trikomonas???

• Viestiketjun aloittaja -vaimo78-
  • Ensimmäinen viesti
-vaimo78-
tietääkö kukaan kyseisestä taudista mitään?? niinku henkilökohtaisesti... olen siitä lukenut netistä ja epäilen että mun tulehduskierre johtuu tosta!! niestä ei ole koskaan hoidettu .. ain avaan mut.. ja joka kerta noin 3 vkoa ölääkityksestä oireet ovat palanneet!!!

mietin vaan että onko mieheni käynyt vieraissa ja tuonut jostain tollasen tullessaan.. ollaan kuitenkin oltu yhessä jo 12 vuotta!!!

Jos jollain tietoo tai kokemusta niin olisin iloinen jos joku vastais.. :)

hiivainen
Trikomonas selviää testaamalla. Käy terveyskeskuksessa. Minulla on ollut tuo pariin otetteeseen. Se luokitellaan sukupuolitaudiks, mutta sen voi oikeasti saada saunanlauteiltakin

Siis mikä tulehduskierre? Onko sinulla ollut sitkeää hiivaa? Oletko saaut Diflucan-kuurin? Se on tehokkain. Yksi pilleri viikon välein kolmasti. Ja yksi miehelle. Jos miestäsi ei hoideta, hän levittää hivaa sinuun aina uudestaan. Sitkeään hiivaan ei edes auta ne emätintabletit. Minulla on ollut hiiva ainakin sata kertaa, oikeasti, saan sen stressistä, makean syömisestä, uimahallista jne. Joten kokemusta on. Käyhän testissä. On sellainen kuin trikkahiivatesti, jossa viljellään myös trikomonas. Jos kyse on hiivasta, jota veikkaan, pyydä tuo Diflucan-kuuri. Se on todella hyvä.

-vaimo78-
.. siis hiivaa mulla ei ole, mutta kierre jotakin muut atulehdusta.. epäspesifiksi luokiteltu, mutta nyt epäilee jo lääkärikin itteensä kun se aina uusii.. mmulle laitettiin kierukka 3kk sitten ja sen ajateltiin vähentävän tulehdukisa, mutta ei ainakaan toistaiseksi ole auttanut!

Nyt saatiin molemmille kuuri sitä flagyliä.. eikös sen pitäs auttaa sihen trikomonakseenkin.. jos se sattuu olemaan.. mulle tulee myös rinnalle jokin muu antibiotti.. miehelle vaan se flagyl.

hiivainen
Flagyl on hyvä epäspesifiseen emätintulehdukseen. Olen saanut sitäkin muutaman kerran. Sinun kannattaisi pyytää hiiva-antibiottikuuri tuohon rinnalle. Diflucan on sellainen, tosin siitä käytetään halvempia rinnakkaisvalmisteita, jotka ovat yhtä hyviä ja paljon halvempia. Joskus hiiva on salakavala ja on kuitenkin taustalla mukana.

hiivainen
Trikomonas näkyy ihan samallaisessa kokeessa kuin hiivakin. Hiivaviljelyn yhteydessä voidaan tukia näytteestä myös trikomonas. Toki pelkkä trikomonaskin voidaan viljellä yksinään näyteestä. Nyt kuitenkaan sinun ei kannata otattaa näytettä, koska olet flagyl kuurilla ja se on muuttanut jo bakteerikantaa. Mutta sitten jos vaiva uusiutuu, kannattaa asia tutkia. Toivotaan, ettei se edes uusiudu enää. Tiedäthän ettei flagylin kanssa saa käyttää alkoholia, voi tulla antabus-reaktio.

Trikomonaksessa vuoto on "kuplivaa" ja vihertävää. Saattaa olla, ettei sinulla ole edes tätä vaivaa. Itsekin olen luullut, että minulla on ollut trikomonas, mutta se on ollut viime aikoina väärä hälyytys. Kysessä on ollut sitkeä hiiva tai epäspesifinen emätintulehdus.

Arvaapa mistä sain itse viimeisen tulehduskierteeni. Papa-kokeen ottamisesta. Limakalvot menivat siitä rikki ja pöpö pääsi valloilleen ja 3kk kierre oli valmis. Joskus terveydenhoitaminen voi aiheuttaa tälläisen vaivan.

-.-
.. voiko trikomonas olla on/off??
eli et sitä hajuu ja vuotoo ei aina ole??

epäilen et mull olis toi mutta tosiaan se haju ja vuoto kuitenki hävii välillä...
vai onko vaan kierukan takia kun menkat ei varsinaisesti tule niin olisko sit sitä vuotoo??
kyllä nainen on monimutkainen kapistus.

Yhteistyössä