on ystävyys/rakkausuhde mies on siellä omana itsenään.

No hei haloo...mies ei tietenkään kerro vaimolle mitään
Ja tulee jos pääsee ja on sen aikaa kun voi
on paljon kotoaan poissa työn vuoksi joten saisi varmaan järjestymään
mulla nopeet synnytykset noin 3-4h joten odotettavissa on taas nopee ja jos ei ole niin sit ei ole