Traumaattinen tapahtuma (esim raiskaus) ja muisti menee, kuinka yleistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaana"

Vieras
Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen. minut yritti ex raiskata5vuotta sitten, oma muisti katkeaa siihen kun mies tulee kimppuun. koko illasta ja seuraavista viikoista ei selkeää mielikuvaa, terapeutti sanonut että joskus muisti ei koskaan palaudu.
En muista vaikka kuinka olisin yrittänyt. onko kuinka yleistä tuo että muisti menee? onko jollain palannut muisti pitkän ajan jälkeen?

[QUOTE="vieras";24142052]itselläni raiskaus takana en muista siitä kans oikein mitään jotain pätkiä siitä on kulunu jo 6vuotta. uskon etten koskaa muista enkä edes halua.[/QUOTE]

itse en muista edes pätkiä. minulla vain miehen sana että asia ei mennyt loppuun asti.

Lue blogia "Mielensärkijä" vuodatus.netissä

Siinä kirjoittaa nainen aika hurjista muistikuvista jotka on palanneet hänen mieleensä vasta nuorena aikuisena. Eli mieli on pitänyt traumaattisia asioita piilossa, mutta ne on tulleet pintaan lopulta.

Itse en muista omasta lapsuudestani paljoa. Ne harvat muistikuvat mitä sieltä on, eivät ole oikein kivoja. Toki valokuvia on ja ne on ihan iloisista hetkistä otettuja, mutta tilanteet eivät tunnu mitenkään tutuilta. Kävin terapiassa puolen vuoden ajan ja terapeutin mielestä lapsuudessa on tapahtunut jotain pahaa, jonka mieli sulkee pois. Epäili hyväksikäyttöä. Lopetin terapian, koska jos siellä jotain pahaa on, niin en edes halua muistaa. En kykenisi millään käsittelemään mitään sellaista, enkä halua tonkia asiaa yhtään enempää.

Itse olin suht pahassa auto-onnettomuudessa joulukuussa, muistan kyllä tapahtuman, mutta pääni kieltäytyy ajattelemasta asiaa, en näe edes unia asiasta, vaikka unet ovat yleensä ihmisen keino käsitellä asioita. Luultavasti kun tarpeeksi aikaa on kulunut, asian käsittely alkaa tavalla tai toisella.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä vain;24142081:
Lue blogia "Mielensärkijä" vuodatus.netissä

Siinä kirjoittaa nainen aika hurjista muistikuvista jotka on palanneet hänen mieleensä vasta nuorena aikuisena. Eli mieli on pitänyt traumaattisia asioita piilossa, mutta ne on tulleet pintaan lopulta.

Miten ton löytää sieltä?

Yhteistyössä