Tuberkuloosia vastasyntyneisiin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m1es
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lohjalla ja Hyvinkäällä on varmaan vähemmän mamuja synnyttämässä.
 
No.. Ei se tubi ole mikään mamujen homma. Joka vuosi tubiin suomessa sairastuu arviolta 300 ihmistä tilaston mukaan, mutta todellisuudessa suomen väkilukua katsoessa määrä on paljon suurempi. Tässä perustelu: valtaosalla tubipotilaan kanssa lähikontaktissa olleista tarttuu tuberkuloosi eikä se näy tutkimuksissa jotka tehdään tartunnan määrityksissä. Tartuntoja lähipiiristä etsiessä, otetaan keuhkokuvat sekä mahd mantoux ihotesti. Näissä näkyy jo puhjennut keuhkotuberkuloosi. Todellisuudessa julkisuudessa ei puhuta tuberkuloosista, joka uinuu ihmisessä jopa vuosikymmeniä puhjeten vasta usein esim odotusaikana/muun infektion herkistäessä. Löytääkseen tuberkuulosin kantajat, pitäisi seuloa jokainen suomalainen ja määrittää kalliilla tutkimuksilla myös missä elimessä tubi on, sillä keuhkotubi on vain jäävuoren huippu. Toivottavasti Tubilysinit tehoaa vauvoille, eikä kukaan saa oireista tartuntaa, meidän vauvalle toiminut hyvin. Tiesittekö, ettei aiemmin annettu bcg rokotekaan suojaa niinkuin valtaväestö kuvittelee?? Meidän vauvat sen saaneet, ihan kantasuomalaisen matkustamattoman perheenjäsenen keuhkotubin vuoksi. Tämä rokote suojaa vaarallisimman lapsuusiän keuhkotubin vaaralta. Perheenjäsenen sairaudesta meni 6vuotta ennenkuin se puhkesi seuraavalle, jolta oli otettu asianmukaisesti kokeet tartunnan seulomiseksi. Seuraava perheenjäsen sai tietää olevansa tubi kantaja liki 10v kuluttua tapahtuneesta ja laajakirjoisten oireiden vuoksi tubia seulotaan verestä ja elimistä, mikään ei estä keuhkotubin muodostumista silti sopivissa olosuhteissa.
Ei tämä suomi mikään puhdas maa ole, rajan takaa tulevat yleensä vaikeimmat lääkeresistantit tautimuodot.
 

Yhteistyössä