Trikookuteesta virkkaamalla pallo, ohjeita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja po
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

po

Vieras
Onko kukaan tehnyt? Eli siis sellaisesta pehmeästä kuteesta, josta yleensä tehdään mattoja tms. Haluaisin tehdä pallon. Olen jossain nähnyt virkattuja palloja (yleensä jotain pehmoleluja tai eläinhahmoja) ja haluaisin oppia tekemään. Minkäkokoinen virkkuukoukko pitäisi olla kun virkkaa trikoota? Trikookudetta löytyy kotoa ja haluaisin keksiä sille käyttöä. Muita ideoita, mitä tuosta voisi tehdä?

Kattele amigurumi ohjeita. Niistä helpsoti saa muokattua pallon. Ootas niin kaivan yhden Rheatheylia.com Tuon pupun pää osa on ihan pallo, kaventaa vaan sitten ihan loppuun asti. Toki en osaa sanoo kuin iso siitä tulee ku trikoosta virkkaa, mutta joku suunta sulle.

Nyt joudut ihan ite ettii sen virkkaus-sanaston, jos et hallitse englanninkielistä virkkausta ;)

Ihania ohjeita! Enkunkielinen virkkaussanasto ei ole hallussa, koska suomenkielinenkään ei oikein ole. ;) Eiköhän noista voisi kuitenkin yritää, kantapään kautta varmaan oppii. Ihme ettei kukaan ole tehnyt vastaavia trikoosta vielä. Mutta joo, täytyy yrittää tuollaisella 8 mm koukulla. Mulle myytiin trikoon mukana 6 mm koukku ja se katkesi melkein heti (muovinen) kun tuli niin tiukkaa. Huono myyjä.

Tuo koiran vetolelu olis myös mahtava idea! Koiraa ei vaan enää ole. :( Ehkä kaverin koiralle voisin yrittää. Kiitos hyvistä vinkeistä ja linkeistä!! Lomalla sit nykertämään. Jos joku löytää vielä netistä trikooverkkaus/neulontaviritelmiä, niin laittakaa vaan lisää linkkejä. Innostuin vähän liikaa käsityökaupassa ja nyt sitä trikoota on enemmän kuin taitoja. :)

Ihania ohjeita! Enkunkielinen virkkaussanasto ei ole hallussa, koska suomenkielinenkään ei oikein ole. ;) Eiköhän noista voisi kuitenkin yritää, kantapään kautta varmaan oppii. Ihme ettei kukaan ole tehnyt vastaavia trikoosta vielä. Mutta joo, täytyy yrittää tuollaisella 8 mm koukulla. Mulle myytiin trikoon mukana 6 mm koukku ja se katkesi melkein heti (muovinen) kun tuli niin tiukkaa. Huono myyjä.

Tuo koiran vetolelu olis myös mahtava idea! Koiraa ei vaan enää ole. :( Ehkä kaverin koiralle voisin yrittää. Kiitos hyvistä vinkeistä ja linkeistä!! Lomalla sit nykertämään. Jos joku löytää vielä netistä trikooverkkaus/neulontaviritelmiä, niin laittakaa vaan lisää linkkejä. Innostuin vähän liikaa käsityökaupassa ja nyt sitä trikoota on enemmän kuin taitoja. :)

Mä kans innostuin jo siinä kun näin ohjeen ja sit lisää lankakaupassa... Ei meillä ole koiraa (eikä tulekkaan), mutta siskon, kaverin, naapurin jne. koiria ajattelin ilahduttaa.