TUHAT KIROSANAA (nyt todella avaudun)

Siis tää ei voi olla totta. Olimme ystävän luona eräässä tampereen lähiössä. Lapsi tupperware kutsuilla. Tässä vanhahkossa kerrostalossa ei ollut ns. vaunuvarastoa. Sisälle mahtui 3n esimmäisen kärryt.
No by the way....meillä oli rattaat sitten siä alhaalla rappusten alla niin piilossa kun ikinä sai.. ei siis nähnyt rapun ovelta.
Kun lähdimme kutsuilta,oli meidän kärryt VARASTETTU! :mad:
olivan emman scootterit jotka ostettu about puoli vuotta sitten mutta otettu käyttöön vasta n.kk sitten. eli olivat aivan uuden veroiset. ei korvaa kotivakuutus ei mikään. Onneksi asutaan samaisessa lähiössä niin matka kotiin ei ollut mitkä mutta kyllä vitutti ja vituttaa edelleen. Sitten kuulin kauttarantain et samaisesta lähiöstä oli samana iltana varastettu toisetkin scootterit....joku tehnyt tilaustyötä. Meillä on viä sellainen väri mitä olen jokusen nähnyt kaupungilla,niin huono mennä sanomaan et hei ajalette meidän kärryillä...kyllä sit kiersin viä pitkän lenkin illan aikana,mutten mistään rapusta/pihasta kulkupelejä löytänyt. Tuskin kukaan kuitenkaan niin röyhkeä on että olis tästä lähialueelta varas ollut.

sorry purkauksesi. onko kellään kokemuksia vastaavasta röykeydestä. Jalkapeitto jäi....
 
"Lellu"
Njooh, naapurin vaunut poltettiin kerran, kun oli jätetty portaiden alle. Aika monessa taloyhtiössähän siellä ei edes saa jättää rattaita, saati muuta roinaa. Ymmärrän, että harmittaa.
 
heijastin tarraa
Eikö kaverilla ollut kylppäriä mihin olisi kärryt voinut työntää tai pervekkeelle?
Itse olen ostanut aina kaikkiin rattasiimme sitä liimattavaa heijastin nauhaa ;) Aika jännä jos joku muukin kiepsuttaa samalla tavalla kuin minä ja juuri samaan kohtaan;) On hyvä ja helppo tunnistus merkki jos nyt sattumalta tulisi kärryt vastaan ;)
 
No joo
Mitäs jätit rattaat rappuun. Ihan osaksi omaa syytäs.
Sama kun jättäisi pyörän ilman lukkoa varastoon tai pihaan.
En ikinä viitsi jättää rattaita/vaunuja mihinkään rappuun.
Kuitenkin arvokkaita juttuja.
Ties mitä joku voi tunkea vaunuihin/rattaihin tai sotkea ne.
 
hg
ei noita rattaita/kärryjä edes saisi jättää sinne rappuun. itse olisin tuonut sisälle ja laittanut kasaan. Aina ne jonnekin parvekkeelle/kylpyhuoneeseen olisi mahtunut. Tosin tämä ei enää auta. rikosilmoitus on aika turha, koska on ollut lukitsematta.
 
...
Kaikki rötökset ja rikokset on tällä palstalla aina sen uhrin syytä.
Ihan normaalia jättää rappuun kyläillessä rattaat ja olla olettamatta, että varastetaan.

Huhhuh!
 
"päivi"
Vaikka uudenveroiset niin muistaisitko mitään tahraa yms. muuta rattaista?
Uskoisin,että myynnissä netin palstoilla ihan samantien...eikä varmaankaan myyjä puunaa rattaita myyntiin.
Ei sillä,että tahra yms. sellainen riittäisi oikeudellisesti todisteeksi,mutta itse katsoisin nuo myynti-ilmoitukset ja jos lähiseudulla kyseiset myynnissä...ja epäilyttäisi myynti-ilmoitus niin menisin kyllä miesvoimin "ostosmatkalle".
Varkaudet yms. muu rikollisuus muutenkin paha-asia,mutta lasten tavaroihin ja tarpeisiin kohdistettuna todella ala-arvoista niljakasta.
 
vieraas
Tosi kurjaa ap. Ei mulle olis tullut mieleen kuljettaa jotain lukkoa mukana vaunuissa, tai että mun pitäis raahata ne mukanani kerrostalon rappusissa... En koskaan tuollaisissa tilanteissa ole ja jos joskus olisinkin, niin en mä osaisi ottaa kaikkea mahdollista huomioon.
 
"vieras"
Ymmärrän, kyllä muakin vituttais ja rankasti. Voisitko laittaa ilmoituksia ympäriinsä kuvan kera, että tälläiset ovat varastetut. Tekis varkaalle himpun verran vaikeemmaksi myydä eteenpäin.
 
"mää"
Onpas ihme kommentteja taas :D Mulla on ollut rattaat kymmeniä kertoja erinäisten talojen rappukäytävissä (kavereilla tai sukulaisilla vierailtaessa), kaupan ulkopuolella (kyseiseen kauppaan ei rattailla mahdu) jne. Eipä ole koskaan tullut mieleen, että ne pitäisi lukita tai että joku niille jotain ilkivaltaa tekisi, saati että jos jotain tapahtuisi se olisi MINUN syyni!

Ymmärrän kyllä, että ärsyttää ap! Törkeää tuollainen!
 
Törkeää :(

Mun ystävän lapsen vaunut vietiin rappukäytävästä vuonna 2000 muistaakseni. Kun oma esikoiseni joulukuussa 2003 syntyi, niin hommasin heti sellaisen vaijerilukon jolla lukitsin rattaat/vaunut esim. neuvolaan mennessä, varastoon viedessä, jne. Vainoharhaista ehkä, mutta ei siitä ainakaan haittaa ollut.
 
HEI meidän rattaat pöllittiin tyksin LASTENPOLIN aulasta!!! Oli helvetin hieno fiilis!!! Tein rikosilmotuksen niin kotivakuutus kyllä onneksi korvas, mutta jumalauta kuka kehtaa pölliä LASTENPOLIN aulasta rattaat kun tietää että sairaan lapsen kanssa sellasessa paikassa ollaan... Kotiin 15km... Taksia aloin siinä sitten soittelemaan... Ne oli perkuleen hyvät yhdistelmävaunut rattaiden muodossa... Jäi sit koppa ihan turhaksi,ois tälle toiselle tulokkaalle ollu käyttöä...
 
Oma vika ja ihan oikein aloittajalle. Rapussa EI saa säilyttää lastenvaunuja eikä muutakaan roinaa. Ehkä otit tästä nyt opiksesi.
Kyllä meillä vaan saa :O. Tosin meillä ei olekaan oikein muuta säilytysvaihtoehtoa rattaille, paitsi sitten jos vie sisälle asuntoon (mikä varmasti erittäin mukavaa jos sattuu asumaan yläkerrassa). Pyörävarastot on tietysti jokaisella rapulla (ja taloyhtiöllä vielä yhteinen), mutta ne yleensä jo tarpeeksi täynnä pyöriä ja pulkkia ym.
 
HEI meidän rattaat pöllittiin tyksin LASTENPOLIN aulasta!!! Oli helvetin hieno fiilis!!! Tein rikosilmotuksen niin kotivakuutus kyllä onneksi korvas, mutta jumalauta kuka kehtaa pölliä LASTENPOLIN aulasta rattaat kun tietää että sairaan lapsen kanssa sellasessa paikassa ollaan... Kotiin 15km... Taksia aloin siinä sitten soittelemaan... Ne oli perkuleen hyvät yhdistelmävaunut rattaiden muodossa... Jäi sit koppa ihan turhaksi,ois tälle toiselle tulokkaalle ollu käyttöä...
Mä oon nähnyt siellä kansallispukuiseen vähemmistöön kuuluvia vaunu"ostoksilla"... :whistle:
 
Mä oon nähnyt siellä kansallispukuiseen vähemmistöön kuuluvia vaunu"ostoksilla"... :whistle:
Juu NIINPÄ!!! Ei hemmetti en meinannu uskoa sitä!!! Eikä kyllä meinannu se ilmottautumis luukun muijakaan kun menin vaunuja kyselemään... Oikeesti miten jollain on sydäntä... Nehän on periaatteessa pienen lapsen tavaraa... Tässä tapauksessa vielä SAIRAAN lapsen... On ku tikkari vietäs lapselta...
 

Yhteistyössä