Tsunamissa 2004 kadonnut vauva löytynyt - nyt 6 vuotias otettu huostaan

  • Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti
Minä luin myös tuon uutisen ja jäin miettimään miten monimutkainen tilanne on.
Mikäli biologiset vanhemmat ovat elossa, on luullakseni kaikin puolin perusteltua ja oikein palauttaa lapsi heille.
Mutta jos eivät ole... Jollekin sukulaiselle tai lastenkotiin?

Jos minä olisin hukkunut tsunamissa ja joku ohikulkija pelastanut vauvani ja kasvattanut hänet omanaan, mahdollisesti syvästi lasta rakastaen ja lapsi samoja tunteita häntä kohtaan tuntien?
Olisinko halunnut että pikkuinen olisi revitty ainoan tuntemansa "vanhemman" sylistä suomalaisille sukulaisille vai olisinko toivonut että lapsi olisi saanut kasvaa mahdollisimman onnelliseksi ja ehjäksi aikuiseksi "väärintekijän" lapsena?
 
"Neith"
hankala tilanne kun ei ole edes tiedossa onko lapsen oikeat vanhemmat elossa tai ketä he ovat.
silloin tsunamin jälkeen on ollut suht sekavat olot tuolla joten eipä sitä tiedä onko nämä "adoptio" vanhemmat koittaneet selvittää lapsen vanhempien kohtaloa (sitähän ei kerrota lehtijutussa)
se mitä lapselle nyt tapahtuu onkin sitten vaikeaa, onko oikein palauttaa lapsi sukulaisille (jos vanhemmat ei ole enää elossa) joita hän ei tunne? tai jättää lastenkotiin..
lapsella kuitenkin oli perhe jota hän rakastaa ja joka rakastaa häntä.
ja jos vanhemmat onkin elossa niin onko se rakkaus sellainen asia joka on riippuvainen geeneistä, eli rakastaisiko vanhemmat lasta ja lapsi vanhempia vai olisko tilanne se että lapsi "vihaa" vanhempia kun he ovat riistäneet häneltä oikean perheen.. (siis lapsen mielestä)
 
minua joskus askarruttaa se pieni suomalainen poika, olikohan Paavo hänen nimensä,että jäikö ikuisesti löytymättä vai miten tarina edennyt tähän päivään mennessä.
Suomalaisia jäi pysyvästi viisi kateisiin, yksi aikuinen ja neljä lasta. Jossain netissä oli joku kertonut, että Paavo on yksi noista lapsista, mutta en sitten tiedä pitääkö paikkansa.
 

Yhteistyössä