TUET KELASTA!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eewi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eewi

Vieras
Kysyn nyt täältä kun olen saanut asiasta ristiriitaisia vastauksia. Kelassa en vielä ole ehtinyt käymään, olen sinne kyllä menossa piakkoin.

Eli tilanne on seuraavanlainen: Saan tällähetkellä esikoisesta kotihoidon tukea+ hoitolisää+ kuntalisää.
Heinäkuussa on laskettuaika toiselle lapselle. Saanko siis kesällä sekä äitiyspäivärahan että hoitorahan.?
Tarkoitan nyt että saanko esikoisesta edelleen sen 294e+rapiat päälle. Tuskin enää hoitolisää kuitenkaan saan ja kuntalisä loppuu juuri sopivasti heinäkuussa kun esikko täyttää 2v.

Kun kaverini oli sitämieltä että saa vaan 50euroa esikoisesta. (on samassa tilanteessa kun minä) Kelan nettisivuilta en ota tolkkua ja tänään tuli verokortti mikä pitäisi tarkistuttaa piakkoin loppuvuotta varten.

huh kun nää on monimutkasia asioita ja toivottavasti joku ymmärsi mitä ajan takaa :)

Kiitos kuitenkin jo etukäteen jos joku viitsii vastata!

Äippälomalla ei saa hoitorahaa ollenkaan. hoitolisääkin saa jos tulot ovat rajojen sisällä. Esikoisesta ei siis saa mitään vaikka kotona hoitaakin, nämä on näitä kelan imeellisyyksiä.

Itsekin olen nyt hoitovapaalla, äippäloma lakaa ensi viikolla. Kotihoidontukeen pitää hakea muutosta pätöksen mukana tulleella muutos lomakkeella. Kelassa kyllä neuvovat sen kanssa.

Yleensä kotihoidontukea saa vain, jos äitiyspäiväraha olisi jäämässä pienemmäksi kuin mitä kotihoidontuki on. silloin sen erotuksen saa kotihoidontukena. Minusta sisaruskorotustakaan ei saa.

Itsellä alkaa uusi äitiyspäivärahakausi lähipäivinä. tätä on odotettu kuin kuuta nousevaa, koska tulot nousevat :)

Juu nyt selvisi hieman:)

Mulla oikeestaan tulee sitten olemaan melko samat tulot ku nyttenkin. Höh, kuvittelin jotenkin että tulot nousee kun kerran on 2 hoidettavaa. Pitäskö lapsilisän sitten kattaa toisen lapsen tuomat lisäkulut???
Kyllä on niin väärin :(

Yhteistyössä