Tuhannen kirosanaa tähän!

Miten voi yhteen perjantaipäivään mahtua 13 maanantaita ja kolmen vuoden perjantai 13.-päivää |O ?!?

Aamulla lähdettäessä käytiin 3 kertaa vielä autolta sisällä kotona kun jotain jäi. Työpäivä meni miten meni, jouduin hoitamaan omiakin asioitani reippaasti.

Sitten pitää katsastaa auto. Mies on hankala kuin pässi (as usual...). Eli itse vaan katsastamaan omaa kotteroa. Ensin se piti viedä pesuun. Ja vähän tankatakin. Rekisterikilven valot oli palaneet, ne piti vaihtaa ennen katsastukseen menoa. Fiksuna tyttönä peruutin auton huoltsikan pihan ainoan lampun alle, otin mallilampun mukaan ja hain kilven valot. Vaihdoin ne sormet kohmeessa mutta ylpeänä, minä hoidan autoni ihan itse. Ja autoon, johan sammui se varoitusvalo kojelaudasta. No ei hitto sammunut, eikun kotteroa kiertämään, mikä valo ei toimi. Joo, yksi takavaloista pimeänä. Eikun takasin huoltsikalle hakemaan lamppua. Ja vaihtamaan. Autoon. Ei se hemmetin valo vieläkään sammunut |O ! Joo, vasen sivuvilkku pimeänä. Huoltsikalle. Siellä ei ole oranssia lamppua. Tässä vaiheessa jostain syystä se lampun kupu ei enää kiinnittynyt autoon. Varaosaliikkeeseen. Löytyi oikean värinen lamppu ja pikaliimaa (joo, purukumilla se kupu ei kiinnittynyt, kokeilin :saint: ). Vilkku toimii, eli pikaliimaa vaan siihen kupuun. Jostain käsittämättömästä syystä melkein koko liimatuubi vaan lävähti sormilleni :attn: . Äkkiä pyyhkimään ekaan mahdolliseen paikkaan. Se oli kuopuksen lapanen. Nykyään entinen lapanen... Liimaa jäi vielä sen verran, että kuvun sai autoon kiinni. Nyt sopii rukoilla, että kyseessä on eri pitkäikäinen vilkun polttimo :ashamed: .

Katsastuskonttorille. No menikö auto huomautuksitta läpi? No ei prkl tietenkään |O !!! Ja syy: edessä vilkkujen polttimot on haalistuneet |O !

Voi helevetin polttimot sanon minä vaan |O !
 
tassut
Sehän on pääasia. Minä vaihdatan aina polttimot tutulla huoltsikalla, eivät ota vaihdosta
ylimääräistä. Mun autossa ei oo mitään varoitusvaloa, jos on joku valo palanut. Aika usein
on joku valo pimeänä, kun vien autoni katsastukseen, vaikka olen yrittänyt tarkistaa etukäteen.
 
Ompas sulla ollut vastoinkäymisiä varsinkin auton kanssa :hug: Onnistuisiko miehen kanssa joku yya-sopimuksen tapainen, kuten meillä, että mun ei tarvitse puuttua autonhuolto yms. autoasioihin, eikä isännän pyykinpesuun?
 
Edes vähän päänsilityksiä, kiitos =) .

Tuo autohan tuli itse asiassa huollosta viikko sitten. Remonttireiska siinä sitten ylpeänä esitteli, miten oli ihan pyytämättä vaihtanut lampun kun multa oli kuulemma parkki edestä palanut (joo tiesin sen kyllä, piti vaihtaa). Sanoin kyllä, että se varotusvalo on kyllä palanut siitä saakka kun rekkarikivlen valot paloi.... Ihmettelen vaan kun autossa on valoja kuin joulukuusessa vaikka puolet onkin palanut :attn: .

Heh, meidän yya-sopimus ei ulotu autoihin. Mies ei puutu mun autooni (paitsi lainailee sitä ), siksi vienkin sen huoltoon kun tarvii. Omaa autoaan mies laittaakin: soitto isälle, joka remppaa sen :headwall: .

Lapset nukkumassa ja harvinainen siideri lasissa. Eiköhän tää tästä parane, ainakin nukahdan kohta B) .
 
näin meillä tällä viikolla loppu viikosta:
keskiviikkona piti tulla korvaukset ei tullu perkule koko päivänä. no 15 sentillä ei paljon kauppaan lähdetty ja suunnitelmat meni uusiksi päivän suhteen. Kävin hakemassa päiväposti. Postin mukana lasku kunnalta "hyvää joulua ja joulun alusaikaa mutta eräpäivä 18 .11 ja summan 3200? |O (ei harmainta haisua mistä nuo rahat)
Torstaina ei vieläkään rahaa (no en kyllä odottanutkaan kun seuraava maksupäivä on perjantai) varmistin vain. kävin netissä katsomassa ja ylläri olin toimittanut verokortin työttömyyskassaan ja sen piti olla 11% ennakonpidätys oli kuitenkin otettu lisä% mukaan mikä oli 39,5. ja maksupäiviä piti olla 20 oli maksettu vain 19. tulen katkuinen puhelu puhelin aikana kassaan. korjaavat sitten kun korjaavat ehkä ensi viikolla tai sitten neljän viikon päästä. |O
Tulin kotiin ja ajattelin vaihtaa talvirenkaat autooni. Meillä renkaat on autotallin alakerrassa "rasvamontussa" josta ne pitää nostaa nenän korkeudelle että saa lattialle. Armottoman sadattelun ja tulen katkuisen puhelun jälkeen miehelle meen nostaa renkaat montusta kun herra ei sitä ollut suvainnut tehdä. Sain eteen vaihdettua mutta kun laskin tunkin alas oli renkaista joku vienyt ilmat. Sadattelun jälkeen ei muuta ku töppöstä toisen eteen ja vanhemmiltani hakemaan kompura että saa renkaisiin ilmaa.
No sain renkaat vaihdettua mutta kello oli jo niin paljon että myöhästyin poitsun hoidosta hausta. Onneksi hoitotäti ymmärsi myöhästymiseni.
Palautettiin iskän auto ja kompura ja lähdettiin kaverilleni kylään. Auton peräluukku ei meinaa pysyä kiinni mikä olisi kyllä ihan suotavaan kun tuo "herra tolleri" siellä majailee.
No ja loppujen lopuksi kun lähdettiin kaveriltani kotiin piti koira laittaa takapenkin kautta sinne auton takaosaan kun se perkuleen takaluukku ei lähtenyt auki.
Ja ettei vaan tämäkään päivä olisi mennyt pulkkaan niin lähdin kauppaan kun vihdoin olin saanut osan niistä rahoista en kuitenkaan kaikkea mitä piti. Rahapussin jätin kotiin ja kun tulin hakemaan sitä oli myös ne kotiavaimet jääneet kotiin. Joten taas tuli reissu vanhemmilleni hakemaan sieltä avainta että pääsen kotiin ja loppujen lopuksi kauppaan mistä unohdan ostaa puolet tavaroista...

Et ei ole miunkaan loppuviikko ihan putkeen mennyt... :kieh:
 

Yhteistyössä