tukan värjäyksestä-onnistuiskohan itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä?

Vieras
Tekis mieli semmoista tukkaa,missä päältä hiukset vaaleet,mutta alimmaiset hiukset korvien päältä siis ja ympäriinsä ois vähän tummemmat.Osaiskohan sillain itse värjätä?Mulla on semmoiset vähän korvan yli vaaleet hiukset nyt.Jos joku on itse värjäillyt nuita alaosia niin oisko vinkkejä? Kannattaako käyttää kevyt- vai kestoväriä? Miten tuon vaaleen osan sais pysymään ylhäällä värjäyksen ajan?Uskaltaiskohan kokeilla? Kampaajalle en raski lähteä on niin kallista...

En tiedä miten noin lyhyisiin onnistuu kun itselläni on pitkät hiukset, mutta mä värjään aina itse (tai siis mies värjää) ja mulla on alta mustat ja päältä punaset. Ainakin kannattaa pyytää joku kaveri tekemään se, tulee siistimpi. Ne ylemmät hiukset pitäis saada jollain vaikka pinneillä viritettyyä ylös, ja huuhdella sitten varovasti ettei sitä väriä pääse siihen vaaleaan osaan.

Minä olen värjännyt yläosaa tummaksi ja alaosaa pinkiksi. Teen alaosan värjäyksen aina niin, että kamman ja peilin avulla katson sen rajan ja laitan yläosan hiukset sitten nutturalle ja klipseillä kiinni ylös (pitkät hiukset siis). Jos hiuksesi ei yllä kerralla kiinni, niin kokeile sitten vaan tehdä useempia pikkunutturoita/ponnareita. Itse tykkään käyttää kestovärejä, koska ne pysyvät sitten kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Dada:
minä ainaki oon ite värjänny noin ja hyvät tuli.
värjäsin ensin koko pään sil vaaleemmalla sävyllä, sit nostin ne vaaleet päältä ylös ja laitoin sen tummemman sinne alle.

Miten sait vaaleen tukan pysymään ylhäällä värjäyksen ajan?

Alkuperäinen kirjoittaja harmaapinkkikupla:
Minä olen värjännyt yläosaa tummaksi ja alaosaa pinkiksi. Teen alaosan värjäyksen aina niin, että kamman ja peilin avulla katson sen rajan ja laitan yläosan hiukset sitten nutturalle ja klipseillä kiinni ylös (pitkät hiukset siis). Jos hiuksesi ei yllä kerralla kiinni, niin kokeile sitten vaan tehdä useempia pikkunutturoita/ponnareita. Itse tykkään käyttää kestovärejä, koska ne pysyvät sitten kunnolla.

Juu,mäkin värjään tavallisesti tukan aina kestoväreillä,mutta aattelin,että pitäiskö kokeilla ensin kevytvärillä niin lähtis pois jos epäonnistuu? Ja mites tuommoinen tukka sitten kun kasvaa?Pitääkö värjätyt leikata kerralla pois vai miten saa siististi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Dada:
minä ainaki oon ite värjänny noin ja hyvät tuli.
värjäsin ensin koko pään sil vaaleemmalla sävyllä, sit nostin ne vaaleet päältä ylös ja laitoin sen tummemman sinne alle.

Miten sait vaaleen tukan pysymään ylhäällä värjäyksen ajan?

Mulla on olkapäille ulottuvat hiukset jotka pinneillä viritin..

Voit vaikka yläosaan levittää hoitoainetta, jolloin tumma väri ei tartu siihen niin hanakasti jos sattuu lipsahtamaan, ja ne pysyvät paremmin ylhäällä, eivätkä valu alas, tumman värin joukkoon. Parhaan tuloksen saat kyllä parturissa... Ai niin, ja kun väri on levitetty, voit suojata hiuksesi folioilla, siis sen alaosan, niin, että vaikka päällitukkaa tippuisikin vaikutusaikana, niin se ei pääse kosketuksiin tumman värin kanssa.

Kiitos vastauksista,ehkä uskallan näiden vinkkien turvin kokeilla =) Vielä kysyisin,että minkä verran sitä tukkaa kannattaa tummemmalla värjätä?Siis minkä levyisesti jätän suunnilleen tukkaa alas?neljäsosa?Kolmasosa?Ja kannattaako jättää jokapuolelta saman verran vai esim edestä sitten vähemmän?

Alkuperäinen kirjoittaja parturi:
Pari senttiä korvien yläpuolelta raja, ja siitä taakse samaa linjaa, eli jää hieman takaraivon alle takaa se raja.

Kiitos!! Eli siis tuohon eteen ei ollenkaan?Siis otsan ympärille,vai miten sen nyt sanoisi?mulla kun semmoinen miten sen nyt sanoisi,revitty,toispuoleinen,epätasainen otsatukka. Ymmärtääkö tuosta mitä tarkoitan?

Pari senttiä korvien yläpuolelta raja, ja siitä taakse samaa linjaa, eli jää hieman takaraivon alle takaa se raja.

Kiitos!! Eli siis tuohon eteen ei ollenkaan?Siis otsan ympärille,vai miten sen nyt sanoisi?mulla kun semmoinen miten sen nyt sanoisi,revitty,toispuoleinen,epätasainen otsatukka. Ymmärtääkö tuosta mitä tarkoitan?

Voit laittaa eteenkin, jos on otsis. Sopii hyvin. Muta älä valitse liian tummaa väriä, ne on aika juntteja.

mä oon tehny kotona niin. päälliset hiukset oli punaset ja alta mustat, mut tähän tarttee kaverin. eli ensin ne vaaleemmat hiukset, sen jälkeen kokoaa ne ylimmät pinneillä päänpäälle. se raja mikä värjätään pitää olla siksakki. vähän korvan yläpuolelta kannattaa ottaa, koska muuten se ei näjy niin hyvin vaan näyttää siltä että se on vahingossa värjäytyny niin.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mä oon tehny kotona niin. päälliset hiukset oli punaset ja alta mustat, mut tähän tarttee kaverin. eli ensin ne vaaleemmat hiukset, sen jälkeen kokoaa ne ylimmät pinneillä päänpäälle. se raja mikä värjätään pitää olla siksakki. vähän korvan yläpuolelta kannattaa ottaa, koska muuten se ei näjy niin hyvin vaan näyttää siltä että se on vahingossa värjäytyny niin.

siis ymmärsinkö oikein,että kannattaa tehä värjäysrajasta sikasak eikä suora raja?Miksi?Kuulostaa aika monimutkaiselta,eikä sitä saa takaa ainakaan itse tehtyä...tähän hätään kun ei kaveria ole apuun mulla.

siis ymmärsinkö oikein,että kannattaa tehä värjäysrajasta sikasak eikä suora raja?Miksi?Kuulostaa aika monimutkaiselta,eikä sitä saa takaa ainakaan itse tehtyä...tähän hätään kun ei kaveria ole apuun mulla.

joo olihan se helpompi tehä suoraan mut kampaaja sano että se tulee paremman näköseks jos on siksak... ja siis itekki havaitsin tän lopulta :)

joo olihan se helpompi tehä suoraan mut kampaaja sano että se tulee paremman näköseks jos on siksak... ja siis itekki havaitsin tän lopulta :)

ok =) No,oiskohan ihan tyhmän näköinen jos ois siksak siihen asti kun saa itse laitettua ja takaa sitten suora jakaus...?

Itse jos värjää, niin kannattaa vaan tehdä suoralla rajalla, jottei hommasta tuu liian vaikeaa... =) Ja otsiksenkin voi värjätä, eli taas se pari senttiä hiusrajasta.

Itse jos värjää, niin kannattaa vaan tehdä suoralla rajalla, jottei hommasta tuu liian vaikeaa... =) Ja otsiksenkin voi värjätä, eli taas se pari senttiä hiusrajasta.

Juu,näin taidan tehdä,ei ole liian vaikeeta näin ekakertalaiselle.Huomenna aattelin käydä ostaan värin ja illalla laittaa päähän,toivottavasti onnistuu =) Pitäkää peukkuja.Sitte jos tulee kauhee niin tuun kyseleen neuvoja,miten värin saa pois ;)

Yhteistyössä