Tsiisus mikä pönttö!!

:headwall: Sairaslomallakin ollessa hoitolasten vanhemmat ahdistelee, ja suorastaan v*ttuilee viesteissä mulle. JOs asuttais isommalla paikkakunnalla, niin sanoisin, etten tätä kyseistä lasta hoida, kun en saa vanhemmilta asiallista palautetta.
Ja :attn: lapsessa ei mitään vikaa, mutta ne vanhemmat...
 
:/
Mitä ne sit oikeen kyselee? Oon mäkin kyselly, että tietääkö jatkosta, kun ei usein omatoimisesti ilmoita, että sopiiko huomenna tulla hoitoon vai ei ja varahoitopaikkaan pitäs ilmottaa... Mut et ehkä tarkottanu tällasta "ahdistelua"?
 
tuttua
Mua ärsyttää se, että jos olen sairaslomalla niin ihan kuin se olis mun omaa syytä. Eräskin äiti veti herneet nenään eikä vastannut enää viesteihinikään kun olin pari viikkoa sairaslomalla keuhkokuumeen takia.... Ja kun varahoito on järjestetty, mutta eihän sitä omaa kullanmurua voi varahoitoon vieraaseen paikkaan viedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
:/
Mitä ne sit oikeen kyselee? Oon mäkin kyselly, että tietääkö jatkosta, kun ei usein omatoimisesti ilmoita, että sopiiko huomenna tulla hoitoon vai ei ja varahoitopaikkaan pitäs ilmottaa... Mut et ehkä tarkottanu tällasta "ahdistelua"?
Joo, en. Saa kysellä ens viikosta, mutta senkin voi tehdä asiallisesti, eikä ilkeään ja keljuun sävyyn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
:/
Mitä ne sit oikeen kyselee? Oon mäkin kyselly, että tietääkö jatkosta, kun ei usein omatoimisesti ilmoita, että sopiiko huomenna tulla hoitoon vai ei ja varahoitopaikkaan pitäs ilmottaa... Mut et ehkä tarkottanu tällasta "ahdistelua"?
Joo, en. Saa kysellä ens viikosta, mutta senkin voi tehdä asiallisesti, eikä ilkeään ja keljuun sävyyn.
totta. Meitä on moneks.
 
pph
ja niinpä, jos mä olen nyt kipeä siis tosi kipeä niin eihän sitä mitenkään voi tietää etukäteen, että koska mahdollisesti olen taas terve. Vai kyseleekö normityön tekijöiltä pomo joka päivä, että tuletko huomenna töihin :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuttua:
Mua ärsyttää se, että jos olen sairaslomalla niin ihan kuin se olis mun omaa syytä. Eräskin äiti veti herneet nenään eikä vastannut enää viesteihinikään kun olin pari viikkoa sairaslomalla keuhkokuumeen takia.... Ja kun varahoito on järjestetty, mutta eihän sitä omaa kullanmurua voi varahoitoon vieraaseen paikkaan viedä.
Joo, eikä mun esim. neuvolakäynteä ymmärretä ollenkaan, eikä sitä, etten pääse käymään neuvolassa tosiaankaan muuta kun virka-aikana, en esim. viikonloppuna. Paras oli, kun ilmoitin HYVISSÄ ajoin rakenneultra päivän vanhemmille, ja sanoin, et se on koko päivä varahoitoa, kun ultra tehdään 90km päässä. Yks äiti kysy, et enkö mä voi siirtää sitä, kun heidän lapsella olis just sinä päivänä hoidon tarve :headwall: Hohhoijaa. Marraskuussa saatu aika jo, niin ei voi siirtää. Mullekin kuuluu palkalliset vapaat tutkimusten takia, ja kunta järjestää heidän kullannupulle varahoidon, jos tarve on.
 
Eikö ne vanhemmat tajua, että pph on ihminen? Ihminen sairastuu, ihminen lomailee, ihmisen omat lapset sairastaa, ihminen käy lääkärissä, jne. Ja silloin lapset ovat *tadaa* VARAHOIDOSSA. Ei sen pitäisi yllätys olla, vaan itsestäänselvyys, joka kannattaa ottaa huomioon kun valitsee lapselleen hoitomuotoa. Mulle tuo asia oli yksi suurimmista syistä siihen, miksi valitsin päiväkodin. Jos joku taas on valinnut pph:n, on hän samalla hyväksynyt myös tuon miinuspuolen siinä muuten ehkä omalle lapselle sopivimmassa hoitomuodossa.

Ei kukaan uhraa vapaa-aikaansa tai tee töitä sairaana vain siksi, että jonkun pikku piltti ei joutuisi varahoitoon :)
 
se pph
Alkuperäinen kirjoittaja ei koskaan pph:lle:
Tuollaisia ne pph:t ovat, aina sairaslomalla tai oma lapsi kipee ja sit vielä valittavat.

Hmmm... Mä oon ollut sairaslomalla just sen 2 viikkoa keuhkokuumeen takia ja työssä ollut jo 5 vuotta :/ Ja joskus ehkä joku satunnainen päivä tai pari oksutaudin takia. Ja muistakaa, että pph;t useimmiten sairastuvat kun hoitavat teidän SAIRAITA lapsianne. Oma lapsi taas saa olla lapsiryhmän kanssa vaikka pää kainalossa, sillä oman lapsen sairaspäiviltä emme saa palkkaa kuten "normityöntekijät"
 
pph
ja ainakin täällä päin lapsille on varattu se sama ja tuttu päiväkoti aina varahoitopaikaksi. Osa vanhemmista hyväksyy tämän ja lapset ovat sopeutuneet hyvin varapaikkaankin, mutta sitten on näitä niskuroijia, joiden mielestä on ihan pph:n syy, että hän sairastuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
ja ainakin täällä päin lapsille on varattu se sama ja tuttu päiväkoti aina varahoitopaikaksi. Osa vanhemmista hyväksyy tämän ja lapset ovat sopeutuneet hyvin varapaikkaankin, mutta sitten on näitä niskuroijia, joiden mielestä on ihan pph:n syy, että hän sairastuu.
Joo-o, näiden vanhempien mielestä mun pitäis tehdä töitä silläkin uhalla, et raskaus ei suju normaalisti ja olen sitten ehkä mahdollisesti koko raskauden LOPPU AJAN pois töistä... :/
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
ja ainakin täällä päin lapsille on varattu se sama ja tuttu päiväkoti aina varahoitopaikaksi. Osa vanhemmista hyväksyy tämän ja lapset ovat sopeutuneet hyvin varapaikkaankin, mutta sitten on näitä niskuroijia, joiden mielestä on ihan pph:n syy, että hän sairastuu.
Joo-o, näiden vanhempien mielestä mun pitäis tehdä töitä silläkin uhalla, et raskaus ei suju normaalisti ja olen sitten ehkä mahdollisesti koko raskauden LOPPU AJAN pois töistä... :/

Tsemppiä sulle :) Kyllä sun oma raskautesi on paljon tärkeämpää kuin se, että "joutuuko" joku hoitolapsi nyt varahoitoon. Ei kai meidän tarvitse oman syntymättömän lapsen terveyttä sentään uhrata työn eteen? Joka tapauksessahan ne tarvitsee sitten varahoitoa/uutta hoitopaikkaa, kun sinä jäät äitiyslomalle.
 
juu
Ai. Meidän lasten pph:lla on sellainen sairaus, että hän joutuu tietyin väliajoin käymään tutkimuksissa (todella kivulias sen päivän) ja on sanonut, että voi kyllä ottaa lapsemme hoitoon heti kun kotiutuu sieltä tutkimuksesta. Mä olen hälle sanonut, että ainakin meidän lastemme osalta saa silloin pitää koko päivän ihan rauhassa "lepovapaata". Onneksi muut vanhemmat ovat olleet samaa mieltä. Kyseisinä päivinä lapset sitten menevät varahoitoon tai sitten olemme järjestäneet ne jollain muulla tavalla.

Meillä on aina ollut upeat pph:t ja lapset ovat olleet pph:lla hoidossa eskarin alkuun asti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ai. Meidän lasten pph:lla on sellainen sairaus, että hän joutuu tietyin väliajoin käymään tutkimuksissa (todella kivulias sen päivän) ja on sanonut, että voi kyllä ottaa lapsemme hoitoon heti kun kotiutuu sieltä tutkimuksesta. Mä olen hälle sanonut, että ainakin meidän lastemme osalta saa silloin pitää koko päivän ihan rauhassa "lepovapaata". Onneksi muut vanhemmat ovat olleet samaa mieltä. Kyseisinä päivinä lapset sitten menevät varahoitoon tai sitten olemme järjestäneet ne jollain muulla tavalla.

Meillä on aina ollut upeat pph:t ja lapset ovat olleet pph:lla hoidossa eskarin alkuun asti.
:attn: Onneksi tämmösiäkin vanhempia löytyy, jotka ymmärtää, että pph on myös ihminen!! :flower: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
No toi mitä ultrajutusta kirjotit, niin sitä en kyl ymmärrä - vanhempien käytöstä siis. Mikä ihmeen ongelma siinä on, jos varahoitopaikka järjestyy?
:headwall: Sitä kai sitä saa kysyä. Kun HEIDÄN piltti joutuu menemään varahoitoon, niin se se on se ongelma. Kai.
 
eräs pph
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Ehkä vanhemmille voisi antaa jonkun tiedotteen: ennen kuin viet lastasi perhepäivähoitajalle, ota huomioon seuraavat asiat jne. :D

Ap:lle :hug:

Kyllähän nämä asiat selvitetään yleensä jo hoitosopimusta tehdessä. Itselläni on sellaisia lapsia hoidossa, jotka ovat nimenomaan halunneet perhepäivähoidon. Tietävät, että itselläni on lapsia, jotka saattavat sairastua. Hyvin on mennyt muuten paitsi yhden lapsen vanhempien kohdalla. Eräskin äiti kerran melkein väkipakolla vei minut lääkäriin autollaan ;-D ja suorastaan pakotti sairaslomalle. Onneksi tällaisia kultakimpaleitakin sattuu vanhempien joukkoon :)
 

Yhteistyössä