trisomia riskistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
hei!

minulla todettiin np ultrassa että trisomia riski on 5 962 ja iän perusteella se oli vain 1 106,pitäisikö minun mennä jatko tutkimuksiin vai onko lapsellani tuollaisilla arvoilla vaara sairastua downin oireryhmään?

Olisin todella todella kiitollinmen vastauksistanne.

Ja jos se on yhden suhde tohon lukuun niin silloinhan toi iän perusteella otettu luku on riskiltään suurempi mitä ensimmäinen...

Ettet kai sitä tarkoittanutkaan...

Miten sitä sitten mitataan sitä riskiä? Ton luvun suhde johonkin muuhun, mihin?

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Niin että yhden suhde tohon 5 962 vai? Vai miten? Jos se on yhden suhde tuohon, niin ei se riski nyt valtava ole... Mutta sinähän sen päätät, että haluatko jatkotutkimuksiin?

1:5962 eli yhden suhde on,ei siis ole hirveää "varaa" ?

Eli se on yhden suhde tohon... Mutta silloinhan tosta iän mukaan tehdystä otoksesta tullut riskiluku on se suurempi?
Eli 1:1106

Mutta jos toi 1:250 on se ns.viitearvo, niin kyllähän toi riski huomattavasti pienempi kuitenkin on...

Itse päätät miten haluat tehdä :)

Eli se on yhden suhde tohon... Mutta silloinhan tosta iän mukaan tehdystä otoksesta tullut riskiluku on se suurempi?

Mutta jos toi 1:250 on se ns.viitearvo, niin kyllähän toi riski huomattavasti pienempi kuitenkin on...

niinpäs onkin pienempi vaara sairastua nyt ultran kautta mitattuna*häpeää*

kiitos vastauksistasi kuitenkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

niinpäs onkin pienempi vaara sairastua nyt ultran kautta mitattuna*häpeää*

kiitos vastauksistasi kuitenkin :D

Siis kun mulla ei ollut hajuakaan että onko se 1:tohon lukuun vai tohon luvun suhde johonkin suurempaan... :D Mutta oonpahan mäkin nyt vähän viisaampi :)

Yhteistyössä