Tuhruvuotoa viikolla 15+0?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja senneli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

senneli

Vieras
Apua, tänään pyyhkiessä tuli ruskeaa tuhrua paperiin :/. Täytyykö mun nyt vain odottaa mitä tapahtuu? Neuvolan puhelinaika meni jo, en voi sieltäkään kysyä neuvoja... Päiviystykseenkään eivät varmaan helsingin alueella pelkällä tuhruilulla huoli?

Haluaisin kovasti kuulla muiden kokemuksia, voiko tämä olla normaalia vielä tässä vaiheessa? Mitään vuotoja ei aiemmin tässä tai muissakaan raskauksissa ole ollut ja siksi oonkin nyt huolissani. Varsinkin kun on yksi keskenmeno takana niin kovasti huolestuttaa että jos jotakin on pahasti vialla.

Mulla tuli tuhruvuotoa rv 8-14 välissä silloin tällöin parin päivän jaksoissa eikä mitään sen kummempaa selitystä tuhruttelulle löytynyt, kuin että osassa raskauksia sitä vaan tulee! Nyt mennään rv 29 ja pikkuinen on vielä turvallisesti kyydissä.

Tosiaan en usko, että päivystykseen pääsee pelkän tuhrun vuoksi noilla viikoilla. Eikä varmaan neuvolassakaan osaa ihmeempiä auttaa kun pyytävät seurailemaan tilannetta :/ ...tai voithan pyytää että pääsisit sydänääniä kuuntelemaan?!

Tiedän että tilanne on inhottava ja murhetta aiheuttaa... :hug: Luultavasti kuitenkin ihan harmitonta tuhrua!

Minulla takana kolme raskautta ja jokaisessa on ollut noilla viikoilla vuotoa.Päivystyksestä ja neuvolasta kehottivat minua tarkkailemaan tilannetta kotona jos ei tule kipuja tai vuoto muutu punaiseksi. Kyllähän nämä ylimääräiset vuodot aina pelästyttää vaikka ei välttämättä ole vielä vakavia. Sinuna soittelisin kyllä NK:n päivystykseen niin saat varmuuden asiasta ja omasta kokemuksestani eivät kyllä käännytä pois jos menee asiaa tarkistuttamaan paikan päälle! Jaksamista sinulle!!

Mulla tuli ihan kirkasta verta rv11 ja rv14. Päivystyksessä käytiin molemmilla kerroilla, ja syyksi selvisi eteisistukka jossa oli pieni repeämä.
Onko sulle kerrottu missä istukka sijaitsee?

Hyvin on pikkunen kyydissä pysynyt nyt mennään jo rv32+

Mutta kyllä ne päivystykseen ottaa ainakin oman kokemuksen perusteella aikasta helposti. On sulla kuitenkin jo sen verran hyvät viikot. Kannattaa nyt kuitenkin soittaa ja kysästä naikkarilta.

Toivotaan, että kaikki on OK :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja niisku1:
Minulla takana kolme raskautta ja jokaisessa on ollut noilla viikoilla vuotoa.Päivystyksestä ja neuvolasta kehottivat minua tarkkailemaan tilannetta kotona jos ei tule kipuja tai vuoto muutu punaiseksi. Kyllähän nämä ylimääräiset vuodot aina pelästyttää vaikka ei välttämättä ole vielä vakavia. Sinuna soittelisin kyllä NK:n päivystykseen niin saat varmuuden asiasta ja omasta kokemuksestani eivät kyllä käännytä pois jos menee asiaa tarkistuttamaan paikan päälle! Jaksamista sinulle!!

Mun kokemus NKL:n päivystyksestä on toisenlainen. Pari kertaa sinne olen soitellut. Vasta kun viikot oli päälle 20, alkoi sieltäkin tulemaan "palvelua" (siis pääsin näytille). Sitä ennen käskivät ottamaan ensisijaisesti yhteyttä omaan neuvolaan. Toki kyllähän aina soittaa voi - kyllä ne kuuntelee. :)

Minullakin oli vuotoa viikoilla 13-17. Välillä vuoto oli pientä ruskeaa, pari kertaa kirkkaan punaista ja kerran pönttökin värjäytyi vessareissulla punaiseksi. Istukasta löytyi hematooma. Olin pari viikkoa sairauslomalla ja lepäilin. Tilanne rauhoittui, raskaus jatkuu ja kaikki hyvin. Kyllä se pelästyttää pahan kerran, mutta kaikki voi päättyä hyvin. Raskautesi on kuitenkin jo aikas hyvillä viikoilla.

Yhteistyössä