TRAMPOLIINI voi aiheuttaa jopa halvaantumisen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Noi turvatoimet on ihan turhaa hysteerisyyttä. Meidän lähipiirissä ei ole kukaan ikinä loukannut itseään trampoliinissa, vaikka käytössä ei ole verkkoa, trampoliinilla saa hyppiä monta kerralla. Eikä mun mielestä tarvita aikuista vahtimaan. Käyttäkää vähän maalaisjärkeä!

Meidänkään lähipiirissä kukaan ei ole koskaan loukkaantunut pyöräillessään. Siksi meidän lapset ei käytä pyöräilykypärää. Ja auto-onnettomuudetkin on sattuneet ihan vieraille ihmisille. Ihme hysteriaa että pitäis jotain turvaistumia käyttää ja kalliita korokkeita ostella. Ei ennen ollut edes turvavöitä takapenkillä.

Käyttäkää vähän maalaisjärkeä!

Tää oli hauska :D

Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noi turvatoimet on ihan turhaa hysteerisyyttä. Meidän lähipiirissä ei ole kukaan ikinä loukannut itseään trampoliinissa, vaikka käytössä ei ole verkkoa, trampoliinilla saa hyppiä monta kerralla. Eikä mun mielestä tarvita aikuista vahtimaan. Käyttäkää vähän maalaisjärkeä!

Meidänkään lähipiirissä kukaan ei ole koskaan loukkaantunut pyöräillessään. Siksi meidän lapset ei käytä pyöräilykypärää. Ja auto-onnettomuudetkin on sattuneet ihan vieraille ihmisille. Ihme hysteriaa että pitäis jotain turvaistumia käyttää ja kalliita korokkeita ostella. Ei ennen ollut edes turvavöitä takapenkillä.

Käyttäkää vähän maalaisjärkeä!

Tää oli hauska :D

Kiitos ;D. Hyvä että ymmärsit vitsin. Kaikki eivät tajua "hienovaraista" kettuilua..

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
halvaantua voi myös: - kun ajaa pyörällä ojaan
- sukeltaa järvessä kiveen
- ajaa autolla kolarin
- kaatuu humalassa tai selvinpäin
- putoaa tikapuilta
- jäät auton alle
eli mahdollisuuksia halvaantumiseen on tuhansia, trampoliini ei ole siis sen vaarallisempi kuin esim. polkupyörä

Ei pidä unohtaa, että hyppäämällä kerrostalon katolta voi myös halvaantua.

Yllättävääkö muka? Jos trampoliinilla noudattettas turvallisuus ohjeita ja siel olis yks muksu kerrallaan ni paljolta vältyttäs.
Pahimmat vahingot mitä ikinä on meil sirkuksella käyny, on todella vähäisiä nilkan muljahduksia, joista lähes aina on selvitty ilman lääkäriä.

Minä olen ollut trampoliinivastainen, mutta nyt jo neuvolassakin th ehdotti trampoliinia vauhdittamaan 4v keskimmäisen liikunnallista kehitystä :) Tyttö on aika kömpelö, hyvä kun osaa hypätä tasajalkaa, ei osaa polkea pyörällä jne. Olen samaa mieltä, trampoliinilla pomppiminen saattaisi kehittää hänen kehonhallintaansa.

Niinpä taidamme ostaa hänelle 4v-lahjaksi trampoliinin, turvaverkolla tietysti. Ja munakello myös, lapset saavat hyppiä 5 minuuttia vuorollaan, ei yhtäaikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minä olen ollut trampoliinivastainen, mutta nyt jo neuvolassakin th ehdotti trampoliinia vauhdittamaan 4v keskimmäisen liikunnallista kehitystä :) Tyttö on aika kömpelö, hyvä kun osaa hypätä tasajalkaa, ei osaa polkea pyörällä jne. Olen samaa mieltä, trampoliinilla pomppiminen saattaisi kehittää hänen kehonhallintaansa.

Niinpä taidamme ostaa hänelle 4v-lahjaksi trampoliinin, turvaverkolla tietysti. Ja munakello myös, lapset saavat hyppiä 5 minuuttia vuorollaan, ei yhtäaikaa.

Meillä on kotona sellainen kuntoilutrampoliini, jonka läpimitta on noin metri (sateisella säällä voi hyppiä sisällä). Se on paljon turvallisempi, koska se on paljon matalampi eikä siinä saa hypättyä niin korkealle. Ja sitten se on vielä huomattavasti halvempi. Suosittelen lämpimästi :) .

Meidän tuttavaperheessä lapsi loukkaantu nimenomaan ton turvaverkon takia! :whistle:
Meillä ollut tuo tramppa jo vuosia ilman turvaverkkoja ja hyvin on lapset oppineet käyttämään,kun ollaan opastettu.Samanikäset saa pomppia kaksi kerrallaan jne.Tyttö haluis siihen sen teltan päälle,kun leikkii kaverinsa kanssa,mutta pirun kallis sekin.
Kyllä mustakin välillä tuntuu,että toi jenkkiläishysteria on saapunut meillekkin,kaikesta pitää olla turvaohjeet ja ohjekirjat,tyyliin:älä koskaan laita kännykkää mikroon!!!Kuka hemmetin idiootti sen sinne laittaa???

Minusta noita tuotteen myyjiä pitäisi velvoittaa myymään trampoliini ja verkko yhtenä settinä.

Verkko ei todellakaan kuulu trampoliiniin. Aivan yhtähyvin voitaisiin velvottaa pelastusliivien myyminen aina, kun asiakas ostaa uimahousut.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Meidän tuttavaperheessä lapsi loukkaantu nimenomaan ton turvaverkon takia! :whistle:
Meillä ollut tuo tramppa jo vuosia ilman turvaverkkoja ja hyvin on lapset oppineet käyttämään,kun ollaan opastettu.Samanikäset saa pomppia kaksi kerrallaan jne.Tyttö haluis siihen sen teltan päälle,kun leikkii kaverinsa kanssa,mutta pirun kallis sekin.
Kyllä mustakin välillä tuntuu,että toi jenkkiläishysteria on saapunut meillekkin,kaikesta pitää olla turvaohjeet ja ohjekirjat,tyyliin:älä koskaan laita kännykkää mikroon!!!Kuka hemmetin idiootti sen sinne laittaa???

Joskus ne ohjeet on ihan paikallaan. Eli meidän trampoliinin mukana tuli ohjetaulu,jonka olisi voinut ripustaa trampoliiniin. Ohjeessa luki: yksi hyppijä kerrallaan trampoliinille. Miksi tätä ohjetta on niin vaikea noudattaa?

Hitsauspuikkopaketissa lukee jenkeille: lue ohjeet ja YMMÄRRÄ NE! Eli kun tästä lähdetään niin mikään ei ole liikaa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja pro:
Minusta noita tuotteen myyjiä pitäisi velvoittaa myymään trampoliini ja verkko yhtenä settinä.

Verkko ei todellakaan kuulu trampoliiniin. Aivan yhtähyvin voitaisiin velvottaa pelastusliivien myyminen aina, kun asiakas ostaa uimahousut.

Kirjoitin tänne pikaohjeen alottelijoille trampan suhteen. Jos joku etsii sen, niin kannattaa katsoa. Trampalla olisi hyvä tietää, mitä tekee.

Kerro tarkemmin, miten se turvaverkko aiheutti loukkaantumisen? Itse ajattelen että se turvaverkko estää ne kaikkein pahimmat loukkaantumiset (jotka johtavat halvaantumiseen tai jopa kuolemaan), koska se estää tippumisen trampoliinilta maahan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Kerro tarkemmin, miten se turvaverkko aiheutti loukkaantumisen? Itse ajattelen että se turvaverkko estää ne kaikkein pahimmat loukkaantumiset (jotka johtavat halvaantumiseen tai jopa kuolemaan), koska se estää tippumisen trampoliinilta maahan.

tää muakin kiinnostais

Mun tuttava selvisi auto-onnettomuudesta hengissä, kun ei käyttänyt turvavyötä. Kukaan tuttavista ei ole selvinnyt hengissä turvavyön takia. Ihan näin maalaisjärjellä ajateltuna tosta voi päätellä, että on turvallisempaa olla käyttämättä turvavyötä.

Yli puolet trampoliinivammoista voitaisiin todennäköisesti välttää turvaverkolla ja
turvallisuusohjeilla

Lähde: Suomen Lääkärilehti 20-21/2007 vsk 62
http://www.kuluttajavirasto.fi/File/fd5ab7e5-e946-4543-b09a-c431b7e7dd9c/070711%20trampoliinit%20lääkärilehti.pdf

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Jopa suihku voi aiheuttaa halvaantumisen .
.

Miten ihmeessä? Tämä olisi hienoa kuulla.

Siellä liukastuu helposti ja voi kolauttaa pään seinään tai lattiaan.

No ei se suihku sitä siinä tapauksessa aiheuta, vaan se pään lyöminen...

Mutta siihen suihkusta tulevaan veteen voi hukkua...

Yhteistyössä