tsempatkaa mua tupakasta irti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nikotiinix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nikotiinix

Vieras
oon polttanu kessua jo kymmenkunta vuotta silleen säännölisesti miltei askin päivässä. nyt sitten olen raskaana ja haluan lopettaa tupakoinnin. minulla on jo yksi lapsi ja hänen aikananasa poltin silloin tällöin, mutta nyt en halua polttaa yhtään. olen pari polttanut päivässä joka on mun mielestäsi hyvä ajateltuna että ennen meni aski. mutta nyt en pääse noista parista irti.

oon ihan kauhuissani et jos oon aiheuttanu hapen puutteen "vauvalle" mahassa jo tällä tupakoinnilla. ja että lapsi on syntyessään kehitysvammainen johtuen hapenpuuteesta sikiöaikana.
tiedän että lapsi on lapsi vaikka hän olisi kehitysvammainenkin, tarkoitan siis että en halua tällä mitään kommentteja että aliarvioisin kehitysvammaisia lapsia, mutta tuskin kukaan vanhempi tarkoituksella haluaa lapsestaan sellaisen.

miten olette pääseet irti tupakasta? ja miten saan pois tunteen "ettei ole paha jos pari poltan" tai "tämä on viimeinen, varmasti on, ja kahden tunnin päästä taas tupakalla".

höpöhöpö mitää nikootiinivalmisteita niihin vaan jää koukkuun..lue stumppaa tähä kirja nii pääset eroon ja vieläpä ilman vierotusoireita!!! mäkin pääsin ja myös siskoni ja sen mies +tuhannet muut! :D

Mä oon nyt ollut kolme viikkoa polttamatta, nicorette-kielenalustabletteja oon käyttänyt. Niitä saa mennä ohjeen mukaan jotain 8-12 kpl/vrk, nyt viikon ajan menny enää 3-5 per päivä. Tupakoin kuitenkin yli 20 vuotta. Tottakai se onnistuu jos vain päätät lopettaa. Eikä tarvi kahvistakaan luopua. Kyllä sen verran pitää itsekuria ihmisellä olla että yhden röökinpolton saa lopetettua :)

http://www.pkssk.fi/syn/Raskaus%20ja%20p%C3%A4ihteet.htm

"Riskit ja haitat sikiölle: Sikiön kasvu häiriintyy, samoin kasvu varhaislapsuudessa. Vauvat syntyvät usein alipainoisina. Tupakointi aiheuttaa sikiölle hapenpuutetta ja häkä voi aiheuttaa epämuodostumia. Keskenmenojen, synnytyshäiriöiden ja kuolleen vauvan syntymisen riski kasvaa. Syntyessään vauvalla voi olla nikotiinin vieroitusoireita. Kätkytkuolemat ovat 2,5-kertaisia tupakalle altistumattomiin verrattuna. Tupakointi vähentää äidinmaidon tuottoa 30 %, nikotiini myös erittyy äidinmaitoon ja sitä kautta imeväiselle. Tupakalle altistuneilla lapsilla todetaan enemmän hengityselinten tulehdussairauksia sekä riskiä sairastua astmaan. Lapsilla on tavattu yliaktiivisuutta ja keskittymishäiriöitä. "

Varmasti oot kyllä tietonen noista riskeistä mutta laitanpa kuitenkin... Kannattaa ajatuksella lukea ja miettiä niitä tosissaan.
Mutta vaikea muuten tsempata kun kuitenkin lopettamispäätös on ihmisestä itsestään kiinni :/ itse lopetin heti plussan saatuani ja on tehnyt mieli tupakkaa mutta en ole yhtäkään polttanut.
Monena yönä nään unta että poltan ja se saa riittää mulle :D

http://www.tupakkaverkko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=0

tuokin ihan hyvä linkki

ja olikohan se joku nicoretten tms. activestop johon mä joskus liityin kun yritin lopettaa polttamista (enne raskautta). Se oli kyllä hyvä, tuli aina joka viikko tietoa että mitä hyötyjä on saavuttanut savuttomuudella siihen ja siihen mennessä... Olin varmaan yli kuukauden polttamtta ja sitten en enää käyttänyt ohjelmaa jne ja eräänä kertana juhlimaan mennessäni mä taas rupesin polttamaan...

Nyt vasta oon täysin pystyyny lopettamaan kun oon tullut raskaaksi :)

Mä lopetin kolme kuukautta sit ja olo on kuin uudestisyntyneellä :) hiukset ja iho voi paremmin,se jatkuva köhiminen ja vinkuminen on historiaa. Hampaat on vaalenneet,hajuaisti palautunut. Ihana käydä lenkillä,kun oikeasti jaksaa kuntoilla! Olo on energinen,mielialat selkeesti positiivisemmat ja yöunen laatu parantunut. Seksi on ihanaa,kun jaksaa sata kertaa paremmin :D ja mikä parasta,poika sanoo halatessaan että "äiti,sä tuoksut hyvälle". Tsemppiä! Mä olin ihan varma etten ikinä pysty siihen,mut niin vaan pystyin! Enkä enää ikinä halua vajota takasin siihen suohon. Mä oon säästänyt röökirahat possuun ja ihan kiva matkakassa saatiin perheen Tukholman reissulle :) Mies laittoi myös omansa säästöön kun samaan aikaan lopetettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja usko pois!:
höpöhöpö mitää nikootiinivalmisteita niihin vaan jää koukkuun..lue stumppaa tähä kirja nii pääset eroon ja vieläpä ilman vierotusoireita!!! mäkin pääsin ja myös siskoni ja sen mies +tuhannet muut! :D

myös minä pääsin kirjan avulla eroon tupakasta! ja ehdottomasti ilman nikotiinia! Kannattaa todellakin ostaa se kirja. tilasin ite nettikaupasta.

KÄy lääkäristä champix (?) kuuri. mies lopetti sillä ja samoten sen kaveri josta en ikään uskonu et sais lopetettua. Eikä kummallakaan tehny ees tiukkaa. Vaikka 15v polttaneet pahimmillaan pari askia päivässä.