Traumaattisen synnytyksen kokeneita äitejä? Miten seuraava synnytys meni?

  • Viestiketjun aloittaja äityliini
  • Ensimmäinen viesti
äityliini
Tuossapas se oli. Itsellä 3 pisteen lapsi ja kaikki ongelmat synnytyksessä, mitä vain voi olla. Toista ei ole meille uskallettu tehdä, mutta mitenhän siitä selviäisi.
 
Eka oli vajaan 19h:n teurastus joka päätyi imukuppiin :'( lyhyesti sanottuna. Toinen käynnistettiin ettei pääsis kasvaan niin kuin eka kasvoi ja tuli siksi nopeeta(reilu 4h) ja siis paljon helpommin. Samat vauriot tuli fyysisesti mutta oli nopeempi ja helpompi toimitus. :wave: Kolmannesta haaveilen :saint: :hug:
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja äityliini:
Tuossapas se oli. Itsellä 3 pisteen lapsi ja kaikki ongelmat synnytyksessä, mitä vain voi olla. Toista ei ole meille uskallettu tehdä, mutta mitenhän siitä selviäisi.
Esikoiseni syntyi myös pitkän ja vaikean (päättyi imukuppiin) jälkeen 3 pisteen vauvana, suoraan vietiin lastenosastolle jossa vietti viikon.
Seuraavat lapseni (2, kiireellinen ja suunniteltu) ovatkin sitten syntyneet sektiolla, ja näin tulee tapahtumaan vastakin jos nyt lapsi/lapsia vielä sattuisi tulemaan.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja äityliini:
Tuossapas se oli. Itsellä 3 pisteen lapsi ja kaikki ongelmat synnytyksessä, mitä vain voi olla. Toista ei ole meille uskallettu tehdä, mutta mitenhän siitä selviäisi.
Esikoiseni syntyi myös pitkän ja vaikean (päättyi imukuppiin) jälkeen 3 pisteen vauvana, suoraan vietiin lastenosastolle jossa vietti viikon.
Seuraavat lapseni (2, kiireellinen ja suunniteltu) ovatkin sitten syntyneet sektiolla, ja näin tulee tapahtumaan vastakin jos nyt lapsi/lapsia vielä sattuisi tulemaan.
ja siis lapset eivät ole olleet kiireellinen ja suunniteltu, vaan ne sektiot:)
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja äityliini:
Tuossapas se oli. Itsellä 3 pisteen lapsi ja kaikki ongelmat synnytyksessä, mitä vain voi olla. Toista ei ole meille uskallettu tehdä, mutta mitenhän siitä selviäisi.
Esikoiseni syntyi myös pitkän ja vaikean (päättyi imukuppiin) jälkeen 3 pisteen vauvana, suoraan vietiin lastenosastolle jossa vietti viikon.
Seuraavat lapseni (2, kiireellinen ja suunniteltu) ovatkin sitten syntyneet sektiolla, ja näin tulee tapahtumaan vastakin jos nyt lapsi/lapsia vielä sattuisi tulemaan.
Minun 3 pisteen poikani ei hengittänyt, väri oli sininen, veltto, reagoimaton.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja äityliini:
Tuossapas se oli. Itsellä 3 pisteen lapsi ja kaikki ongelmat synnytyksessä, mitä vain voi olla. Toista ei ole meille uskallettu tehdä, mutta mitenhän siitä selviäisi.
Esikoiseni syntyi myös pitkän ja vaikean (päättyi imukuppiin) jälkeen 3 pisteen vauvana, suoraan vietiin lastenosastolle jossa vietti viikon.
Seuraavat lapseni (2, kiireellinen ja suunniteltu) ovatkin sitten syntyneet sektiolla, ja näin tulee tapahtumaan vastakin jos nyt lapsi/lapsia vielä sattuisi tulemaan.
Minun 3 pisteen poikani ei hengittänyt, väri oli sininen, veltto, reagoimaton.
Tuommonen se meidänkin lapsi oli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Miten tuohon toisen lapsen syntymään leikkauksella sitten päädytiin? Omasta vai sairaalan puolesta?
Molempien yhteinen päätös. Ainakin minun kohdallani oli.
 
saas nähä
mulla hirveät pelot edellisestä synnytyksestä, oli pitkä ja tuskallinen ilman puudutuksia, ensi viikolla kätilön kanssa keskusteluaika kun olis taas synnytys kohta edessä.. :/
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja saas nähä:
mulla hirveät pelot edellisestä synnytyksestä, oli pitkä ja tuskallinen ilman puudutuksia, ensi viikolla kätilön kanssa keskusteluaika kun olis taas synnytys kohta edessä.. :/
Mulla kans siis ei myöskään puudutus onnistunut.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Miten tuohon toisen lapsen syntymään leikkauksella sitten päädytiin? Omasta vai sairaalan puolesta?
Sairaalan puolesta ja itse tuin samaa päästöstä. Jouduin ekan synnytyksen jälkeen korjausleikkaukseen 1v päästä synnytyksestä kun olin revennut niin pahasti, että en voinut synnyttää alakautta koska arpikudosta liikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Miten tuohon toisen lapsen syntymään leikkauksella sitten päädytiin? Omasta vai sairaalan puolesta?
Molempien yhteinen päätös. Ainakin minun kohdallani oli.
Millainen traumaattinen synnytys Sinulla oli?
Ei julkaisukelpoista materiaalia.
 
draamaa
mulla oli hyvinki traumaattinen kaksossynntys..
Käynnistettiin ja hyvin lähti käyntiin, ponnistuttaan alko ja kätilö sano heti että yritetään varmaan imukupilla, ku sydänäänet oli pikkasen heikentyny, mut a-vauva tuli sit oikein hienosto maailmaan,tosin vietiin heti pois, mikä harmitti...toisen aika ku oli tulla ulos niin ei oikein tahtonu tulla, llääkäri mietti ja ronkki ja yritti kattoo ultralla, et miten päin se oikein siellä on ( pää edellä kuitenki ) tunnin yritin b-vauvaa ponnistaa turhaan, imukupillakin yrittivät, mut ei jätkä vaan tullu...sit romahtikin sydänäänet ja lähdettiin hätäsektioon..herra b oli otsatarjonnassa ja kaunis jälki sit oliki ottassa imukupista..

mutta kaikki hyvin ja seuraavista jo haaveilen :)
 
traumatisoitunut
Ellei ensimmäinen synnytys olisi kuitenkin fyysisesti ollut helppo ei toista lasta olisi koskaan tullut, millään tavalla.

Toinen synnytys oli sitten kaikin puolin helppo ja unelmasynnytys. Raskausaika vain meni murehtiessa täysin pilalle.
 
Meillä nuorimmainen sai vain 4 pistetä, koska ei heti hengittänyt ja oli tietysti vähän huonon värinen. Meillä onneksi selvittiin säikähdyksellä ja lapsi on täysin terve. Minkä ikäinen lapsi teillä on? Varmaan kannattaisi varata asiasta jutteluaika ihan vaikka neuvolan kautta (neuvolalääkäri kenties?) ja saisit kyseltyä noista asioista, jotka aiheuttivat sun synnytykseen ongelmia, että miten todennäköisiä ongelmat olisivat toistumaan. Nythän niihin osattaisiin kuitenkin varautua ihan eri tavalla ja voitaisiin ottaa huomioon, että kaipaisit lisätukea odotusaikaan ja synnytykseen.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Miten tuohon toisen lapsen syntymään leikkauksella sitten päädytiin? Omasta vai sairaalan puolesta?
Minä väänsin kättä sairaalan kanssa sektiosta jota ei 15 vuotta sitten meinattu millään myöntää, piitkän ja vaikean vääntämisen jälkeen se myönnettiin vidoin ja viimein. Synnytys kuitenkin käynnistyi itsestään vkolla 36 lapsivedesmenolla, sairaalassa aloin vuotaa rajusti verta.
Minut leikattiin kiireellisenä ja todettiin että "turhaan keskusteltiin kaikki kuukaudet synnytystavasta, tämä lapsi ei olisi koskaan pystynyt syntymään normaalisti. Syynä eteisistukka sekä sikiön poikkitila. Kyllä olin "kiitollinen".
Kuopus syntyi sitten suunnitellusti sektiolla 3v. sitten ilman nitään vääntöä tai dramatiikkaa.
 

Yhteistyössä