Treffiseurana "firman piikkiin"- mies - alkaa ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijakaisjanaml
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijakaisjanaml

Vieras
Tutustuin netin kautta kivaan mieheen pari kuukautta sit. Miehellä on oma firma, jossa työskentelee hän ja sit yksi toinen ihminen hänen työn tekijänä. Mies kutsuu syömään ravintoloihin, tekee reissuja luokseni jne ja aina tekee tiettäväksi että laittaa verotukseen tai firman piikkiin. En tiedä miksi, mutta mua on alkanut
ärsyttää se. Tavallaan leveilee, kyyditsee minua, ruokkii ja reissaa, ja aina joka helvetin kerta tuo esille että on kivempaa kun voi laittaa verotukseen ja firma maksaa. Olen aika perinteinen nainen ja haluan itse maksaa, enkä olla mikään firman piikkiin - nainen, mutta tästä mies loukkaantuu,

No joo... näitä riittää, niin pitkään kun verottaja tai ensiksi tilintarkastaja, ei kiinnitä noihin kuitteihin huomiota. Verovähennyskelposten edustuskulujen määrä yrityksen kirjanpidossa on aika marginaalinen, joku prosentti pari... ja kaikki muut mikä menee edustukseen katsotaan tuloveronalaiseksi, josta pamahtaa lisäveroja maksettavaksi 26%

Turha ylpeys on tyhmyyttä.

Minä olen tähän ikään mennessä oppinut, että verottaja vie kaiken mahdollisen - ainakin rehellisiltä yrittäjiltä. Maajussit ja isotuloiset kiertävät veroja kaikin mahdollisin keinoin, pienituloisille se ei onnistu. Kaiken kukkuraksi nykyään iso osa maksamistamme veroista menee ulkomaalaisten loisijoiden taskuihin, joten oikein hyvällä omallatunnolla nauttisin miehen tarjoamista etuisuuksista.

Jos mies ei kelpaa sinulle, niin voit vinkata yhteystiedot tänne. Ottajia minun lisäkseni riittää varmasti muitakin.

Jos tuo ärsyttää jo nyt, ei kannata varmaankaan suhdetta jatkaa, koska tuskin mies tuosta mihinkään muuttuu.

Kannattaa myös miettiä haluatko viettää loppuellämäsi verorikollisen kanssa. Kun verottaja saa tietää tuosta, että tekee henkilökohtaisista menoista yrityksen menoja, on mätkyt melkoiset. Verottaja vie aina omansa, enemmin tai myöhemmin.

Ei kannata jatkaa suhdessa, jos miehet tavat ärsyttävät jo noin alkuvaiheessa. Etsi itsellesi persaukinen mies, jota voit elättää ja saat varmasti maksaa omatkin kulusi.

• Tykkää
Reactions: .....
Siis voihan ne laittaa verotukseen mutta loppujen lopuksi ne rahat mistä menot vähennetään on kuitenkin tienattava ensin.

Tyhmä mies minusta.
Nopein ja tehokkain tapa tuhota oma firmansa on sekoittaa omat ja firman rahat.
Ainahan hieman voi huijata. Jos sinulla on vaikkapa siivousfirma niin paketti Vileda-liinoja menee firman kuluna vaikka ostaisit sen kotiisi.
Mut jos on ihan tapana laittaa naistenpokauskuitit firman piikkiin eikä tilitoimisto tai tilintarkastaja siitä huomauta niin he eivät ole tehtäviensä tasalla. Sit vaan verotarkastusta odottamaan...

Nopein ja tehokkain tapa tuhota oma firmansa on sekoittaa omat ja firman rahat.
Ainahan hieman voi huijata. Jos sinulla on vaikkapa siivousfirma niin paketti Vileda-liinoja menee firman kuluna vaikka ostaisit sen kotiisi.
Mut jos on ihan tapana laittaa naistenpokauskuitit firman piikkiin eikä tilitoimisto tai tilintarkastaja siitä huomauta niin he eivät ole tehtäviensä tasalla. Sit vaan verotarkastusta odottamaan...
Pahimmat veijarit sotkee tohon soppaan vielä puolison tai muun kumppanin rahat...

• Tykkää
Reactions: Zariza
Eikös Timo TA Mikkosenkin hulppea talo ja muu omaisuus ollut firman nimissä, joten kyllä se on ihan yleinen tapa hankkia itselleen ylellinen elämä firman piikkiin.

Eikös Timo TA Mikkosenkin hulppea talo ja muu omaisuus ollut firman nimissä, joten kyllä se on ihan yleinen tapa hankkia itselleen ylellinen elämä firman piikkiin.
Toki esimerkiksi talo ja auto voivat olla firman nimissä, mutta ne ovat sitten verotettavia luontoisetuja. Eli ei niissä ilmaiseksi asuta/käytetä omiin matkoihin.

Timo_Harjakainen_1125px.jpg

Toki esimerkiksi talo ja auto voivat olla firman nimissä, mutta ne ovat sitten verotettavia luontoisetuja. Eli ei niissä ilmaiseksi asuta/käytetä omiin matkoihin.

Ei, mutta etu siihen nähden, että ne olisivat yksityishenkilön omistuksessa, on huomattava. Se joka muuta väittää, ei ymmärrä luontaiseduista yhtään mitään. Toki köyhemmälle kansanosalle voi muuta yrittää väittää.

Pahimmat veijarit sotkee tohon soppaan vielä puolison tai muun kumppanin rahat...

Näin on. Tyypillä menee ensin omat ja firman rahat sekaisin, sitten kun firman kassasta puuttuu rahaa, niin se vaje otetaan vaimon tililtä, tai vaimon äidin kuolipesästä... vaikka suomalaisittain, nyrkillä.
Olen seurannut yhtä, vielä meneillään olevaa juttua oikeudessa, jossa vastaavanlainen "andra betalar" ja paskayritysten pikkupomo yrittää sitkeästi pitää yllä kukkaronsa tasoa ryöstömällä vikka ex-vaimonsa, vaimon sukua ja ex-vaimon aiempaa miestä, joka on ehkä joskus parisen kymmentä vuotta sitten ehkä jäänyt erovelkaa vaimolleen, josta nykyinen exä haluu tietenkin puolet. Tänään tyyppi rakastaa .. naistuomareita.:giggle:

Ei, mutta etu siihen nähden, että ne olisivat yksityishenkilön omistuksessa, on huomattava. Se joka muuta väittää, ei ymmärrä luontaiseduista yhtään mitään. Toki köyhemmälle kansanosalle voi muuta yrittää väittää.
No tuo huomattava etukin on välillä kyseenalainen. Esimerkiksi itse aikoinaan vuokrasin työnantajan omistaman asunnon, koska työsuhdeasuntona verotusarvo olisi ollut niin isosta asunnosta huomattavasti suurempi kuin mitä työnantajataho piti kohtuullisena vuokrana asunnon sijainti, kunto ja koko huomioiden.

Toisaalta sitten taas eräällä sukulaisella on sellainen työsuhdeauto, jonka verotusarvo ei ole kohtuuton, mutta ajaa sillä todella paljon. Hänelle hyöty autosta on merkittävä.

Virman piikkiin tietenkin. Eikä niistä "jää kiinni". Mistä se verottaja sen tietää, että juoko vissyä lauantai-iltana hotelli vantaalla vieraan daamin kanssa vaiko Mikko Mallikkaan, joka on asiakas. Ja vaikka teen sen joko viikonloppu, niin mitä sitten?

Asuntoa on vaikea saada firmalle, mutta auto taas helppo. Mutta hölmöä se on. Kannattaa mieluummin ostaa auto itselle ja ajaa kilometreillä. Kilsoina voi nostaa firman rahaa verottomana suoraan omalle tilille. Eikä kukaan koskaan katso auton mittarista todellisia lukemia. Ei se vain mene niin. Ei riitä resurssit. Kilsat on tyypillisin ja helpoin tapa nostaa firman tililtä rahaa itselle. Merkkaat asiakaskäynnin helsingistä ivaloon ja takaisin. Siitä saa nostaa 900€ käteistä rahaa firman tililtä itselle verottomasti ja se on vasta yksi käynti :)

Kaikki pienyrittäjät vetää vähän kotiin päin.

• Tykkää
Reactions: Zariza
Tiedän yhden tosi röyhkeän tapauksen: se on laskuttanut ikänsä kilsoja, eikä Verottaja edes laske, että sillä yhdellä autolla oli "yhteen mittauspisteeseen" mennessä ajettu 4 vuoden ajan 70.000 kilsaa työajojaja Suomenmallaa - vain työajo-jojoa + omat kilsat siihen päälle. Ja auton mittarissa oli lukemat vain 140.000 kilsaa,sillä hetkellä , kun kilsat häne piti ilmoittaa auton arvon määrittelyyn avioero-osituksessa. Verottaja ei edes tutki ovatko kilsat mistään reeali todellisuudesta !
Tyypin pitkäaikainen rakastajar kertoi,että he ovat syöneet aina, usean vuoden ajan, joka viikko ja pariin otteeseen ala carte ravintoloissa.

Tiedän yhden tosi röyhkeän tapauksen: se on laskuttanut ikänsä kilsoja, eikä Verottaja edes laske, että sillä yhdellä autolla oli "yhteen mittauspisteeseen" mennessä ajettu 4 vuoden ajan 70.000 kilsaa työajojaja Suomenmallaa - vain työajo-jojoa + omat kilsat siihen päälle. Ja auton mittarissa oli lukemat vain 140.000 kilsaa,sillä hetkellä , kun kilsat häne piti ilmoittaa auton arvon määrittelyyn avioero-osituksessa. Verottaja ei edes tutki ovatko kilsat mistään reeali todellisuudesta !
Tyypin pitkäaikainen rakastajar kertoi,että he ovat syöneet aina, usean vuoden ajan, joka viikko ja pariin otteeseen ala carte ravintoloissa.
Eli mietitääs vähän. Verottajalle ilmoitetut kilometrit 70 000 km/vuosi eli 4 vuoden aikana 280 000 km. Jos vuodessa olisi 200 työpäivää, tekisi 350 km/pvä eli esimerkiksi Helsingistä Turkuun ja takas joka työpäivä. Pakkohan miehen ei ole ajaa kilometrejä itse, joku muu ko firman työntekijä voi ajaa ne hänen autollaan, jolloin km-korvaukset maksetaan kuitenkin auton omistajalle. Mitä sitten vaikka perheen autolla olisi erohetkellä ajettu vain 140 000 kilometriä, kaikkia noita 280 000 kilometriä ei välttämättä ole ajettu samalla autolla.

Eli mietitääs vähän. Verottajalle ilmoitetut kilometrit 70 000 km/vuosi eli 4 vuoden aikana 280 000 km. Jos vuodessa olisi 200 työpäivää, tekisi 350 km/pvä eli esimerkiksi Helsingistä Turkuun ja takas joka työpäivä. Pakkohan miehen ei ole ajaa kilometrejä itse, joku muu ko firman työntekijä voi ajaa ne hänen autollaan, jolloin km-korvaukset maksetaan kuitenkin auton omistajalle. Mitä sitten vaikka perheen autolla olisi erohetkellä ajettu vain 140 000 kilometriä, kaikkia noita 280 000 kilometriä ei välttämättä ole ajettu samalla autolla.

Ei, mutta ne kilometrit ilmoitetaan autokohtaisesti.

Meille esimerkiksi kertyy vuosittain noi 50 000 kilometriä mutta vuodesta riippuen kahdelle tai jopa kolmelle autolle.

Mutta ne kilsat oli ajettu samalla autolla. 70.000 km/vuosi olivat vaan puhtaat työajot, joista firma maksoi kilometrikorvauksen. Muutama tonni kuussa. Verottajalta hän vähensi kodin ja työpaikan välisen matkaosuuden: joka viikko 2*250 km= 500 kilsaa viikko ja työviikkoja vuodessa ka 48 viikkoa => yhteensä 24.000 km/vuosi oli verovähennys ja 75.000 kilsaa firma maksoi eli 100.000 km /vuodessa.
Hänellä oli firman vuokraama asunto - muuten ihan Hotelli Vantaan vieressä :D Oma osoite hänellä oli toisessa läänissä, mutta hän ei todellisuudessä siellä paljoakaan käynyt - mutta vähensi nekin.
Tyyppi keksi itse kilsoja ja firma maksoi niitä. Hänellä oli vain se yksi oma auto. Haluatko rekkarin? :D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä