Trombosytopenia, kenelläkään?

Tällainen minulla kuulemma on, tarkemmin en tuloksista vielä tiedä kun ei hoitsu alkanut puhelimessa lausuntoa lukemaan. P-verenvuototaipumus-koe siis tehtiin.

Jos jollain oisi kokemuksia. Mistä teillä johtuu ko. ongelma? Saatteko hoitoa? Millaisia oireita tulee?

Syöpää pelkään, leukemia vilahtelee mielessä kun anemiaakin on. Lisäksi kaikkea muuta, ei oo terveys tosiaankaan kohdillaan :(

:wave:

Mulla on, ollut jo vuosia. Syytä ei tiedetä, tutkittiin aikoinaan vaikka mitä, mitään ei löytynyt. Aikani olin sisätautipolin asiakas, säännöllisesti kävin arvot mittauttamassa, sitten todettiin että ei kannata, arvot ovat mitä ovat. Alimmillaan oli 20, yleensä ovat 70-80. Tarkkana vaan pitää olla lääkkeittein kanssa, mitään buranaa ei saa syödä. Aina muistettava lääkärille kertoa vaivasta.

Leikkausta ennen pitää trombosyytteja nostaa keinotekoisesti, mulla ei "kannettu vesi kaivossa pysy" eli arvot romahtaa tosi nopeasti.

Meidän pojalla oli trombosytopenia syntyessään, oma luuydin korjasi tilanteen.

Kiitos vastauksestasi. Mulle tulee muuten aina buranasta (ibuprofeenista) maha kipeäksi, enkä ole uskaltanut sitä syödä pitkiin aikoihin. Niitä mahakipujakin joskus tutkittiin.

Onko sulla oireita tuosta? Mustelmia, verenvuotoja? Itselläni menkat jatkuneet melkein tauotta helmikuusta asti, en tiedä johtuuko trombosytopeniasta vai mistä, koepalojakin otetaan ensi viikolla. Anemia mulla on myös.

Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Kiitos vastauksestasi. Mulle tulee muuten aina buranasta (ibuprofeenista) maha kipeäksi, enkä ole uskaltanut sitä syödä pitkiin aikoihin. Niitä mahakipujakin joskus tutkittiin.

Onko sulla oireita tuosta? Mustelmia, verenvuotoja? Itselläni menkat jatkuneet melkein tauotta helmikuusta asti, en tiedä johtuuko trombosytopeniasta vai mistä, koepalojakin otetaan ensi viikolla. Anemia mulla on myös.
Mulla on pillerit käytössä ja ne tehneet sen että ei tule menkkavuotoja juuri ollenkaan, onneksi. Mustelmia tulee aivan äly helposti ja ne kestää tosi kauan parantua, nytkin jalassa mustelma joka tuli heinäkuun 13 pvä. Jos tulee haava niin parantuu tosi huonosti. Jopa jos nypin kulmakarvoja niin niistä pienen pienistä rei'istä vuotaa verta. :whistle:

Tuon koen itse vaikeimmaksi että lääkkeissä pitää olla niin tarkkana, itselläni ei kyllä panadol tai panacod ole suosikkilääkkeiden listalla, ei ne auta kuten aikoinaan vielä muistelen että just vaikka burana auttoi.

Huomenna saan taas tietää tämän hetkisen trombosyyttien tason, hiukan jännittää. Anemiaa mulla ei ole ollut eikä tämä mun arkea haittaa.

Toivottavasti sulla ei löydy mitään vakavaa taustalta! Voimia! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
tiiän yhen jolla on. taustalla aplastinen anemia. itellä ei kokemusta mutta voin kuvitella että helvetin rankkaa on, voimia kovasti :hug:
Kiitos. Ei tuo aplastinen anemiakaan kuulosta helpolta. Alkaa tässä jo tuntumaan, että vähintään leukemia löytyy ja vielä melkein viikko että pääsee puhumaan lääkärille :(

T-84
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Tällainen minulla kuulemma on, tarkemmin en tuloksista vielä tiedä kun ei hoitsu alkanut puhelimessa lausuntoa lukemaan. P-verenvuototaipumus-koe siis tehtiin.

Jos jollain oisi kokemuksia. Mistä teillä johtuu ko. ongelma? Saatteko hoitoa? Millaisia oireita tulee?

Syöpää pelkään, leukemia vilahtelee mielessä kun anemiaakin on. Lisäksi kaikkea muuta, ei oo terveys tosiaankaan kohdillaan :(
Heipsan! joko olet saanut tuloksia? Mulla oli viime labroissa trompparit 12, leukkarit 3.2 ja hemo 94. epäilevät aplastista anemiaa. vanhingossa löydettiin kun en kovin hevillä mene lääkäriin. Nivel kipujen vuoksi menin työterveyshuoltoon heinäkuussa koska pelkäsin reumaa. veri kokeissa sit ilmeni että tromposyytit oli 19 ja kaikki muutkin arvot olivat heikot, siitä lähtien olen ollut sairaslomalla. viimekuussa otettiin luuydin näyte jossa suljettiin ainakin leukemia pois ja lukematon määrä muita sairauksia. nyt odottelen sit oys:iin kutsua jossa tehdään lisää tutkimuksia. on saanut rampata ihan kunnolla labroissa ja mitään raskasta ei saa tehdä.

hoitoja ei ole aloitettu tutkimusten takia. Tällä viikolla kuitenkin oli pakko aloittaa Caprilon 500mg 2x3, runsaiden kuukautisten vuoksi.

oireita on tähän mennessä ollut väsymys, hengästyminen, mustelmia tulee herkästi, kun saa haavan se ei tyrehdy sit millään, lihas ja nivel kipua, päänsärkyä ja kivut on vaan kestettävä ku en saa syödä särkylääkkeitä. Olo on kuitenkin hyvä tilanteeseen verrattuna.

Sen voin sanoa ettei kannata alkaa etukäteen suremaan, tuloksissa kestää. ite surin alussa, mutta sit ku oli kestänyt kuukausi niin aloin miettiin mitä sillä suremisella oikeastaan voittaa ei mitään, elää vaan niin normaalisti ku pystyy. Voimia sinne.

Mamiel
Mun pojalla on ollut vakava aplastinen anemia. Miten tuntemaasi ihmistä on hoidettu? Onko hän parantunut?

tiiän yhen jolla on. taustalla aplastinen anemia. itellä ei kokemusta mutta voin kuvitella että helvetin rankkaa on, voimia kovasti :hug:

Mamiel
Siis ei vakava vaan vaikea. Ja siksi kysyin koska on suht harvinainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamiel:
Mun pojalla on ollut vakava aplastinen anemia. Miten tuntemaasi ihmistä on hoidettu? Onko hän parantunut?

Yhteistyössä