*** Toukovauvat 2007 *** toukokuu

Tässä uusi ketju toukovauvoille 2007. Tervetuloa mukaan kaikki toukomasut 2007; jatkamme keskustelua täällä. Tervetulleita ovat kaikki toukovauvojen äidit, myös ne ketkä eivät aikaisemmin ole keskusteluihimme osallistuneet :)

Porukkaamme kuuluvat äidit vauvoineen:
rasse04 + Myy 29.3.
Commander + Viiviliina 17.4.
parasta aikaa + Maija 17.4.
lumikko
Tirlittan81 + Aatu ja Beetu 20.4.
Siljuska + tyttö 26.4.
Sammakko + poika 26.4.
miam + poika 26.4.
MissH + poika 27.4.
Melli74 + tyttö 27.4.
Kojo + Noora 28.4.
Gabria + poika 1.5.
TuiKKu + poika 2.5.
Hissunmyy + poika 5.5.
Virpi1980 + tyttö 6.5.
Vaniljatäti + poika 6.5.
Minnihiiri + tyttö 7.5.
nintzu81 + poika 7.5.
riiviöiden äiti + poika 7.5.
mennis + Kekeliina 8.5.
Meea + tyttö 8.5.
Neeastiina + tyttö 8.5.
Mimosa + tyttö 13.5.
Tiitteräinen + Elmeri 18.5.
<br><br>

Hei!

Aloitin nyt tämän uuden ketjun, josta tuolla odotuspuolella on puhuttu. Mitä tietoja laitetaan tuohon listalle? Äidin nikki, vauvan/vauvojen nimi tai "lempinimi", vauvan syntymäaika. Muuta?

Kuten aiemmin on keskusteltu, niin tervetulleita ovat kaikki toukomasuissa keskustelleet, myös ne kenen vauva syntyi/syntyy aiemmin/myöhemmin. Ja jos täältä löytyy toukoisia vauvoja, joiden äidit eivät ole kuuluneet toukomasuihin, niin eikun mukaan vaan.

Laittakaa noita yllämainittuja tietoja tulemaan, niin lisään teitä sitten listalle :) Vaihdetaan ketjua taas kuukausittain, niin ei tule jättipitkiä viestisarjoja.

Commander

Heipparallaa :wave:

Minä ilmoittaudun mukaan myös :)
"Maija" syntyi samana päivänä Commanderin tytön kanssa, eli 17.4.

Vielä on tyttö sairaalassa hapetuksen seurannan vuoksi :( Vointi alkaa olla kuitenkin jo "tosi" hyvä, happiviiksiä ei ole tarvittu pariin vuorokauteen. Viimeisen vuorokauden aikana on saanut yhdet hömpsyt happimaskista =) Jospa tämä sairaalareissaaminen alkaisi sitten pikkuhiljaa olla ohi ja saisimme tytön lopullisesti kotiin!

Tuntuu, että tyttö kasvaa ihan silmissä siellä sairaalassa. Surulliselta tuntuu, kun tuhiseva nyytti täytyy jättää sinne ja palata tyhjän vauvankopan ääreen kotiin. Mutta asiat ovat nyt näin, ja niitä on turha surra, kun ei niille itse mitään voi!

Kyllä se vauva-arki meilläkin vielä alkaa ;)

parasta aikaa ja pikku "Maija" 2vko ja 4pvä

Heipsan!! :wave:

En malta olla lukematta tätäki pinoa vaikka tuolla odotuksen puolella vielä ollaan... olispa sitä ittekki jo kohta täällä... :whistle:
Mukavaa vauva-arkea teille kaikille! :hug:

Hanna ja Nöössi 37+5

Moikka kaikille :wave:
Mites teillä on vauva arki lähtenyt rullaamaan?
Meillä menee ihanan hyvin (koputtaa puuta). Tyttö tuntuu olevan aika tyytyväinen oloonsa kun ei paljoa huutele. Eilen illalla jo jaksoi seurustella meidän kanssa useamman tunnin ja yö unille laittaessaan heräsi vain kerran 9 tunnin aikana syömään. Sit aamulla se on hereillä hieman pidemmän pätkän että mies kerkes aamutoimet hälle suorittaa ja sitten annos tissiä ja nyt nukkuu jo viidettä tuntia.
Viimisen tunnin on yrittäny heräillä tuolta mutta ilmeisesti silmät ovat niin painavat ettei niitä auki meinaa saada :) Eiköhän se kohta kuitenkin herää kun alkaa isompi nälkä painaan päälle.
Sit ajattelin että mennään taas käymään pieni vaunu lenkki kun tuo keli on niin hyvä.
Joko te olette aloittaneet ulkoilutotuttelun?

Meille keskiviikkona tulee neuvola täti käymään ja mulla ainakin on kertynyt jo pitkä lista mitä häneltä täytyy muistaa kysyä. Tuntuu olevan niin paljon kaikkea mitä en tiedä ja mihin tarvii neuvoa. Mutta onneksi tässä pikkuhiljaa saa opetella näihin juttuihin :)

Nyt meen katsomaan joko tyttö olis silmänsä auki saanut.

Kojo ja tyttö mellestäjä 1 vk<br><br>

lumikko
Kyllä tämä vauva arki alkaa tässä jo sujumaan. Meillä tytöllä vaan on ollut ilmavaivoja laitokselta lähtien. Siellä jo aloitti yö itkut. Nyt mennään tahdilla joka toinen yö nukutaan joka toinen valvotaan. Itku alkaa siinä kello 22-23 ja kestää tuonne 3-5 aamulla. Itsellä on jo melko paljon tuota univelkaa kertynyt kun saa nukkua vain muutaman tunnin yössä. Alkuun en malttanut nukkua edes päivällä, mutta nyt olen sitten nukkunut. Pakkohan sitä on, muuten ei jaksa. Kotihommat jäävät vähän huonolle hoidolle, mutta onneksi olen saanut apua niihin. Niinä öinäkin kun tyttö nukkuu niin syötön jälkeen hän ähisee ja tuhisee melko kauan, että huomaa hänellä olevan silloinkin ilmavaivoja. Päivisin hän nukkuu tyytyväisenä, nytkin nukkuu ulkona. Alussa meillä oli sellainen, että häntä piti herätellä syömään 3 tunnin välein ja laitokselta kotiutuessa 4 tunnin välein. Nyt kun neuvolan täti oli käymässä hän antoi luvan, että saa nukkua niinkauan että itse herää. Ja heräilee välillä jopa 2 tunnin välein syömään.

Yritin kerran kirjoittaa tuota synnytyskertomusta tuonne odotus puoelle, mutta sitten se ei lähtenytkään mihinkään. Jospa kirjottaisin sen nyt tähän.

Elikkä silloin 13 ja 14 välisenä yönä meni lapsivedet kotona kello 1.30. Lähdettiin siitä sitten vähitellen sairaalaan ja olimme siellä kello 3. Supistuksia ei ollut, mutta pientä menkkamaista jomotusta. Kätilö sanoi, että aikaa voi kulua vaikka vuorokausi. Sovimme että mies lähtee vielä kotiin nukkumaan. Kun mies laittoi sairaalan oven kiinni alkoivat supistukset kello 4. Kaurapussilla yritin hauota, mutta se ei auttanut mitään. Kävely ei auttanut, lantion heijaaminen sivuttain auttoi. Ennen seitsemää aamulla menin ammeeseen, mutta siitä ei ollut apua. Siellä pystyin olemaan vain noin 20 min. Sitten lähdin hengittelemään ilokaasua ja se auttoi, mutta kovimmat supistushuiput silti tuntuivat. Olo oli ihan kuin kännissä olisi ollut. Jossakin vaiheessa sain sitten epiduraalin ja se auttoi todella hyvin. Olo oli kuin taivaallinen. Ponnistamisen tarvekin tuli ja ajattelin saavani epiduraalia lisää, kätilö sanoi, että voin saada 2 annosta sitä lisää. Kätilö tutki ja totesi että olen aivan auki ja nyt synnytetään. Joten en saanut lisää epiduraalia. Synnyts tahtui jakkaralla. Minulle laitettiin myös jossakin vaiheessa supistuksia nopeuttava tippa. Ponnistusvaiheessa sitä laitettiin menemään aika kovalla vauhdilla. Supsitukset olivat siinä vaiheessa todella kivuliaita ja pitkiä. Meinasi usko loppua ja voimat. Muutta 27 min jälkeen oli tyttö maailmassa. Hänellä oli napanuora kaualn ympärillä ja se joduttiin katkaisemaan heti. Pelästyin aivan valtavasti kun tyttö makasi siinä lattialla ja häntä putsattiin. Oli aivan pakko kysyä, että onko kaikki hyvin. Hänet vietiin happikaappiin ja siellä virkosi nopeasti. Vasta kun sain 45 min päästä tytön rinnalle osasin olla onnellien ja nauttia tilanteesta. Siinä vaiheessa tuli kyynel silmään. Sitä ennen oli vain valtava huoli ja olinhan odottanut, että saan hänet heti syntymän jälkeen rinnalleni eikä häntä viedä pois. Pari tuntia hän oli rinnallani ja sen jälkeen menin suihkuun ja isä ja tyttö menivät punnitukseen ja pituuden mittaukseen. Kylvetykseen ehdin sitten jo mukaan. Olimme osastolla perhehuoneessa ja se oli positiivinen kokemus. Sanoin synnytksen jälkeen että en synnytä enää ikinä. Niin kovilta ne kivut tuntuivat siinä vaiheessa. Oli kiva jutella lauantai illalla miehen kanssa synnytyksestä ja se vaivasi minua paljon. Tuli jopa sellainen olo, että siitä jäi trauma. Harmittaa kun en saanut synnytystä käydä kätilön kanssa läpi, se olisi varmasti helpottanut tilannetta.

Ilmavaivoja lukuunottamatta meillä ei ole kummempaa hätää. Olen asennoitunut siihen, että ne kestävät 3 kuukautta ja helpottavat sitten. Huomenna mennään vyöhyketerapeutille, josko siitä saataisiin jotain apua.

lumikko ja vaavi

heips, minäkin ilottaudun tähän pinoon mukaan.

laskettu aika olisi vasta 9.5, mutta tyttö päätti syntyä 26.4 klo 9.14 =)

meillä sujuu arki toistaseksi hyvin, tyttö nukkuu paljon, mut yöllä heräilee kitisemään ja rauhottuu vasta kun pääsee kainaloon uinumaan. muutenkin on havaittavissa pientä "sylivauva-oireita", mitä meidän esikkokin oli. mut ei se mitään, pienihän vauva vielä on ja mielellään pidänkin sylissä, onse niin sulonen! esikoinen on suhtaunut uuteen tulokkaaseen ihan hyvin, kovasti ois hoitamassa ja ei oikein malttaisi antaa rauhassa olla, välillä saa olla silmätkin selässä ettei liian kovasti hoida. mut ihmeen hyvin kyllä lähetnyt menemään, luulin että tulisi enempi mustasukkaisuutta. eihän sitä kyllä tiedä miten tilanteet muuttuu. tuo meidän vauveli tuntuu olevan myös tarkka tavaroistaan, vain yhen malliset tutit kelpaa.

ulkoiltu ollaan pieniä pätkiä, tänään oltiin hiukan kauemmin kun oli niin lämmin ja muutenkin kun käytettiin esikoista tivolissa.

mut kaikin puolin kyllä tyytyväinen vauva.

tämmöistä meillä. =)

t: Siljuska ja pippuri 1vk 3pv

Minäki voisin tänne sitten jo hypätä kun teidät löysin :)

Eli poikahan(ukkeli) synty 27.4 ja hyvin on menny meillä ainakin tää alku..meidän kaks ja puol vuotias on ottanu hyvin ja kovasti auttelee meitä hoidossa.Poika on tyytyväisen olonen ja nukkunu hyvin.

Mulla itselläki alkaa vointi olla ihan hyvä vaikka aika paljon jouduttiin tikkailemaan minua.

MissH ja ukkeli 1vk 3pvä

No heipä hei!

Vihdoin ehdin taas kirjoittamaan (lyhyesti, tyttö tuossa vieressä tuijottaa, että äiti hei, seurustellaan). Koitan päivittää listankin, jos en nyt ehdi, niin sitten vähän myöhemmin.

Ihanaa kun moni on jo tänne löytänyt, ja eiköhän ne sieltä pikkuhiljaa muutkin ala tälle puolelle siirtymään. Kävin lukemassa odotuspuolen toukoisten kuulumisia ja ei käy kateeksi. Monella on jo LAkin mennyt menojaan, mutta nyyttejä ei vaan kuulu.

Siljuska, oletko Kuopiosta, kun tivolissa olitte käyneet? Mekin oltiin eilen ja oli kyllä tosi hauskaa. Poika oli tosi rohkea, kävi kaikissa pienten laittéissa. Tänään mennään uudestaan, kun on niin mahtava ilmakin :D

Nyt täällä vaaditaan tissiä, heippa!

Commander ja viiviliina

Heippa kaikille :wave:

Maija pääsi tänään kotiin =) :heart:
Aivan ihana viikon aloitus, ei paremmasta väliä! Aurinko paistoi kilpaa äidin hymyn kanssa, kun pikkuneiti saatiin vihdoinkin pukea omiin vaatteisiin ja tuoda oman kodin rauhaan B)

Ihana maanantai, en varmasti unohda tätä päivää koskaan! Olen tuoksutellut ihanaa vauvan tuoksua pääni pyörryksiin :heart: Olemme kaikki niin onnellisia, että Maija on vihdoinkin kotona. Kaikki on nyt niin ihmeellistä, Maijan itkukin on kuin musiikkia korville :D

Ihanaa on ollut imettää ihan rauhassa, aina kun vauva haluaa. Sairaalassa kun imetin vain aina sen yhden syötön ja aika epämukavasti hoitohuoneessa sermin takana toimistotuolilla :whistle: Kun huoneessa oli muut kolme vauvaa äiteineen ja isineen... Nyt kun saa mennä omaan nojatuoliin tai kellahtaa vauvan kanssa sängylle, niin on aika luksusta!

Huomenna ajattelimme käydä vähän kävelyllä jos vain on kiva ilma, vähän on ilmeisesti sateen vaara olemassa :/

Nyt painun pehkuihin, jotta jaksan herätä rakkaani kanssa yöllä syöpöttelemään :) Ai että sitä voikin olla onnellinen :heart:

Ikionnellinen parasta aikaa ja hurmaava Maija huomenna tasan 3vko :heart:

Minäkin ilmoittaudun mukaan :wave:

Eli meidän pikku-prinssi syntyi 26.4.

Parasta aikaa: ihanaa, että Maija pääsi kotiin. Olette varmasti todella onnellisia nyt, kun koko perhe on läsnä :heart:

Rasselle: Eikös se teidänkin Myy pääse tänään kotiin? Lämpimät onnentoivotukset myös teille, kun pitkä odotus on vihdoin loppunut :heart:

(laitoin nuo kommentit myös odotuspuolelle, kun en muistanut, että tämäkin pino oli...)

Nimim. dementikko Sammakko + poika 1vk 5pv :heart:

Terve!

Ihanaa parasta aikaa että lapsi pääsi kotiin! :hug:
Varmasti ollut rankkaa, mutta nyt pääsette nauttimaan arjesta.

Rasselle myös :flower: kun saa tytön kotiin.

Meillä mennyt tosi mahtavasti. vauvat niin sanottuja helppoja tapauksia. syövät ja nukkuvat. tasainen sama rytmi kummallakin. syövät 5 tunnin välein suunnilleen. ja yöllä kerran heräävät. muutama yö on nukuttu läpikin. eilen kävi vasta neuvola kotikäynnillä. 2 vkossa oli paino noussut kummallakin 400g.

itse olen toipunut tästä sektiosta paremmin kuin alatiesynnytyksistä.

ulkoilu ollaan varovasti aloitettu. ihana käydä kävelyllä koko perheellä.

minkä merkkisen d-vitamiinin olette aloittaneet/aloitatte?
Itse kallistun jekovittiin, vaikka se kyllä kamalan makuinen. deetippoja pitäis antaa niin paljon kerralla...

Kiva kuulla kuulumisianne, vaikka hitaammin tälle puolelle tulee tekstiä.

Voimia kaikille!

tirlittan ja pojat 2vkoa ja 4 päivää. (ens viikolla jo kuukauden!, sunnuntaina) :)

Moi taas!

Ensinnäkin parasta aikaa: suuret onnittelut Maijan kotiinpääsystä. Voin vaan kuvitella sitä onnen tunnetta ja varmaan helpotustakin, kun tyttö on kotona. Ihania kotihetkiä teille! Muista tämä tunne sitten, kun olet valvonut jonkun yön nuhaisen tai muuten valvottavan lapsen kanssa ;)

Tirlittan kyselit d-vitskusta: Meillä käytössä Devitol miedon makunsa takia. Ainut hankaluus on kylmässä säilyttäminen, mutta ei ole ollut meillä ongelma. Matkoilla ei ole annettu ollenkaan, vaan lisätty annosta kotona välipäivien tarpeen täyttämiseen.

Meillä on tytöllä ollut nyt kaksi päivää tissittelypäiviä, eli olisi rinnalla ihan koko ajan. Ei edes syö, kunhan huvitutteilee...Tänään sain onneksi pari kertaa ottamaan tutin, ettei ihan koko päivä mennyt tissitellessä. Ei oikein toimi tuon esikoisen kanssa, jos äiti on koko ajan kiinni vauvassa.

Mulla tuli tänään itku, kun esikoinen vahingossa osui Viiviä päähän "kännykällään" ja hätääntyi ihan hirveästi. Se ilme pojan kasvoilla (täyttää siis ensi viikolla 2) oli niin kauhean hätääntynyt ja itkua yritti pidätellä, mutta leuka väpätti ja silmät kostui. Mulla sydäntä riipi ja kyyneleet meinasi väkisin tulla. Sain sitten koottua itseni, että sain selitettyä, että se oli vahinko eikä ole mitään hätää, mutta että pitää olla varovainen. Sitten tuli pojalta itku ja minä sitten kyynelehdin pitäessäni poikaa sylissä. Ei poika onneksi huomannut ja tilanne saatiin ohi. Mutta olipas kerrassaan vaikea paikka nähdä oman lapsen hätä tuolla tavalla...Ihanaa, että välittää siskostaan noin paljon :heart:

Jaahas ja taas pitää mennä. jospa ehtisin kohta vielä listan päivittelemään.

Commander ja Viiviliina 3 viikkoa

Iltaa kaikille...

Commander: viitsisitkö vaihtaa mulle tohon listaan tytön syntymäpäiväksi 28.4

Ihanaa että nekin jotka ovat pitkään sairaalassa joutuneet olemaan niin ovat päässeet kotiutumaan. Tuntuu varmasti aivan mahtavalta :)

Meille tulee neuvolan täti huomenna käymään. Saas nähä paljon on tytölle painoa kertyny. Kovasti se ainakin syö ja on tyytyväinen niin tottapa se tarpeeksi on saanut. Napatynkä irtosi eilen. Nyt alkaa oleen jo napa ihan navan näköinenkin :)
Mulla onkin kirjotettuna jo pitkä lista kysymyksiä neuvolan tädille. Tää viikko tuntuu olevan ihan sopiva aika tossa sairaalan ja neuvolan välissä. Ollaan keretty kotiutumaan ja keretty myös huomaamaan että kuinka tietämättömiä me osataankin olla :)

Ollaan alettu suunnittelemaan lapselle nimijuhlia. Näillä näkyminen ne on joko 19.4 tai 20.4 eli aika pian. Ajateltiin ettei ole mitään syytä venyttää tota päivää tonne kesäkuun puolelle kun siellä alkaa jo ihmisillä oleen kaiken mailman lakkiaisia ja häitä ym:ta. Niemeä ei olla vielä lukkoon lyöty, mutta eiköhän sekin tässä valkene :) Ajatuksena oli julkistaa nimi ja kahvitella sit vapaamuotoisesti. Tarjottavaksi olen ajatellu tehä muutaman voileipäkakun ja tilata valmiina sitten täytekakku. Sit valmiina pussista jotain pasteijoita ja jotain makeeta.

Mites te muut? Meinaatteko millaset kemut järjestää?

Nyt taidan siirtyä miehen kainaloon tonne sohvalle odotteleen et tyttö herää syömään ja sit meen itekkin nukkuun...

Kojo ja tyttö reilu 1 vk

mamma80
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!!! :flower: Mulla oma vielä masussa, menossa rv 37 + 2.

Pakko oli tulla tänne teidän kuulumisia tulla lukemaan, omaa jo kovasti odottelen... :)
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 11:17 Tirlittan81 kirjoitti:
minkä merkkisen d-vitamiinin olette aloittaneet/aloitatte?
Itse kallistun jekovittiin, vaikka se kyllä kamalan makuinen. deetippoja pitäis antaa niin paljon kerralla...
Meillä miehen kohta kolmevuotias syö Jekovittiä. Maku on todella omaan suuhun paha, mutta lapsi on syönyt niitä vauvasta asti ja edelleen menee hienosti, lusikalla suuhun vaan. Eli ei se varmaan hänen suuhunsa pahalta maistu kun on tuttu ja totuttu maku.

Helppo tosiaan ottaa vaikka reissuun mukaan kun ei tarvitse jääkaapissa säilyttää. (Jekovittiähän on vesi- ja öljypohjaista, ja toista näistä PITÄÄ säilyttää jääkaapissa. Olikohan se nyt niin päin että öljypohjaista ei tarvitse. Kannattaa apteekista kysyä.)<br><br>

miam
moikka! tulempa minäkin mukaan tähän ketjuun,vaikka tuskin usein ehdin kirjotella :wave: luen kyllä kuulumisianne melkeen päivittäin. meille siis syntyi poika 26.4. täällä kreetalla yksityisklinikassa. synnytys oli helppo ja lapsi hyvän kokoinen vaikka la.olis nyt 11.5. keltasuutta oli jonkun verran,sai 2vrk valohoitoa. osasin sitä odottaakkin,kun 2tytärtä joutuivat 2 päivän ikäisinä valohoitoon myös. poika on huomenna 2viikkoa vanha ja kotona on mennyt oikeen hienosti!! ollaan jo päästy aika hyvään rytmiin,joka sopii meille molemmille :) isotsiskot (5. ja 3.v)ovat intona,oikeita pikkumammoja!! valtavasti onnea kaikille vauvaperheille ja jaksamisia! :flower: tää vauva-aika on kuitenkin niin lyhyt,nautitaan siitä! terkuin miam ja poika 2viikkoa

lumikko
parasta aikaa kiva, että teidänkin vauva pääsi kotiin.

Minulle nousi maanantaina kuumetta 39 astetta. Aloin epäilemään rintatulehdusta, mutta toisaalta minulla oli myös flunssan oireita. Eilen kuume nousi sitten taas iltaa kohden ja menin sitten lääkärille ja rintatulehdushan se oli. Nyt syön antibiottia ja kuume on jo laskenut. Onneksi on ollut vähän apujoukkoja täällä, että ollaan selvitty. On se vaan helpompaa kun joku vaihtaa vauvalle vaippoja, pistää ulos nukkumaan ja röyhtäyttelee. Itselle jää sitten tuo syöttöpuoli.

Aloitettiin maanantaina vauvalle vyöhyketerapia ilmavaivoihin. Maanantain ja tiistain välisenä yönä ei itkenyt kuin 1,5 tuntia normaalin 5 tunnin sijasta. Ja pieruja on tullut maanantain jälkeen runsaasti sekä on röyhtäillyt enemmän kuin ennen. Eilen päivällä oli tississä kiinni kello 11-15.30. Epäilin jo että minulta ei tule maitoa kun on ollut kuumettakin. Mutta kyllä tyttö puklautteli reippaasti koko illan että kyllä sitä maito kumminkin tuli. En tiedä oliko tytöllä tarve vaan olla äidin lähellä kun äiti ei ollut hoitanut häntä täysipäiväisesti ja osoitti tällä tavalla mieltään, vai vaivasiko vatsa. Illalla oli taas sitten itkua, vaikka on tähän asti ollut vain joka toinen yö. Mutta helpompaa se olisi jos olisi joka ilta muutama tunti sitä kipuitkua kuin se, että se sitten kestää monta tuntia joka toinen yö.

En sitten osaa sanoa onko siitä vyöhyketerapiasta ollut apua kun tää minun rintatulehduskin sekoittaa vähän tätä pakkaa. Ja sitten tytöllä on vielä peukalon kynnen vieressä tulehtunut kohta joka märkii. Voi olla että sekin vaivaa ja on kipeä. Sitä nyt yritetään hoitaa metyleensinillä, jollei huomiseen mennessä ole jo parempi sitten pitää taas soittaa neuvolaan.

Meillä oli käytössä ensin ne jääkaapissa säilytettävät d vitamiinitipat, mutta niistä tuli sitten ilmavaivjoja ja vaihdoin ne niihin toisiin. Nyt ollaan neuvolan ohjeen mukaan pidetty viikko taukoa, jotta nähdään auttaako tippojen vaihto. Ja aloitetaan sitten hitaammin tippojen lisäystä, jotta vauvan maha ehtii tottua niihin.

lumikko

Heips

ilmoittaudun mukaan...

poika syntyi siis 1.5.
Aika rauhalliselta tuo kaveri vielä ainakin vaikuttaa... Meillä on taas vähän ongelmia imetyksen kanssa, niinkuin esikoisen kohdallakin, mutta koitetaan nyt kuitenkin...
Esikoista imetin kuitenkin n.7kk vaikka se oli kyllä todella takkuista, katsotaan miten nyt käy. Vasen rinta ei kelpaa ollenkaan, hirvee raivo tulee vauvalle heti... nyt koitin rintakumia ja ainakin hieman helpotti. Onko vinkkejä, mitä vois vielä kokeilla?

taidan alkaa lukemaan teidän muiden juttuja!

Gabria + poika 1vko ja 3 päivää

Yhteistyössä