Tsiisus mikä pönttö!!

Pyhä Sylvi
Tää on niitä ikuisuuskysymyksiä, en käsitä miksi pph:t ja vanhemmat on sotajalalla keskenään. Meillähän pitäisi olla yhteisenä tavoitteena lasten hyvinvointi ja hyvä hoito.

Oma lapseni on ihanalla pph:lla hoidossa enkä tietenkään voi vaatia, että hoitaja ei saisi sairastaa tms. mutta olen itse joutunut taistelemaan lapselleni sellaisen varahoitopaikan, jonne hän suht mielellään menee, eikä aina varahoitopäivän jälkeen ole totaalisen poikki ja yöt rikkonaisia.

Vanhemmilla on oikeus välittää siitä mihin lapsi varahoitoon laitetaan ja miten lapsi siellä pärjää. Rakkaat pph:t ymmärtäkää myös vanhempia tässä asiassa, vanhemmilta tietysti tulee edellyttää asiallisuutta aina ja kaikissa tilanteissa.

Teette arvokasta työtä, eikä meille vanhemmille ole sama asia missä lapsemme ovat hoidossa, päivittäin tai varahoidossa. Uskon, että suurin osa meistä vanhemmista kuitenkin todella arvostaa työtänne, luotammehan hoitoonne rakkaimmat ihmisemme päivittäin.
 
vieras
Taas nähdään kuinka perhepäivähoito on aikansa elänyt hoitomuoto. Vanhemmille voi olla todella hankalaa sumplia hoitoaikoja tai viedä yksivuotiasta vieraaseen varahoitopaikkaan milloin minkäkin äitiysneuvolakäynnin tai sairausloman takia. Tietenkin pph:lla on oikeus käydä palkallisesti neuvolassa, mutta tilannehan on aivan mahdoton perheiden kannalta. En ikinä haluaisi lastani tämän vuoksi perhepäivähoitoon, pahimmassa tapauksessa lapsen hoitopaikka vaihtuu usein kun hoitajalla on muuta menoa.
 
Katriina _
Meidän lapsi on myös pph:lla hoidossa, ja tosi tyytyväinen olen. Sairauslomaa pph on pitänyt yhden kerran melko alkuvaiheessa meidän hoitorupeamaa, ja silloin meidän lapsi oli n. 1,5-vuotias. Kyseessä oli perhettä kohdannut kuolemantapaus, eikä ollut siinä vaiheessa mitään tietoa tietenkään milloin hoitaja tulee takaisin töihin.

Oli se meille tosi vaikeaa viedä lapsi varahoitopaikkaan, kun emme olleet ehtineet sinne käydä edes tutustumassa, mutta kolmen viikon sairausloman aikaa emme voineet kotonakaan viettää. Veimme lapsen varahoitoon, eikä olisi kyllä tullut mieleenkään ruveta kyselemään omalta hoitajalta paluusta töihin.
 

Yhteistyössä