Tradenomi..mitähän kirjoja käytetään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eka vuonna? Montako kirjaa pitää hankkia?Mitä kirjoja teillä on ollut käytössä? Ajattelin että onkohan mahd. ostaa käytettynä mitään vai pitääkö olla aina uusia painoksia kaikista...

Meillä ei kaikilla kursseilla ollut kirjoja tai ainakaan sellaisia virallisia julkaistuja teoksia. Esim. kirjanpito, tilastotiede, logistiikka, HR, maksuvälineet ja sisäänostot hoidettiin ilman kirjoja, tosin opettajat olivat tehneet esim. tehtävävihkoja, joita saattoi ostaa muutamalla eurolla koulun kioskilta. Koulun kioskissa toimi ihan suuremman luokan paino, joten laatukamaa ne vihkot olivat, räätälöityä matskua opiskelijoiden tarpeisiin.

Ei tullut kertaakaan sellainen tilanne eteen, että vain uusin painos kelpaisi. Koulun kirjastosta sai kirjoja kohtalaisen hyvin lainalle. Netistä sai tilattua useimmat kirjat, jotka kannatti ostaa omaksi. Ei mulla kovin montaa kirjaa kyllä opiskeluista omaksi jäänyt. Paljon sellaisia interaktiivisia kursseja, videoituja tilanteita joita ruodittiin jälkikäteen ja luennoitsijat jakoivat omaa matskua yms.

Teoriapitoisemmat kurssit vaativat useampiakin kirjoja, esim. strategia, taloustiede sekä tietenkin kielet, vaikkeivat teoriaa niin paljon sisältäneetkään. Aineesta riippuen ja roikkuen. Ei kovin montaa kirjaa. Jos kirjoja joutui ostamaan, hinta 20-100 euroa.

Jonkun ekan kirjan ostin, kun se oli kuulemma tärkeä ja sitä tarvittiin pisin vuotta. Muuten hain sit kirjastoista tai olin ilman. Aika harvoilla kursseilla piti meillä mitään kirjoja olla. Tai sit oli esim useampi vaihtoehto kirjaksi.

Tarkoitatko nyt liiketalouden koulutusohjelmaa nimenomaan? Tradenomiksi valmistuu nimitääin muistakin ko:ista :)

Mä en hankkinut opiskelujen aikana kuin pari kirjaa omaksi, loput lainasin kirjastosta tai yritin pärjätä ilman.

Yhteistyössä