Tuetut lomat -kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja justina:
Alkuperäinen kirjoittaja ärr:
Joo MEIKÄKIN tekee (laskee päässään) KOLMEA työtä, mies yhtä vakitäyspäivähommaa. Mä oon lisäks koulussa ja me maksetaan talolainaa (vuokra olis isompi) jne ja ihan LUOTOLLA lähdetään lomalle!

Ja tunnen olevani suht köyhä. Ja suht rikas. Siis en saa mitään tukia, mut melkeen puolet tuloista menee lainoihin ja yli puolet taatusti kun ottaa pakolliset laskut mukaan.

Tuettuu lomaa voisin jopa hakea ja saada, mut... :xmas:

Kokeile, hae, ei se ota jos ei annakaan, olet varmasti lomasi tuolla aherruksella ansainnut.
Pakko vastata tähän vaikka ei mulle olekaan tarkoitettu. Sepä siinä onkin se pointti; Mieti miten mukava sinne lomalle on lähteä kun tietää sen itse ansainneensa!Ja tienanneensa siihen rahat! Sitte voit vähän jo ymmärtää miksi sitten sapettaa se että muut..loisii saman loman, jos näin voi sanoa.

[/quote]

Ei kun mä ajattelen, et joku MUU tarttee sitä lomaa kipeemmin kun me. =)

Ja MÄ/ME voidaan säästää/tehdä töitä enemmän nyt kun voidaan, ja lähtä lomalle niin.

Ja JOS joskus käy köpelösti, NIIN sitte voidaan lähtä tuetulle lomalle.

Meillä on kuopuksella diabeteskin, jotet db- liiton lomille päästäis aika halvalla (lue ILMAISEKSI), mut ei olla vielä menty, kun se on niin pieni, et sitte kun kasvaa ja saa enemmän vertaistukea ikätovereista. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Joo MEIKÄKIN tekee (laskee päässään) KOLMEA työtä, mies yhtä vakitäyspäivähommaa. Mä oon lisäks koulussa ja me maksetaan talolainaa (vuokra olis isompi) jne ja ihan LUOTOLLA lähdetään lomalle!

Ja tunnen olevani suht köyhä. Ja suht rikas. Siis en saa mitään tukia, mut melkeen puolet tuloista menee lainoihin ja yli puolet taatusti kun ottaa pakolliset laskut mukaan.

Kokeile, hae, ei se ota jos ei annakaan, olet varmasti lomasi tuolla aherruksella ansainnut.
Pakko vastata tähän vaikka ei mulle olekaan tarkoitettu. Sepä siinä onkin se pointti; Mieti miten mukava sinne lomalle on lähteä kun tietää sen itse ansainneensa!Ja tienanneensa siihen rahat! Sitte voit vähän jo ymmärtää miksi sitten sapettaa se että muut..loisii saman loman, jos näin voi sanoa.

Ja MÄ/ME voidaan säästää/tehdä töitä enemmän nyt kun voidaan, ja lähtä lomalle niin.

Meillä on kuopuksella diabeteskin, jotet db- liiton lomille päästäis aika halvalla (lue ILMAISEKSI), mut ei olla vielä menty, kun se on niin pieni, et sitte kun kasvaa ja saa enemmän vertaistukea ikätovereista. =) [/quote]

Minä ajattelin myös ett joku muu vois tarvita lomaa kipeemmin kuin me. Mut sit ajattelin että laitan hakemuksen ja siel asiasta päättäköön tehköön ratkaisun.
Meillä myös mahdollisuus päästä nuorimman lapsen sairauden myötä ns. sopeutumisvalmennuskursseille.

Meillä on kuopuksella diabeteskin, jotet db- liiton lomille päästäis aika halvalla (lue ILMAISEKSI), mut ei olla vielä menty, kun se on niin pieni, et sitte kun kasvaa ja saa enemmän vertaistukea ikätovereista. =) [/quote]

Vau, olet hyvä ihminen! Juuri näin, tässä on järkeä! Tähän on hyvä lopettaa tämän illan palstailu ja toivottaa hyvää yötä!

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen äiti :

Meillä on kuopuksella diabeteskin, jotet db- liiton lomille päästäis aika halvalla (lue ILMAISEKSI), mut ei olla vielä menty, kun se on niin pieni, et sitte kun kasvaa ja saa enemmän vertaistukea ikätovereista. =)

Minä ajattelin myös ett joku muu vois tarvita lomaa kipeemmin kuin me. Mut sit ajattelin että laitan hakemuksen ja siel asiasta päättäköön tehköön ratkaisun.
Meillä myös mahdollisuus päästä nuorimman lapsen sairauden myötä ns. sopeutumisvalmennuskursseille. [/quote]

Totta. Mut tulevana kesänä, kiitos työkkärin, ei oo mitään toivoo "päästä" lomalle. Tai ehkä jooo, mut oon koulutuksessa joten SILLOIN ei saa olla lomalla. :D

Vau, olet hyvä ihminen! Juuri näin, tässä on järkeä! Tähän on hyvä lopettaa tämän illan palstailu ja toivottaa hyvää yötä! [/quote]

Voi hyvänen aika. :D

En mä nyt mun kruunua/sädekehää kiillottan :D

Ensin ei saa lomailla ja sitte kun ET lomaile, niin sekään ei kelpaa. :whistle:

On täällä outoa keskustelua. Ollaan sitä mieltä ettei tuetuille lomille saisi mennä. Ilmoitan vaan että meillä molemmat töissä, lomia on haettu ja myös saatu ihan eri syistä kuin taloudellisista.
RAY:hän rahoittaa tuon toiminnan niillä rahoilla mitä ihmiset pelaa, eli keneltä se on pois?

tää on jo vanha ketju, mutta vastaan silti.

Me ollaan menossa tuetulle lomalle. Ja ihan varmasti koetaan ansainneemme sen. Ja omavastuu-osuus on meille tuloihin suhteuttuna varmasti yhtä kallis, kuin niille, joilla on varaa maksaa koko loma itse.

Mä odotan eniten sitä, että saa olla kokkaamatta, tiskaamatta ja siivoamatta ne muutaman päivän. Hieman pääsee pois niistä arkisista kotiäidin rutiineista, joissa ei yleensä ikinä ole vaihtelua.

Tuetulle lomalle lähtevät saavat kirjata perusteluihin oman elämänsä tarinaa. Se voi olla taloudellista vaikeutta, yksinäisyyttä, väsymystä, sairauksia, kuolemaa, jne jne.
Mustavalkoisuus pois, ja ajattelu että tuettuja lomia käyttävät lusivat lomansa......
Kaikilla on syynsä, eikä välttämättä näy päällepäin.
Loma ei kuitenkaa ole ilmainen, tais olla päälle kolmensadan euron.
Me haimme lomaa kehujen perusteella, siellä on vertaistukea, siellä on perheen yhdessäoloa, meidän perheessä on pitkäaikaissairauksia, lapsella kehityksen kans ongelmaa jne jne.

Mekin haettiin tuetuille lomille. Ollaan molemmat töissä, ihan hyväpalkkaisessa peräti. Mutta meillä on neljä lasta sekä auto- ja asuntolainat. Tiedättekö kuinka paljon tältä porukalta maksaa viikon loma täysihoitoineen? Se maksaisi yli 2000 euroa, ihan täällä kotimaassa. Se on jo tämänkokoiselle perheelle niin iso raha, ettei sitä tuosta vaan revitä.

Tästäsyystä saimme täysihoidolla perheellemme viikon loman ja ihan saletisti olemme sekä ansainneet sen, että myöskin tulemme siitä täysin rinnon nauttimaan!

Mistähän joku kirjoittaja veti johtopäätöksen, että lomalla oli köyhän näköisiä ihmisiä? Millaisia kriteereitä on köyhän ulkonäölle?
Tiedän muutamia rikkaita (ystäviäni), jotka eivät ainakaan vaatteilla koreile, vaan päinvastoin ärsyttääkseen vähän tiettyjä ihmistyyppejä ja testaillakseen palvelun laatua kaupoissa ym. pukeutuvat hyvinkin "rennosti". Ovat muuten huomanneet, että palvelua ei tule jos "näytät köyhälle". Ja nauravat napaansa. No, huvinsa kullakin.

No ilomielin suon nuo terv.syistä tuetut lomat, mutta periaatteeni kyllä sotii sitä vastaan että tuetaan muuten. Kyllä nuo lomat on aina ennenkin pitäny työnteolla ite tienata. On se aika väärin että nykyään samanlaisia lomia voi sitte viettää puoli-ilmaseks ja sen eteen töitä tekemättä.

Itse päätin hakea ko. lomille terveydellisin ja taloudellisin perustein, mutta enpäs päässyt, vaikka en ole koskaa aiemmin ko. lomilla ollut. Hyvät perusteet oli. Ehkäpä tuettuja lomia myönnetäänkin juuri lapsiperheille ja yksinhuoltajaperheille.
Täällä luetun perusteella, jotkut ovat olleet jo useamman kerran ko. tuetuilla lomilla...aika puolueellista lomatukea!!!

Itse päätin hakea ko. lomille terveydellisin ja taloudellisin perustein, mutta enpäs päässyt, vaikka en ole koskaa aiemmin ko. lomilla ollut. Hyvät perusteet oli. Ehkäpä tuettuja lomia myönnetäänkin juuri lapsiperheille ja yksinhuoltajaperheille.
Täällä luetun perusteella, jotkut ovat olleet jo useamman kerran ko. tuetuilla lomilla...aika puolueellista lomatukea!!!

Tuetut Lomat ovat vapaasti netissä tai paperiversiona haettavissa Ray.n tuetut löytyvät helposti hakusanalla tuetut lomat,siis vapaasti jokaisen haettavissa! ilmaisia ne eivät todellakaan ole ja omavastuuosuudet löytyvät kunkin loman yhteydestä myös netistä!lomakohteita on runsaasti ja loman voi saada joka toinen vuosi,etusialla hakijoista ovat tietenkin vähävaraiset,työttömät,lapsirikkaat,sairaus-ja muut eläkeläiset,kuten luonnollista onkin,"rikkailla"on varaa maksaa itse itsensä lomat!ja mikä estää hakemasta tuetulle lomalle,jos tuntee sen tarpeessa olevansa!kunkin lomajärjestön hallitus päättää ketkä pääsevät lomalle-ja ketkä eivät,taloudelliset,sosiaaliset syyt ratkaisevat lomatuensaajat,omavastuuosuus noin 150e/5vrk lomasta/hölö
on hienoa että myös vähävaraiset,lapsirikkaat,sairaus-ja muut eläkeläiset (pienituloiset)pääsevät lomalla,samanmoisia veronmaksajia ovat kaikki tyyni:) Fiksu maksaa lomastaan kohtuuhinnan-tyhmä koko hinnan:) joten käytä älliä ja hae tuettuja lomia! mummi+lapsenlapset lomaillen jouluna:)

Yhteistyössä