Töykeä kohtelu synnärillä, koska en voi imettää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sitä saa mitä tilaa :(
Kätilön toiminta ei ollut asiallista mutta mun mielestä olet tehnyt tosi typerästi aikoinasi. Tää on nyt mun mielipide älä ota herneitä nenään .

[QUOTE="mä";24808452]Sitä saa mitä tilaa :(
Kätilön toiminta ei ollut asiallista mutta mun mielestä olet tehnyt tosi typerästi aikoinasi. Tää on nyt mun mielipide älä ota herneitä nenään .[/QUOTE]

Millä tavalla typerästi? Rintani alkoivat pahasti roikkua jo 15-vuotiaana, ja säästin leikkaukseen 5 vuotta koska SE TODELLA HÄIRITSI JA TUHOSI ITSETUNTONI.

Siis arvosteliko ne kätilöt vai esittikö ne kysymyksiä? Mun mielestä on ok kysyä, jos ei ole, on luultavasti niin, että et itse ole sinut valintasi kanssa. Kyllä muakin saattas kiinnostaa, miksi joku on ottanu silikonit, eikä voi imettää. Entä jos kysyivät siksi, että haluavat ymmärtää? Onko niin, että he kysyivät ja sinä äänensävyistä tulkitsit sen arvosteluksi? Mutta oliko se?

Kätilön toiminta ei ollut asiallista mutta mun mielestä olet tehnyt tosi typerästi aikoinasi. Tää on nyt mun mielipide älä ota herneitä nenään .[/QUOTE]

aah tätä palstamammalogiikkaa. katsos kun elämä tulisi elää vain ja ainoastaan lapsia ja imetystä varten! etkö ole sitä jo ymmärtänyt! koskaan ei saa tehdä päätöksiä sen hetken mukaan, vaan aina pitää ajatella niitä tulevia lapsia! meikkaamaankaan on turha koskaan ruveta, kun äitinäkään et sitten kuitenkaan ehdi pakkelia naamaan laittaa. tai ainakaan saa laittaa ilman paheksuntaa.

Just joo. Eli naisen pitää kehdosta hautaan olla ensisijaisesti synnytyskone: rintojenkaan toimivuutta ei saa vaarantaa sen naisen tärkeimmän tehtävän takia.

Uskomatonta, miten tyynesti 2000-luvulla naista vaaditaan elämään joidenkin viktoriaanisten arvojen mukaan.

Ja tosi kivaa käydä täälläkin syyllistämään ihmistä aikoja sitten tehdyn ratkaisun takia. Eiköhän meillä kaikilla ole juttuja, jotka ehkä tehtäis nyt toisin. Tai sitten ei tehtäis, koska ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja.

Nauti vaan ap vauvasta ja yritä unohtaa typerä kätilö.

Voi luoja mitä kusipäitä, huh huh. Ehkä niitä herkimpiä ja tunnekuohuisimpia hetkiä kun on juuri synnyttäneenä sairaalassa ja kätilö kohtelee noin. Että pistää vihaksi, miten noita aina löytyy joka sairaalasta. Olis alanvaihto jollain tarpeen.

Älä ap todellakaan välitä, tee se valitus ja ota anteeksipyynnöt vastaan ja sitten unohat tuommoset, et ansaitse tollasta!

Mitenköhän tuo auttoi tuoretta äitiä? Sais kätilöt hävetä.

[QUOTE="mamma";24808494]Siis arvosteliko ne kätilöt vai esittikö ne kysymyksiä? Mun mielestä on ok kysyä, jos ei ole, on luultavasti niin, että et itse ole sinut valintasi kanssa. Kyllä muakin saattas kiinnostaa, miksi joku on ottanu silikonit, eikä voi imettää. Entä jos kysyivät siksi, että haluavat ymmärtää? Onko niin, että he kysyivät ja sinä äänensävyistä tulkitsit sen arvosteluksi? Mutta oliko se?[/QUOTE]

Minusta nuo kysymykset on selkeästi tarkoitettu arvosteluksi. Riippuu tietysti myös äänensävystä, mutta veikkaisin ettei kenelläkään olisi oikeasti tarvetta esittää tuommoisia kysymyksiä tai oikeastaan vastaukset ovat niin itsestäänselviä, että tyhmää kysyä moista. Minusta on erittäin ymmärrettävää, jos joku 20-vuotias ei osaa ajatella lasten saamista. Toisilla on siinä vaiheesa jo pari tenavaa, kun taas toisten on vaikea kuvitella itseään koskaan äidiksi.

Terveydenhuollon ammattilaisella ei tosiaan ole oikeutta arvostella asiakastaan. Kyllä minunkin tekisi mieleni sanoa sananen alkkiksille ja tavallisille viikonloppuryyppääjille, jotka telovat itseään, saavat rytmihäiriöitä tai yrjöävät verta ja täyttävät puolet ensiavun sängyistä, mutta sellaiset asiat pitää jättää kahvihuoneeseen.

Miksei niillä olis oikeutta ihmetellä sun hölmöä valintaa? Tottahan se on, et sun ois kannattanut miettiä.

Se nyt vaan ei ole oikein hoitotyön eettisten periaatteiden ja ohjeiden mukaan.
Ja tämä on hyvä "uutinen" kaikille, koska kukaan meistä ei pysty elämään niin että olisi koko ajan kaikkien "mieleen". Onneksi hoitotyössä on asetettu eettiset ohjeet, joiden mukaan potilaita tulee kohdella. Näin meistä jokainen on oikeutettu saamaan hyvää kohtelua hoitajilta, henkilökohtaisista valinnoistamme huolimatta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Samma logiikalla 20 vuotias mies ei voi/jaksa ajatella että 15 vuotiaan tytön paneminen on rikos tai että se olisi _oikeasti_ rikos josta voi saada rangaistuksen.

Tai että seksin harrastaminen ilman ehkäisyä voisi aiheuttaa raskauden mutta palstan mukaan näin on kuitenkin :D

Ei saa tuomita
Ei saa kritisoida

Kyllä sinä kadut sitä leikkausta jonkin verran, ainakin joiltakin osin.
Tuskin tämä olisi muuten ollut keskustelun arvoinen asia.

Noin pätö asiasta kukaan tule asiakseen forumille valittamaan.

Tuo on vain naisen tapa samaan aikaan kieltäytyä ottamasta vastaan _validia_ kritiikkiä, joka kätilön kommentti oli, ja sitten vielä kostaa mutkan kautta kyseiselle ihmiselle koska julkesi sinua kritisoida ja sinun valintoja.

Ei mene läpi täällä päässä ainakaan.

No nyt oli jo niin kaukaahaettu vertaus, että hohhoijjaa! :D Empä jaksa tuohon edes mitään sanoa, kun on hivenen eri asia puhua jostain kammottavasta rikoksesta kuin silikonirintojen seurauksista... :D

Jäin miettimään, että mitä kaikkea ne kätilöt ja hoitajat näkeekään. Jos se jotenkin oli kamelin selän katkeamista, että taas tätä "en voi imettää koska..."

Hoitaja olisi voinut olla hiljaakin, mutta kyllä minäkin ihmettelen että miksi nuoren naisen pitää tehdä tuollainen kosmeettinen muutos että itsetunto paranisi. Ei näköjään parantunut, kun otit nokkiisi.

Totta kai kätilön pitää puhua asiakkaalle kunnioittavasti joka tilanteessa. Tässä ei enää viisastelu auta, koska vahinko tapahtui jo aikaa sitten.

Siitä olen kyllä täysin eri mieltä, että 20-vuotias ei pystyisi tai hänen ei pitäisi pystyä arvioimaan tekojensa seurauksia tulevaisuuteen. 20-vuotias on täysi-ikäinen ja ollut jo pari vuotta ihan lainkin edessä vastuussa itse itsestään ja teoistaan.

Jos tälle linjalle mennään, niin täysi-ikäisille ihmisille annetaan oikeus tehdä viime kädessä ihan mitä hyvänsä ilman vastuuta.

Itse mietin ainakin jo tosi tarkkaan teini-iässäkin valintojani, enkä ihan varmasti ollut mikään harvinainen poikkeus. Jos 20-vuotias ei pysty arvioimaan kauneusleikkauksen vaikutuksia, niin minkä ikäinen sitten? Eikö ne sitten pitäisi tästä syystä kieltää vaikka alle 30-vuotiailta?

[QUOTE="vieras";24808561]No nyt oli jo niin kaukaahaettu vertaus, että hohhoijjaa! :D Empä jaksa tuohon edes mitään sanoa, kun on hivenen eri asia puhua jostain kammottavasta rikoksesta kuin silikonirintojen seurauksista... :D[/QUOTE]

Ai... se on kammottava rikos :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tälläistä tämä;24808397:
Niin... jos takana olisi ollut vaikka rintasyöpä ja sen takia ei imetys onnistuisi, tuskin asiaan olisi suhtauduttu noin. Mistä henkilökunta voi sen tietää, vaikka silikonit olisi otettu itsetuntosyistä ja pienirintaisuus aiheuttaisi voimakasta ahdistusta? Eikö sekin vaatisi toimenpiteitä? Jos oma olotila kohenee silikonien myötä, miksi se olisi jotenkin väheksyttävää? Itsellä on ikävä kyllä rintavarustusta vaikka muille jakaa ja olen harkinnut leikkausta vastaavasti pienennystä varten. Olisiko se sitten sallittua ilman mutinoita, koska kärsin niska- ja selkäkivuista, vaikka esim. en voisikaan sen jälkeen imettää?

Minulle tehtiin pienneysleikkaus muutama vuosi sitten julkisella kipujen vuoksi. Imetys onnistui muutman vikon, mutta maitoa ei tullut tarpeeksi, joten korvikkeelle siirryttiin. Itse en asiasta ottanut paineita ja mukvaahab sekin oli, kun isä hoiti yösyötöt mun kanssa pullolla. Neuvolan täti otti paineet j surkutteli, kun en ollut lykännyt leikkausta. No, ei ollut tarkoitus enää leikkaksen jälkeen synnyttäkään. Lapsiluvun piti olla täynnä. Toisin kävi. Mitään en kadu tai harmittele.

No olisit jumal... sanonut takaisin niin, että raikuu ja pyytänyt esimiehen paikalle ja selvittänyt asian siinä ja heti.
Mulle ei ainakaan kukaan ihan tosta vaan tule arvostelemaan mun tekemiäni valintoja, tietämättä edes niiden taustoja.

Mitä hittoa se sille kätilölle kuuluu, sen kuuluu neuvoa ja opastaa sen mukaan mikä tilanne on, ilman arvosteluja.

No, tekeehän se ihmisestä itsekkään jos valitsee noin tyhmästi. Kauneus lapsen edelle.. Veikkaan ettei sun tissit ole edes nätit, ei leikatut ole ikinä.

Siinä ollaan ihan oikeassa ettei kätilön paranisi mitään sanoa, mutta ihmisiähän hekin ovat ja oikeutettuja mielipiteeseensä. Joistan sen vaan näkee kilometrinkin päähän vaikkei mitään sanoisi.

Kiitos, mutta kyllä tuossa kohtaa kätilön kommentit olivat pelkästään hänen oman mielen nostattamia negatiivisia ajatuksia ap:n aiemmin tehdyistä valinnoista, eikä ollut mitenkään perusteltua tuoda niitä esille.

Ammatillisuudella ei ollut mitään tekemistä noiden kommenttien kanssa. Hoitajilla ei ole oikeutta arvostella potilaiden henkilökohtaisia valintoja.
Täysin samaa mieltä. Tee ehdottomasti valitus.

[QUOTE="vieras";24808561]No nyt oli jo niin kaukaahaettu vertaus, että hohhoijjaa! :D Empä jaksa tuohon edes mitään sanoa, kun on hivenen eri asia puhua jostain kammottavasta rikoksesta kuin silikonirintojen seurauksista... :D[/QUOTE]
Miten?
Et sitten taida tietää kuinka tärkeää on vastasyntyneelle vauvalle saada äidinmaitoa ja etenkin sitä ensimmäistä mitä jotkin kätilöt kutsuu ternimaitoa.
Kyllä naisen pitää osata ajatella vähän pidemmälle tulevaisuuttaan kuin haluan isot tissit ja nännit jotka törröttää pystyssä.
Mitä mies tekee lehmällä joka ei voi vasikkaansa imettää?
Eihän naistkaan kukaan tuomitse jos miehessä vika ettei saa lasta ja jättää tai pettää miehensä sen takia
(näitä kyllä tapahtuu turha tulla lässyttämään)

Yhteistyössä