Tsunami ohjelmasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Surettaa, olen sanaton, kauheaa! :/

Minua jäi kuitenkin mietityttämään yksi asia. Kun tsunami ohjelmaa mainostettiin, siinä oli että mukana myös suomalaisten kuvaamaa materiaalia, ja mainoksessa myös suomalaiset huusivat jotain, en nyt muista mitä, mutta itse ohjelmassa ei kuitenkaan mainutukaan suomalaisista. Pistikö muut merkille? Miksihän ei...

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1605808#m18609393

Ap:lle,

minusta on ihan oikein, että suomalaisia ei nostettu esille sen enempää, kuin muitakaan, tosin en ohjelmaa halunnut katsoakaan. Muutenkin paikallisten kärsimys ja menetykset tuntuivat hukkuneen turistien jalkoihin. Ei sillä, että turistien elämä olisi vähempiarvoinen, vaan sillä, että minusta on loukkaavaa sivuuttaa eniten menettäneet.

Kuka edes tietää, että aalto iski Afrikan sarveen saakka?

*en ole kovasydäminen, vaikka ehkä siltä tämä vaikuttaa*

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:

minusta on ihan oikein, että suomalaisia ei nostettu esille sen enempää, kuin muitakaan, tosin en ohjelmaa halunnut katsoakaan. Muutenkin paikallisten kärsimys ja menetykset tuntuivat hukkuneen turistien jalkoihin. Ei sillä, että turistien elämä olisi vähempiarvoinen, vaan sillä, että minusta on loukkaavaa sivuuttaa eniten menettäneet.

Siis en itsekkään kyllä sanonut mitään siihen viittaavaa, että turistien kärsimys olisi jotenkin suurempi kuin paikallisten, vai sanoinko? Turhaa tuot tuollaista asiaa esille! Itsekin tiedät, että sanoin vain ihmetelleeni sitä, että ensin sanotaan, ja sitten ei olekaan niin. Säälittävää tulla tähän ketjuun sit sanomaan/viittaamaan, että minä loukkaan paikallisia.

Afrikassa kuolleita taisi olla vain jotain 8.

Dokumentissa iski esille se, miten paljon meni Indonesiassa ja Sri Lankassa ihmisiä, Thaimaan lukemat oli pientä siihen verrattuna.

Ja lopputeksteissä oli muutama suomalainenkin nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Siis en itsekkään kyllä sanonut mitään siihen viittaavaa, että turistien kärsimys olisi jotenkin suurempi kuin paikallisten, vai sanoinko? Turhaa tuot tuollaista asiaa esille! Itsekin tiedät, että sanoin vain ihmetelleeni sitä, että ensin sanotaan, ja sitten ei olekaan niin. Säälittävää tulla tähän ketjuun sit sanomaan/viittaamaan, että minä loukkaan paikallisia.

Et sinä olekaan loukannut paikallisia. Minä vain olen niin täynnä koko tsunamia ja silloin, 5 vuotta sitten, loukkaannuin sydänjuuriani myöten siitä, kuinka jotkut arvostelivat ja valittivat turistien saamasta hoidosta ja kohtelusta, vaikka paikalliset tekivät kaikkensa, kaikkien eteen.

Ei siis liity juurikaan ohjelmaan, josta oli kyse tai ap:n kirjoittamaan. Vaan täysin omaan tunteeseeni, joita olen aina reippaasti jakanut. ;)

Minä vain olen niin täynnä koko tsunamia ja silloin, 5 vuotta sitten, loukkaannuin sydänjuuriani myöten siitä, kuinka jotkut arvostelivat ja valittivat turistien saamasta hoidosta ja kohtelusta, vaikka paikalliset tekivät kaikkensa, kaikkien eteen.

Muistan ikuisesti suomalaisen rouvan, joka tv:ssä haukkui "järjestelyjä ", suomalaisia oppaita, paikallisia, ja oli näreissään siitä että passi ja digikamerakin olivat jääneet hotelliin!
...samaan aikaan kun hänen selkänsä takana näkyi miten lapsia palasi Suomeen ilman vanhempiaan, ilman talvivaatteita :kieh: ja monelta paikalliselta oli mennyt ihan kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja herkkä:
Uskallanko katsoo sen nauhalta? oliko hirveä?

Ei mitään pahoja kohtauksia, muutama kuollut näkyi.. Pahempi henkisesti kun ajattelee niitä kuolleita lapsia, siinäkin vanhemmat kertoivat niin juuri 5v täyttäneestä tytöstään joka katosi aaltoihin..

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Minä vain olen niin täynnä koko tsunamia ja silloin, 5 vuotta sitten, loukkaannuin sydänjuuriani myöten siitä, kuinka jotkut arvostelivat ja valittivat turistien saamasta hoidosta ja kohtelusta, vaikka paikalliset tekivät kaikkensa, kaikkien eteen.

Muistan ikuisesti suomalaisen rouvan, joka tv:ssä haukkui "järjestelyjä ", suomalaisia oppaita, paikallisia, ja oli näreissään siitä että passi ja digikamerakin olivat jääneet hotelliin!
...samaan aikaan kun hänen selkänsä takana näkyi miten lapsia palasi Suomeen ilman vanhempiaan, ilman talvivaatteita :kieh: ja monelta paikalliselta oli mennyt ihan kaikki.
Monelle selvisi vasta jälkeen päin tuon onnettomuuden laajuus...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja herkkä:
Uskallanko katsoo sen nauhalta? oliko hirveä?

Ei mitään pahoja kohtauksia, muutama kuollut näkyi.. Pahempi henkisesti kun ajattelee niitä kuolleita lapsia, siinäkin vanhemmat kertoivat niin juuri 5v täyttäneestä tytöstään joka katosi aaltoihin..

Mä pillitin siinä kohdassa, kun se kolmen lapsen isä tunnisti Kali-tyttärensä kuolleiden kuvien joukosta :'(

Voi vittu! OIKEESTI?!? :o :headwall:

Niin, saattoihan tuokin rouva vaan olla huomaamatta sitä, että samassa koneessa tuotiin Suomeen näitä lapsia vailla vanhempiaan & ihmisiä jotka olivat loukkaantuneet.

moni ei aluksi ymmärtänyt mitä oli tapahtunut. Osa shokissa ja silloin voi puhua mitä sattuu!!

Niin, saattoihan tuokin rouva vaan olla huomaamatta sitä, että samassa koneessa tuotiin Suomeen näitä lapsia vailla vanhempiaan & ihmisiä jotka olivat loukkaantuneet.

shokki?

mtv faktalta tuli mun mielestä parempi dokkari aiheeseen liittyen. siinä tuotiin enempi esille juuri paikallisia ihmisiä. tosin se oli kyllä matskultaan myös rankempi, ei todellakaan herkkä hermoisille.

ja muihin kommentteihin: mua hävetti ihan helvetisti aikanaan, kun suomalaiset rupes nurisemaan siitä kriisiapupaketista, kuinka siitä suurin osa meni näille tuhoalueille. itse ainakin rahaa lahjoittaessa todellakin toivoin, että se apu menee juuri sinne, missä tarve on suurin. :kieh:

Lasteni "kummitussetä" joutui sairaalaan sattumalta samoihin aikoihin ja kiersi jakamassa rahojaan turisteille ja lähetti hoitajia ostamaan vaatteita jne.

Itse näin, kuinka ihmiset antoivat vähistäänkin ja jotkut käyttivät tilaisuuden matkavakuutuspetokseen... Siksi taidan olla vähän katkera. Tuttuja jäi aaltoon, meillä sattui olemaan onni mukana.

Lasteni "kummitussetä" joutui sairaalaan sattumalta samoihin aikoihin ja kiersi jakamassa rahojaan turisteille ja lähetti hoitajia ostamaan vaatteita jne.

Itse näin, kuinka ihmiset antoivat vähistäänkin ja jotkut käyttivät tilaisuuden matkavakuutuspetokseen... Siksi taidan olla vähän katkera. Tuttuja jäi aaltoon, meillä sattui olemaan onni mukana.

Olitteko te siellä?

Mulla ei ole paljoakaan hyvää sanottavaa veljeni entisestä avovaimosta, mutta siitä olen ikuisesti kiitollinen, että hän sai veljeni suostumaan siihen, että siirtävät lomansa ajankohtaa. Loma oli varattu jouluksi 2004 ja avokki halusi viettää joulun Suomessa. Osa porukasta lähti reissuun, soittelivat sitten tapanina hotellin katolta jossa odottelivat veden laskemista. Yksi tuttavaperhe, vanhemmat lääkäreitä, pidensivät lomaansa ja jäivät paikan päälle auttamaan.
Veli matkusti sitten vasta maaliskuussa, ja matkustaa sinne edelleen joka vuosi. Seuraavaksi helmikuussa, 1½ kk reissuun.

Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
mtv faktalta tuli mun mielestä parempi dokkari aiheeseen liittyen. siinä tuotiin enempi esille juuri paikallisia ihmisiä. tosin se oli kyllä matskultaan myös rankempi, ei todellakaan herkkä hermoisille.

KOSKA TÄMMÖINEN DOKUMENTTI TULI? :(

Olitteko te siellä?

Mulla ei ole paljoakaan hyvää sanottavaa veljeni entisestä avovaimosta, mutta siitä olen ikuisesti kiitollinen, että hän sai veljeni suostumaan siihen, että siirtävät lomansa ajankohtaa. Loma oli varattu jouluksi 2004 ja avokki halusi viettää joulun Suomessa. Osa porukasta lähti reissuun, soittelivat sitten tapanina hotellin katolta jossa odottelivat veden laskemista. Yksi tuttavaperhe, vanhemmat lääkäreitä, pidensivät lomaansa ja jäivät paikan päälle auttamaan.
Veli matkusti sitten vasta maaliskuussa, ja matkustaa sinne edelleen joka vuosi. Seuraavaksi helmikuussa, 1½ kk reissuun.

Tässäkin toteutuu hyvin se asia, että meillä on täällä tietty matka kuljettavana. Jos ei ollut aika lähteä vielä, tapahtui näitä matkalta pois jäämisiä, vaikka alunperin oli tarkoitus lähteä .

SITÄ en tajua, että jotkut vaan roikkui pylväissä ja kuvasi innoissaan vaikka se, miten itse ajattelee että olisi toiminut tuossa tilanteessa (vaikka eihän sitä voi mitenkään tietää miten paniikin keskellä käyttäytyisi ) on, että olisi juossut henkensä kaupalla ylemmäksi, ylemmäksi. Kiivennyt rakennusten katolle yms.

Ykskin mies (? ) kuvasi ja kuvasi vaan hotellin vedellä täyttyvää aulaa! :o