Tradenomin palkka?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Ei tradenomi ole ammattinimike, vaan tutkinto.

En tiedä sen tarkemmin, mutta yksi tuttu oli ensin atk-alan tradenomina ja opiskeli sitten palkkahallinon tradenomin tutkinnon ja palkka putosi yli tonnin. Tradenomeillakin on palkan suhteen kahden kastin kansalaisia niin kuin yliopistoväelläkin (vrt. lääkärit, ekonomit, juristit vs. opettajat, kirjastoihmiset ym.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis jos tuo on SUOSITUS, niin yleensäkö on vähemmän? :O Ei hullukaan käy ammatikorkeaa reilua 3 vuotta tuohon hintaan :p

Jo on rehvakasta:o Tuo on minusta erittäin kohtuullinen palkka vain 3 vuoden opinnoista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nääsis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis jos tuo on SUOSITUS, niin yleensäkö on vähemmän? :O Ei hullukaan käy ammatikorkeaa reilua 3 vuotta tuohon hintaan :p

Jo on rehvakasta:o Tuo on minusta erittäin kohtuullinen palkka vain 3 vuoden opinnoista!

Joo toki tuollakin pärjäis mutta tuohon kouluun ei voi mennä peruskoulun jälkeen. Toisin kuin lähihoitajakouluun pystyin menemään ja palkkani lisien jälkeen on AINA enemmän kuin 2200e/kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis jos tuo on SUOSITUS, niin yleensäkö on vähemmän? :O Ei hullukaan käy ammatikorkeaa reilua 3 vuotta tuohon hintaan :p

Tiedätkö, kuinka kauan esim. lastentarhanopettajat opiskelevat ja mikä on heidän palkkansa....? Voin antaa vinkin, että opiskelevat pidempään ja palkka on kehnompi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nääsis:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Ei tradenomi ole ammattinimike, vaan tutkinto.

En tiedä sen tarkemmin, mutta yksi tuttu oli ensin atk-alan tradenomina ja opiskeli sitten palkkahallinon tradenomin tutkinnon ja palkka putosi yli tonnin. Tradenomeillakin on palkan suhteen kahden kastin kansalaisia niin kuin yliopistoväelläkin (vrt. lääkärit, ekonomit, juristit vs. opettajat, kirjastoihmiset ym.)

Ilman muuta on. Mutta eihän tässä puhuttukaan mistään tietystä tradesta, vaan tradesta yleensä. Mun olis tarkoitus valmistua nyt syksyllä ja jos mä sitten vaihdan pois mun nykyisestä työstä (johon ei vaadita mitään koulua) "koulutusta vastaavaan" duunin, niin mun kk-palkka putoaa kans ainakin tonnilla :/
 
Jos tekee täyspäivästä työtä niin alimmillaan varmaan jossain 1300e tienoilla ja ylimmillään varmasti reilusti yli 3500e, riippuu ihan siitä millaista työtä tekee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suositus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis jos tuo on SUOSITUS, niin yleensäkö on vähemmän? :O Ei hullukaan käy ammatikorkeaa reilua 3 vuotta tuohon hintaan :p

Tiedätkö, kuinka kauan esim. lastentarhanopettajat opiskelevat ja mikä on heidän palkkansa....? Voin antaa vinkin, että opiskelevat pidempään ja palkka on kehnompi...

Juu tiedän, tiedätkö mikä on heidän työaikansa ja tiedätkö miksi en opiskele lastentarhanopettajaksi? ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nääsis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis jos tuo on SUOSITUS, niin yleensäkö on vähemmän? :O Ei hullukaan käy ammatikorkeaa reilua 3 vuotta tuohon hintaan :p

Jo on rehvakasta:o Tuo on minusta erittäin kohtuullinen palkka vain 3 vuoden opinnoista!

Joo toki tuollakin pärjäis mutta tuohon kouluun ei voi mennä peruskoulun jälkeen. Toisin kuin lähihoitajakouluun pystyin menemään ja palkkani lisien jälkeen on AINA enemmän kuin 2200e/kk.

Niin lisien jälkeen, mutta puhutaan peruspalkasta. Vuorotyöstä on maksettava lisät, mutta vertailuissa otetaan huomioon se peruspalkka.
 
No, mä olen laskentatoimen tradenomi, tosin toimin osittain kirjanpidossa ja osittain ostossa. Valmistuin 10 vuotta sitten ja 7 vuotta samassa paikassa töissä. Porissa asutaan ja täällä myös työ, bruttopalkka 2300.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pajukko:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nääsis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis jos tuo on SUOSITUS, niin yleensäkö on vähemmän? :O Ei hullukaan käy ammatikorkeaa reilua 3 vuotta tuohon hintaan :p

Jo on rehvakasta:o Tuo on minusta erittäin kohtuullinen palkka vain 3 vuoden opinnoista!

Joo toki tuollakin pärjäis mutta tuohon kouluun ei voi mennä peruskoulun jälkeen. Toisin kuin lähihoitajakouluun pystyin menemään ja palkkani lisien jälkeen on AINA enemmän kuin 2200e/kk.

Niin lisien jälkeen, mutta puhutaan peruspalkasta. Vuorotyöstä on maksettava lisät, mutta vertailuissa otetaan huomioon se peruspalkka.

Niin mutta koulutuksen huomioon ottaen peruspalkkanikin on yli 1900e/kk. Jos laskee kolmen ja puolen vuoden ansionmenetykset tradenomi-koulutukselle, saa sitä työtä tehdä vuosia ennen kuin tuo erotus on kurottu umpeen.
 
Ainakin sellasen jäsenille tulleet vihkosen mukaan trade voi päästä jopa yli 5 tonnin. Riippuu niin siitä, mitä tekee. Mä pääsen noin kolmeen donaan kuussa, jos summaan lasketaan ravintoetu sekä bonarit.
 

Yhteistyössä