Tukholman risteily talvella? Onko reitti jäässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vvv"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Parin viikon päästä oon kans menossa risteilylle. Muutaman vuoden oon käyny tähän samaan aikaan risteilyllä ja hyvin on laiva päässy kulkemaan. Yhden kerran on ollu kovempi merenkäynti, mutta sitä isompaa keinuttelua tuolla välillä kestää reilun tunnin verran suuntaansa.

Siis toivon, että olisi jäässä se reitti. Ei tuuli keinuttaisi laivaa niin paljon :)

mutta mietityttää, kuinka paljon matkaa taitetaan avomerellä jossa ei jäätä??

viime helmikuussa olin noilla viikoilla kun niitä laivoja jäi kiinni sinne jäihin. mutta silja symphony, jolla olimme kulki kyllä ihan hyvin. vähän tärisi ja tutisi joka johtuis jäistä, näin kuuluttivat laivalla silloin. myrskysikin jossain välissä. mutta ihan hyvin meni

Tultiin uudenvuodenattona Tukholman-risteilyltä(Hki-Tukholma).. Kyllähän laiva keinuskeli jonkinverran, ei kuiteskaan pahasti ja jäät kolisi, mutta itsekin olen sen huomannut, että paljon vähemmän keinunta tuntuu ihan talvella kuin syksyllä. Olemme olleet lähes joka joulun tienoo vastaavalla risteilyllä viimeisen 10 vuoden ajan, ja eikä ikuna ole niin paljon keinuttanut, kuin joskus syystuulissa.

Yhteistyössä