Tsempatkaa. Paniikki iskee laina-asiassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oivoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oivoi

Vieras
Joudun ekaa kertaa elämässäni ottamaan asuntolainaa. Määrä olisi n. 70 000 ja luvassa piiiitkä kakku. Onko tuo summa ihan hirveä teidän mielestä ja millaisilla kk tuloilla voisit harkita ottavasi ko suuruisen lainan. Tämä hetki ihan maailmanlaajuisestikin ei taida olla paras mahdollinen :(

ei ole iso laina. tuollainen kun olisi itselläkin vain. tuloilla ei ole merkitystä vaan sillä miten sä muuten elät. joku suurempituloinen ei saisi tuollaistakaan lainaa maksettua ja joku pienituloinen helposti isommankin

Mulla on suurinpiirtein saman verran lainaa. Maksuaikaa reilu kahdeksan vuotta, bruttotulot 3200 euroa kuukaudessa. Kannattaa ilman muuta ostaa oma, jos siltä tuntuu ja lainaa saa. Lainan lyhennys kannattaa laskea sellaiseksi, että pärjää, mutta että laina lyheneekin.

Onnea uuteen kotiin

minulla on bruttotulot n.1900e/kk ja minun lainaosuuteni on 50 000e, kyllä kannattaa ottaa ja laina-aikaa voi neuvotella pidemmäksi niin ei tarvitse maksaa niin paljoa. maksaa sen verran mitä omat raakeet vaatii.

Mulla ei toivoakaan muutaman vuoden maksuajasta. Tienaan puhtaana käteen n. 1300... En törsäile, mut sillä pitäs tulla toimeen ja elättää pari lastakin. Lasten isällä niinikään lainaa ja käteenjäävät tulot n. 2100 kuussa.

semmoinen 180 000 otetaan just - käteen jää 3600. lyhennetään 25 vuotta - jos korot oikeen reilusti nousee niin sitten 30v. Lapset on onneksi nyt tässä, joten ei tule enää hoitovapaavuosia.

Yhteistyössä