***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

***Toukovauvat 2007*** lokakuu
Tässä uusi ketju toukovauvoille 2007. Tervetuloa mukaan kaikki toukomasut 2007; jatkamme keskustelua täällä. Tervetulleita ovat kaikki toukovauvojen äidit, myös ne ketkä eivät aikaisemmin ole keskusteluihimme osallistuneet.

Porukkaamme kuuluvat äidit vauvoineen:

22.2.
Himmeli+poika 41cm/1500g

29.3.
Rasse04+Yemina 35cm/1105g

14.4.
Lumikko+tyttö

17.4.
Parasta aikaa+Maija 52,5cm/3920g
Commander+Viivi 51cm/4100g
vauvahaave+poika A 46cm/2550g ja Poika B 46cm/2620g
RPM+tyttö 50cm/3200g

18.4.
MikaelaEster+Johannes 48cm/2850g

20.4.
Tirlittan81+Aatu 51cm/3130g ja Beetu 51cm/3110g

24.4.
Sykkyrä+poika 50cm/3780g

25.4.
Maisa75+tyttö
helinää helskettä+tyttö 50cm/3360g
SATU27+poika

26.4.
Siljuska+Neea 48cm/3100g
Sammakko+Miska 48cm/3280g
miam+Manolis 52cm/3390g
gismo+tyttö 50cm/3470g
Ihanaa-81+poika

27.4.
MissH+Arttu 50cm/3450g
Melli74+tyttö 49cm/3320g
rinsessan äite+Noora

28.4.
Kojo+Noora 49cm/3370g

30.4
katikka+tyttö 50cm/3330g

1.5.
Gabria+Niilo 50cm/4110g
noju+tyttö 51cm/4210g
Manzuliini+tyttö 52cm/3870g

2.5.
TuiKKu+Marko 46cm/2796g
Heba+tyttö 49cm/3780g
Pullenah85+poika 50cm/3114g

5.5.
HissunMyy+poika 50cm/3550g
ElliEtikka+Justus 51cm/3675g

6.5.
virpi1980+Jessica 51,5cm/3995g
Vaniljatäti+Rasmus 54cm/4550g

7.5.
Minnihiiri+Helmi 46cm/3060g
Ilona+tyttö 47cm/3220g
riiviöiden äiti+poika 52cm/3615g
ninzu81+Kasper 52cm/3780g
eltsu-80+poika 51,5cm/4540g
emppuliinit+Tatu 50cm/3795g
metsänhenki+poika 48cm/2820g
Balou+poika 49,5cm/3150g
Pähkinä75+poika
Miskan äiskä+poika 50cm/3480g

8.5.
mennis+Sinna 53cm/3890g
Neeastiina+Venla 48cm/2850g
Meea+tyttö 50cm/3600g
Tyttö83+poika 48cm/2795g
Ekä+Peppi 53cm/3320g
Äippä78+poika

9.5.
Toukomamma07+poika 50cm/3030g
Peuhu+tyttö 50cm/3130g
Heitar+poika 52cm/3805g

10.5.
Hemppu81+Miia 52cm/3944g
Noppu+Isla 49/3220g
Hani+Samuel 47cm/2660g

12.5.
maissikas+poika 54cm/4520g
Kaukomaija+poika 51cm/3575g

13.5.
emmi06+Ida 50cm/3315g
Mimosa+tyttö

14.5.
Viivi-76+Viivi 48cm/3200g

15.5.
Tyttöni Tuulispää+poika 49,5cm/3275g
Maija+Aatu

16.5.
Miesku+tyttö 52cm/3965g
maitsu83+Jenna 51cm/3635g
Lacu+tyttö 52c/3350g

17.5.
sallinen+tyttö 49cm/3870g
maha-asukki07+tyttö 53cm/4060g

18.5.
Tiitteräinen+Peetu 53cm/4440g
suzu1981+poika 55cm/4830g
Peppi+Taisto 52,5cm/3540g
Nellu1+poika 53cm/4720g

19.5.
JabbaTheHut+tyttö 52cm/4695g
Leena72+tyttö
tuikkunen82+Nea 49cn/3320g
Mimais+Vilho 54,5cm/4000g
tähti 75+Vihtori

20.5.
Bianca85+Linnea 53cm/4480g
alexandraana+tyttö 48cm/3200g
Bruschetta+Samu 51cm/3730g
roosa78+tyttö 53,5cm/4335g

21.5.
HeLinä-83+Konsta 53cm/3605g
Hilipatuinen+Antti 48cm/2895g

23.5.
Hanna-77+Paavo 52cm/3870g
Riks+tyttö 52cm/3660g
jubby+poika 53cm/3775g
klaava+tyttö 51cm/3695g

24.5.
jurristi+Artturi 52cm/3860g
Mamma80+poika
nihkula+Aleksi 49cm/3350g
pilkku79+Eetu

25.5.
mmamaa+poika 50,5cm/3310g
MayaM+Luka 50cm/3520g
Moonlight-80+poika 51cm/3660g

26.5.
Vilmis+poika 51,5cm/3880g
marjuska81+poika 52cm/3980g

27.5.
KNiinKuinKirppu (Mutteri)+Alise

28.5.
Maji+poika 50cm/3845g

29.5.
mucho+Laura 50cm/3740g
Kata32+Miska 50cm/3340g

30.5.
olava+Minttu-Maria 51cm/4000g

31.5.
StiinaS+Mio 51cm/3620g
FANG-ANN-75+Eeva 51cm/4115g

1.6.
hihhii+poika 51cm/3395g

2.6.
sofia78+tyttö 52cm/3625g

4.6.
lobelia80+tyttö 52cm/3770g

5.6.
Hepotyty+Kasperi 51.5cm/3835g

7.6.
Räppänä+poika 52cm/ 3960g
Äippäliini-73+Jasmiina 50,5cm/3500g

9.6.
Perunankukka+tyttö
Marika72+Vilma 53,5cm/4250g

hyvää lokakuuta vaan kaikille!!
manolis jo 5kk 4pv ja ens viikolla mennään taas piikille ja

mittaukseen..saas nähdä onko 10kiloa jo menny rikki =)
4kk kun oli jo 9220g..

soseita ei olla vielä maisteltu,ja pelkkä maito näyttää riittävän,kun on tyytyväinen vauva.
nukkuu hyvin ja on iloinen :heart:

ammateista kun oli aiemmin puhetta ja näköjään oli 2 vallitsevaa ammattia,sairaanhoitaja ja kokki -no mäkin kuulun noihin jälkimmäisiin! :D
ammiksen kävin suomessa ja tein niitä hommia vähän aikaa. täällä en ole kokkina työskennellyt,mutta eipä tuo koulutus hukkaan mene kun joka päivä ruokaa laitan.

:hug: niille,joilla allergiaa tai epäilyjä.
mä oon isompien lasten kanssa ollu varuillani,siis vahdin uusia ruoka-aineita kun niitä kokeiltiin,kun mun mies on allerginen monille jutuille,ruoille ja muulle esim.kissa,jotkut kasvit ja lääkkeet. anopilla sama,joten on ilmeisesti periytyvää :(
mä en oo millekkään allerginen,joten mahikset on fifty-fifty.
toivottavasti manoliskin säästyy noilta.

kovasti huutelee omia juttujaan ja yks päivä sai nauraa kunnolla,kun yhtäkkiä kävi selvästi ja kovaa huutamaan ÄMMÄ,ÄMMÄ!
:eek: :D sano ihan äiti vaan... :LOL:

mukavia syyspäiviä! (täällä vielä 27c tänäänkin,mutta viime viikolla satoi jo!)

miam ja manolis :heart:

Yötervehdys täältäkin!

Viikonloppu oltu reissussa, mummolassa, kavereilla ja miehen mummon hautajaisissa. Nyt iltasella kotiuduttiin.

Peetu sai kovasti kehuja kuinka kiltti poika on. Ja hän on kyllä kerrassaan kiltti. Yöt nukkuu edelleen siten, että nukahtaa yleensä illalla kahdeksan ja yhdeksän väliin , kuudelta otan tissille, syö ja jatkaa unia ja herää sitten 9 ja 11 välillä. Ja yöt mennään edelleen pelkällä tissillä. Nukahtaminen tahtoo edelleen olla että nukahtaa vain tissille, mutta eipä silti onneksi tarvi kuin ehkä 10-15 minuttiia tissitellä ja sit nukkuu.

Nyt on kovasti alkanut vääntää itseään kyljelleen, että josko tuo kohta jo kääntyisi mahalleenkin. :heart:

Meille ei sen kummempia, nyt nukkumaan, hui, ulkona ukkostaa, ihan säikähdin :eek:

Öitä!!

Höh... kirjotin sitte äsken tuonne syyskuun pinoon... :ashamed: En yhtään hoksannu, että nyt on jo lokakuu... joten höh... noh, en jaksa alkaa kirjottamaan kaikkea uuestaan, mutta lähinnä mieltä nyt askarruttaa se, että Paavolla on kuumetta ja epäilen, että oisko hampaiden takia eli onko teillä muilla lapsilla tullu hampaat kuumeen kera??

Terve pitkästä aikaa!
Anteeksi että olen ollut niin saamaton, ja en ole oikein saanut kirjoitettua tänne. :ashamed:

Hanna-77: Mä en tiedä onko Samulla ollut kuumetta, mutta ainakin musta tuntuu että hampeja on tulossa.
Ja viimeyönä se kitisi pari kertaa ja söi maitoa pariin otteeseen.
Aamulla kun herättiin, Samu oli oksentanut aika paljon, yöpuku oli toiselta puolelta ihan oksennuksessa, samoin lakana ja Samun pää ja naama.
Ei muuta kuin poika suihkuun ja peti vaatteet pesuun.
Kokeilin kyllä Samulta kuumeenkin, että ei ainakaan ole kipeä. (37,1)
Nyt poika vetelee uniaan sitterissä, tyytyväisen näköisenä.

Kamala sää täällä, vettä vaan sataa, eikä päästä poikien kanssa ulos.
Toivonmukaan iltapäivällä ei enään sataisi näin, niin pääsisi ulkoilemaan.

Onko kuinka monen vauvalle jo puhjennut hampaita?
Samulle odotan tulevan hampaita lähi aikoina. Ainakin poika kuolaa ja koluaa ikeniään siihen malliin. :)

Mutta mä koitan käydä täällä useammin kirjoittelemassa, jos vain teitä vielä kiinnostaa.

T: Bruschetta ja Samu

p.s. Huomasin että tuossa ylhäällä olevaan listaan ei ole vaihdettu Samun nimeä pojan tilalle.

Teille jotka ootte laittanut tassuttelu ohjeita!! *ojentaa* :flower:
Meillä nimittäin ollaan viimme viikko heräilty väh. 4 kertaa yössä |O ja olo on ollu sen mukainen. Eileen sitten illalla en antanutkaan nukahtaa tissille niin heräs vaan 2 kertaa yöllä ja silloinkaan en antanut nukahtaa tissille. Ja laitoin kans oman paidan Justuksen sänkyyn. Toivottavasti ens yökin menis yhtä hyvin.
:hug: Teille joilla on ongelmia ex-puolisoiden kanssa.
Täällä varmaan on pian puhkeamassa hampaat alas, aivan valkoinen kuultaa läpi. Hanna Meill teki Juuso jotkut hampaat pienen lämmön kans, ei ikinä noin kovalla kuumeella. Jos jatkuu käy näyttääs lääkärille Paavoa, niin ainakin sitten saa varmuuden mistä johtuu. Ainakin toivottavasti.
Meillä Justus tykkää hyppykiikusta lujaa. Onko teidän pikkuisilla näkyny jo omaa tahtoa. Meillä jos Justukselta välillä ottaa jonkun lelun pois tai tippuu käsistä niin kauhia huuto alkaa. Mutta ei tässä muuta hyviä vointeja kaikille!! :hug:

Elli Ja Justus muutamaa päivää vaille 5kk

Niin se aika vaan rientää.. on kyllä tosi kaunista ulkona tätä nykyä, jos ei tuota sadetta lasketa :)

Palailen vielä edellisen pinon asioihin..
Äippä78 (meniköhän vuosi oikein?), Kiitos sullekin tuon unikirjan referoinnista :D Otin tässä oikein viikonlopun tavoitteeksi parantaa ja aikaistaa pojan unia, toisin sanoen panostaa tuohon nukkumishommaan uudella tavalla. Meillä tuntuu nyt olevan se aika, kun poika ei enää MALTA nukahtaa, koska maailmassa olisi niin paljon mielenkiintoisempiakin asioita :D Ja totta tosiaan, tuloksia saatiin ihan pienillä parannuksilla iltarutiineihin. Torstaina poika nukahti kuten yleensä klo 22, perjantaina 21.30, lauantaina 21 ja eilen 20.45 =) Ja aamuisin on nukkunut kuten yleensä heräten 8-9. Iltahommat nyt siis suunnilleen näin: iltapesut (isi hoitaa), tissittelyä makkarissa meidän sängyssä himmennetyin valoin, iltasatu, poika omaan sänkyyn hetkeksi (kunnes alkaa kitinä) ja lopuksi vielä lisää tissiä. Nyt myös hienovaraisesti olen kokeillut tuota tissin poistamista ennen nukahtamista ja onkin toiminut ihan ok. Koko touhussa mukana on unipupu, jonka poika painaa kasvoja vasten.. Siirrän pojan omaan sänkyyn, kun itse menen nukkumaan eli noin klo 23.. tällöin saattaa havahtua, mutta on nukahtanut uudelleen kun on saanut äidin hajuisen paidan viereensä.. myös yksi yöherääminen hoitui tällä :D Nyt jos vielä päikkäreihin saataisiin lisää pituutta ja yöheräilyjä vähemmäksi, niin olisi kyllä mahtavaa meidän kaikkien jaksamisen kannalta.

Parasta aikaa, tervetuloa sateiseen Suomeen. Varmasti ihana piristys tuollainen kunnon loma.. Hauska tuo teidän "tissitapaturma", meillä kävi kerran samalla tavalla. Ihmettelin yöllä puoliunessa, että nyt on taatusti tullut pojalle hampaita, kun sattuu niin kovasti imeminen.. aamulla totesin ison mustelman nännipihassa, sitä oli parka imenyt eikä itsekään tajunnut, ettei sieltä mitään ruokaa tule :LOL:

Huomenna muuten mennään lääkäriin taas mahaa tutkimaan, ei ole pojan olo helpottanut tällä kertaa maidottomallakaan :'( Kun nyt vaan jotain selviäisi..! Meillä nuo mahavaivat ovat taatusti yksi syy yöheräilyjenkin taustalla.. usein poika herää, kun on hetken kiemurrellut ja paukutellut..

Päivänjatkoja :wave:

vilmis ja poika 4kk ja vähän päälle

Niin ja viime kerran neuvola kuulumiset:
12.9-07 (3kk23pvää)
Samulla oli neuvolan th ja lääkäri aika.
Aluksi kävimme th:n luona ja hän mittasi Samun ja hieman katsoi poikaa ja sanoi olevan terve, samettinen iho, tyytyväinen ja iloinen poika.
Pituus:65,2cm, Paino: 7980g ja Pää: 43,2cm.

Lääkäri tutki Samun ja totesi pojan myös olevan terve ja että kaikki on kunnossa. Ja lääkäri sanoi myös että ompas todella hyvän tuulinen poika.

Th antoi Samulle myös ensimmäisen rokotuksen ja sekin meni todella hienosti. Ei tullut Samulta kuin pieni itku ja se loppui samantien kun rokotus oli annettu.

Neljä kuukautis neuvola onkin sitten tämän kuun jossain vaiheessa, kunhan saan soitettua sinne ajan. Samu taitaa ollakin silloin jo 5kk ikäinen, kun hieman ajat olivat viime kerralla niin varattuja, että meni 3kk neuvola melkein 4kk ikäiseen. Ööö tulipas hieman hankalasti kirjoitettua.
:D

Täälläpä onkin aktiivista porukkaa tänään. Aina tulee uusi kirjoitus kun meinaan aloittaa kirjoittamaan. Hyvä niin.

omaa tahtoa löytyy täältäkin. Tyttö ei esim tykkää siitä kun suuta pyyhitään tai yritän ottaa nenästä pois räkää.

hampaita ei ole vielä tullut yhtään, ikää kohta 6 kk.

parasta aikaa tervetuloa takaisin Suomeen! Sinulta pitikin kysyä, että miten kauan kestää passin tulo? Ja miten passikuvan ottaminen onnistuu pienestä? Meillä tarkoitus lähteä käymään Tallinnassa ja siellähän sitä passia sitten tarvitaan.

Mihin aikaan teillä mennään nukkumaan? Meidän tyttö meni eilenkin jo 19.30 nukkumaan. Väsymys kitinä alkaa kello 19 iltaisin. Vaikka eilenkin otti pienet unet siinä kello 18 maissa. Mutta nukkui kyllä 3,5 tuntia putkeen (mikä on aivan ihme) ja sitten vähän silittelin ja tyyntyi nukkumaan ja nukkui vielä pitkän pätkän, yhteensä 6 tuntia! No toisella kerralla en sitten jaksanut enää tassutella vaan annoin tissiä. Sen jälkeen heräsikin jo 2,5 tunnin päästä. Mutta nälkä ei varmaan ollut koska pulautti oikein reilusti niin, että meidän sänky on aivan puklussa |O Eli viime yönä syötiin vain 2 kertaa, herättiin 3. Tämä on luksusta! En vain uskalla vielä tassutella koko yötä, jos toisella kumminkin on nälkä.

allergioista miten tietää, että jokin ruoka-aine ei sovi? Tyttö saanut nyt neljä päivää perunaa ja tänään huomasin leuassa ja otsalla pientiä näppyä. Onkohan allergiaa vai jotain muuta? Miten pitkään te olette antaaneet aina yhtä ruoka-ainetta? Ajattelin antaa aina sen neljä päivää ja sitten siirtyä seuraavaan. Joten tänään olisi vuorossa porkkana.

Heipsun kaikille :wave:

Kiitos tervetulotoivotuksista :hug: Kyllä onkin ihanaa olla kotona! Loma on tietysti välillä mukavaa, mutta kyllä ehdin jo toisella viikolla kaivata arjen rutiineja :D Jotenkin vain tykkään elämästäni nyt niin paljon, että kaikki tuntuu kivoilta asioilta. Kohta tietysti jysähtää joku sairastelukierre tms. joka pudottaa minut ihan pohjalukemiin :whistle: No, eipä maalata piruja seinille, nautitaan nyt tästä normaalista, mukavasta arjesta :)

lumikko kyseli passista. Meille passit tuli viikossa, ja taitaa olla sellainen normiaika ihan jokapuolella. Passikuvan otto Maijasta onnistui ihan hyvin, isot siskot huuteli kuvaajan takana Maijaa, että katseli suoraan, eikä minua, kun pitelin häntä :D Vähän joutui kuvaaja käsittelemään kuvaa niin, että poisti minun sormia jostain kulmasta.

Hanna meillä on muutama lapsi tehnyt hampaita kuumeen kanssa. Olen ymmärtänyt, että ihan normaalia on, jos hampaiden puhkeaminen aiheuttaa kuumeiluakin. Korjatkaa joku, jos olen väärässä :)

Minä kävin jo aamusta kampaajalla, voi kun tulikin hyvä mieli =) Maija oli mukana, kun samalle aamulle osui tietenkin auton korjausaika toisessa kaupungissa :headwall: Se on jotenkin oikein Murphyn laki meillä, että vaikka miten varaan aikoja etukäteen ja laitan ne ylös kalenteriin, niin aina menee päällekäin jonkun miehen menon kanssa :kieh: Luottamustoimet on kanssa yks sellainen juttu, että aina vuosikokoukset ja muut on yleensä samoille illoille. Mies onneksi otti pojan ja tytön mukaansa, niin ei tarvinnut mennä "nauttimaan" kampaajalle pääsystä kolmen kanssa :whistle: :D Maija oli tosi kiltti tyttö, istui värin levityksen ajan sylissäni ja sitten siihen nukahtikin :heart: Siirsin hänet turvakaukaloon ja siinä nukkui loppuajan, onneksi :whistle: Olipa hiukset muuten vaalentuneet auringossa :eek: Raidoista ei ollut oikein mitään jälkeä :whistle:

Nyt Maija nukkuu päikkäreitä, ulkona sataa kaatamalla vettä ja mamman pitäisi vielä pyöräytellä pyykkejä... No, kohta sitten :)

Olitte muuten jutelleet ammateista ja huomasin, että minullahan on tässä palstalla lähempikin työkaveri :) Olen ammatiltani palveluneuvoja pankissa, samassa talossa työskentelen kuin Mimais :) Että tervehdys vain kollega :D :wave: Teetkö itse mitä työtä talossa?

Nyt soitti mies, ovat tulossa kotiin joten täytyypi lopetella :) Jotain piti jollekin sanoa vielä, mutta enköhän mä vielä illalla tule uudestaan :whistle: :D

Parasta aikaa ja Maikkuli :heart:

tervehdys.
tosiaankin lokakuu alkoi ja tässä kuussa mä vanhenen taas...plääh...
viikonloppureissu meni kivasti ja mies pärjäsi lasten kanssa hyvin kotona.
hampaita ei ole vielä tullut
nukkumaan markus menee 19-20.00 aikaan.heräilee sitten seiskan pintaan aamulla.
markus oppi kääntymään masulleen ja ihanaa kattella kun poika itekkin innoissaan että hei mä osaan.
jokelteluvain lisääntynyt ja äänen voimakkuuden käyttö.aamusin ei ole epäselvää että poika on herännyt...
pe olis 5kk neuvola ja se rokotus.toivottavasti menee kaikki ok.
ketä tietäis saako lasten kuulosuojaimia vuokrattua? vai pitääkö ne aina ostaa?
aika turha hankinta ois kun ei ole noita tilaisuuksia monia missä tartteis,mutta nyt la olis tarvetta.

katja&markus kohta 5kk

Niin se on sitten lokakuukin lähtenyt "käyntiin", tosin hieman räkäisissä merkeissä :snotty: Meillä on molemmat pienet flunssassa ja räkä vaan paksunee siihen malliin että taitaa olla aika käydä näyttämässä lääkärille. :/

tassuttelusta: Meillä alkaa olla tosiaankin aika muuttaa hieman yötouhuja kun annan maitoa idan herätessä niin sitten onkin sänky ja naama puklussa kun ei nälkä ollutkaan. Pullo vaan pitää saada että neiti osaa nukahtaa uudestaan. Nyt on tosin tuo räkätautikin vaivannut ja muutamana aamuna on herätty 5-6 aikoihin kakkaamaan...
Pitäis ihan vaikka ostaa tuo kirja jostain että saisi ihan kunnolla kokeiltua mikä keino ja miten on parasta tehdä meillä.

Vierastaminen ja rytmit: Tuli huomattua että ollaan oltu vissiin "liikaa" vaan kotioloissa, kun oltiin mun vanhempien luona sunnuntaina, niin neidillä meni pasmat ihan sekaisin ja 45min vierailun jälkeen tyttö alkoi itkeä niin ettei mikään auttanut ja rauhoittanut. Lopulta oli pakko pukea ja pakata lapset autoon, jossa Ida sitten heti rauhoittui. Ilta meni kuitenkin unien ja syömisten osalta sit ihan pipariks ja yö oli rauhaton :eek: :/

Tänään äiti ja isä olivat meillä sen aikaa että kävin itse lääkärissä, niin Ida ei ollut vierastanut lainkaan. Eli pitäis varmaankin alkaa taas kyläillä useammin että tyttö tottuu taas, kovin on herkkä näköjään muutoksille. :/

Me kun oltiin suunniteltu että äiti ottaa tuon 1,5v:n ja Ida olis menny mun siskolle parin viikon päästä että oltais miehen kanssa saatu vähän kahdenkeskistä aikaa, mutta se täytyy miettiä nyt sit kokonaan uudestaan kun ida noin "hermostuu" vieraassa paikassa. Sisko on kyllä käynyt meillä, mutta me ei olla vähään aikaan vierailtu siellä.

Nyt muihin hommiin kun tytöt nukkuu molemmat :wave:

emmi ja Ida 4,5kk

Sateista maanantaita :wave:
Paljon on tänään tullu jo tekstiä joten taidanpa minäkin...

Lumikko Meillä huomasi peruna allergian siitä kun n. 2 h potun syönnin jälkeen nousi poskiin kolikon kokoiset punaiset röhyläreunaiset läntäreet. Sit pikkuhiljaa laski ne pois ja yleensä aamulla ei sit ollu oikeastaan mitään enää havaittavissa. Masua kans sit kipristi muutamana iltana sinä aikana mitä sai sitä pottua. Muista ruuista ei oo tullu mitään oireita.
Nukkumaan menosta: Meillä Noora käy yö unille n. 19.30- 20-00
Viime öinä on ollu tosi levotonta ja mulla meinaa öisin hermoa kiristää. Josko nuo yöt vaikka jotenkin rauhoittuis ajan kanssa. Liikkuminen kun taitaa uniin tulla ja herättää.

Mettis En oo ainakaan kuullu et niitä kuulosuojaimia ois jossain vuokralla. Mut ei ne niin hirmusti maksa ja ainakin rautakaupan lasten kuulosuojaimet on sen kokoiset et aikuisellekkin mahtuu niin jos niille ois vaikka itelle sit joskus käyttöä. (kun sadepäivänä on lapsella kavereita kylässä niin saattaa äidille tulla tarpeeseen :LOL: )

Hampaista Meille ei oo vieläkään puhjennu yhtään hammasta vaikka sitä kuolaamista ja ikenien hinkkaamista on ollu jo monta kuukutta. Perjantaina neuvolassa kyllä täti sano et nyt piakkoin pitäis puhjeta kun ien raja oli jotenkin levinny tai jotain. Ootellaan...

Nyt taidan mennä tonne sohvalle lepäämään ennenkuin Noora herää päikkäreiltä. Sit mennäänkin mun äidille lindströmpihvi talkoisiin :p

Syksyistä viikon jatkoa :wave:

Kojo ja Noora 5 kk

täällä "vaihteeksi" väsynyt ja turhautunut äippä.... Niinkuin olin jo innostunu, kun meillä oli vähän parannusta näköpiirissä noiden heräilyjen suhteen. Nyt sitten tuntuu, että mikään ei suju... :'( Tiedän kyllä että taitaa tämä pikku masis johtua ihan väsymyksestä ja ei ne asiat yhdessä yössä muutu. Eli malttia pitäis olla, mutta mutta... tämä väsynys vaan vie välillä kaikki mehut |O

Dani on muutaman viikon ollu tosi tarkka tissin suhteen; lopettaa heti jos kuulee mielenkiintoisen äänen, kotona tissi kelpaa ainoastaan makuullaan meidän sängyssä väsyneenä tai vasta heränneenä ym. Nyt kun pistin aamupäikkäreille niin huusi nälkäänsä, mutta ei suostunukaan imeen rintaa kuin pari imasua ja aloitti huudon. Sängyssä vain huusi, eikä tuttikaan kelvannut. Tissi kelpasi vasta sitten kun oli vasta melkein unessa, plääh.. ja viime yö herättiin klo 21.30, 22, 12, 1, 2, 3, 4, ja 6. Nukkumaan meni puol ysi. nyt tänä yönä ei kelvannu kuin tissi lohduttajaksi.

eilinenkin meni plörinäksi, kiukuttelin miehelle ja vähän esikoisellekin ja sitten kovasti huono omatunto :ashamed: Ärsytti kun mies kun pitää vapaapäivää niin silloin hänellä on vapaa kaikesta (myös vauvan hoidosta) koska on niin "fyysisesti väsynyt", kuulemma. jaa, ja minä en tietenkään ole koskaan väsynyt kun olen vaan kotona. Yöheräilyistä hän ei tiedä mitään, kun nukkuu aina kuin tukki, eikä havahdu mihinkään ääniin.

Sekin mietityttää, kun pikkuherra on niin tarkka tuon syömisen suhteen ja hoitoon pitäisi pikkuinen jättää parin viikon päästä. Pulloa olen antanut silloin tällöin ettei unohtuisi. Haluaisin päästä kaverin juhliin, mutta en tiedä uskallankohan kuitenkaan. Viimeksi kun yritin lähteä, Dani jäi miehen kanssa, jouduin tulemaan parin tunnin päästä kotiin, kun mies ei saanu poikaa rauhoittumaan. Nyt vaan tuntuu että tekis tosi hyvää päästä välillä tuulettumaan.

Anteeksi, anteeksi, nyt tuli purettua kaikki ahdistus :ashamed: ja tässä vaan omaan napaan tuijoteltua...

eiköhän se kuitenkin tästä, huomenna on varmasti parempi päivä :)

Jaksamisia myös kaikille muille!

äippä78 ja Dani viikkoa vajaa 5kk

Äippä78 oikein paljon myötätuntoa tunnen sinua kohtaan!! Kyllä se uni vaan on niin tärkeä juttu. Alussa kun vauvan saa niin aina se jotenkin menee, mutta muutaman kuukauden jälkeen iskee helposti pitkäaikasen valvomisen aiheuttama kova väsymys. Ja tämä syksy mulla ana vaikuttaa vireyteen. Kyllä sen sun miehenkin pitäisi vähän paremmin ymmärtää ja antaa sun levätä esim. illalla jos sä hoidat yöheräämiset. Juttele päättäväisesti mutta syyttelemättä sen kanssa. Meillä on kanssa yöt, no aika kauheita usein. Välillä on "hyvä yö", herätään vain ehkä 5-6 kertaa....

Täällä vähän flunssaa mulla ja vauvalla, oi voi. Mutta silti käytiin aamulla metsässä, ja olipa kiva kun saatiin tuoda tuliaisiksi kunnon satsi zuppilovahveroita! :p

Missä iässä vauvat muuten alkoivatkaan istua???

Terve!
WAU Vaniljaäiti oli löytänyt suppilovahveroita.
Mä en tiedä ihan tarkkaan minkä näköisiä sieniä ne on, mutta kanttarelleja ja tatteja olen kerännyt pitkin syksyä. =)

Meillä on myös ollut hieman flunssaa, mutta onneksi Samulle ei ole vielä sitä tullut ja toivottavasti ei tulekkaan. kop kop kop... koputtaa puuta. =)

Miten muuten saisin Samun masun balanssiin, kun se on ollut jo aika pitkään kuralla, tai ei ihan kuralla, mutta aika löysällä?
Olen antanut maitohappobakteeria, mutta sekään ei ole oikein auttanut.

Meillä yöt on menneet tähän asti ihan hyvin, poika on nukkunut ilta 20 aamu 8:00!
Mutta nyt muutama yö on mennyt muutaman kerran Samun herätessä.
Toissa yönä se oli oksennellut oikein kunnolla, epäilen että söi illalla liikaa.
Viime yönä se rupesi itkemään kaksi kertaa kesken unien ja oli työntänyt jaloillaan itsensä sängyn toiseen päätyyn.
Toivon että yöunet rauhoittuisivat taas, ettei vaan tule ihan kamalasti takapakkia. :)

Meillä Samu on ruvennut istumaan 4kk ikäisenä, tai aina kun on sylissä haluaa itse istua ilman nojaamista.
Ja jos laitan sen nojaamaan mua vasten, se nousee heti takaisin itse istumaan ilman nojaa. :)

Moikka!

Meilläkin vähän nuhaa pukkaa Peetulle, onneksi on vielä ainakin lievää ja toivottavasti ei paheniskaan. Peetu päikkäreillä ja isompi seurakunnan kerhossa. Ihana hiljainen hetki.

Peetu se jaksaa aina vaan ihmetellä omia käsiään, kun niihin laittaa tumput. Voi sitä ilmettä ku toinen kattoo et mihin se mun käsi nyt katosi :heart: Aivan suloinen. Jalkoja ei ole vielä edes huomannut. Nyt yritetään vääntää itteä kovasti kyljelle mut masulleen ei ole vielä päässyt.

ÄIPPÄ78:lle iso :hug: . Mä en varmasti jaksais jos noin tiuhaan heräilis. Siksi meille on varmaan hyvin nukkuvat lapset annettukkin :ashamed: Uni on kyllä niin tärkeetä jaksamisen kannalta. Koita nukkua päivällä jos vaan mahdollista.

ISTUMISESTA: Peetu ei sylissä juuri vauva-asennossa viihdy vaan vänkää väkisin istumaan. EIkös se puol vuotta ole se suositus? Esikoinen meillä istui 6 ja puolen kk iässä jo tuetta lattialla vaikkei silloin vielä osannut edes mahalleen kääntyä. Vähän päälaelleen menee nuo kehitys askeleet mut jokainen lapsi on niin yksilö noissakin.

Mulla OLI muka jotakin kysyttävääkin mut arvatkaa muistanko enää.

No, palailen asiaan myöhemmin.

Tiitteräinen ja Peetu

Hyvää syksyn alkua kaikille. lueskellut olen , mutta taas harvemmin ehtinyt kirjoittaa :ashamed:
5kk (ikää 4kk 3vk)neuvolassa käytiin,6665g ja 67 cm .paino oli edelleen laskusuunnassa, pituuskäyrä oli kääntynyt sentään suoraan vaakaan . Kuume nousi viime yönä, eli rokotuksesta sai raukka :(
Sydänultraan päästään vasta kolmen viikon päästä, toivottavasti ei sairaanhoitajien lakko siirrä sitä vieläkin pidemmälle (vaikka lakon suhteen oma lehmä ojassa...).Kiinteitä emme saa poikaan upotettua muutamaa teelusikallista enempää, niinpä aloitamme tarjoamaan useamman kerran päivässä ja laitan soseisiin valmistusvaiheessa ruokaöljylisää, josko sais tuota painoa vähän nousemaan. Maitoa kyllä tulee yllin kyllin ja selvästi poika on sitä mieltä että se riittää. Mutta nyt kutsuu selvästi syöttämään..

Paavolle eilen tuli ensimmäinen hammas!!! Todella kovan kuumeen kera eli 39.3 astetta oli ku mittasin.. no suppoja sitte tietenki laitoin. Yö meni tosi huonosti ku poku nukku koko illan niin tottakai yöllä sitte loppu uni eli valvottiin 3 melkein kello viiteen... no otettiin sitte "pikku" päikkärit eli laitettiin nukkumaan 10 ja herättiin kahen aikoihin... :ashamed: Edelleenki kuumeessa ja katoin suuhun niin nyt pukkaa toistaki hammasta viereen :eek: Soitin polille, että pitäiskö tulla tuon korkean kuumeen kanssa käymään lääkärillä niin meinas, että ei tartte, että kyllähän se kipeä on jos luunkappaleita suusta pukkaa ja kuumeen siksi nosta... tiiä sitte... päivystyski siirtyy 4 jälkeen 70 kilsan päähän, mutta toivottavasti tuo alkais jo helpottamhan.

Mettis tuossa olis kans yks kauppa ja mistä saa noita kuulosuojaimia ja suhteellisen edullisesti...

http://www.tamrex.fi/cat/product_catalog.php?c=81

Olen tilannu sieltä miehille työvaatteita yms. ja voin suositella paikkaa.

Aivan on nyt semmonen hönttiolo ku on nukkunu niin pitkään.. luulis, että kello vasta puolenpäivän, mutta mieski tulee kohta töistä kotiin ja mie vielä täällä yöpuku päällä huseeraan... täytyy kai alkaa laittaan itteä..

Hanna ja Paavo 4kk ja 9pv( jolla kohta 2 komeaa hammasta ;) )

Väsyttää !!!!!!!!!!!
Noora on ruvennu melskaamaan öisin. :'( Viime yönä heräsin ennätykselliset 8 kertaa. :headwall: :headwall: :headwall:
Yhessä välissä ei meinannu millään rauhottua ja melskasi jo niin pitkään et jopa mies heräs siihen. (mies joka ei varmaan huomais vaikka pommi räjäyttäis seinät ympäriltä ) Oon aika neuvoton :(
Kyse ei ilmeisesti oo siitä et se nälkäänsä heräis. Vaan jotenkin tuo liikkuminen ja ilmeisesti unien näkeminen sekottaa tota unta.
Yhen kerran vain viime yönä meni pidempään rauhoittuessa. Yleensä selvitään sillä et käännän vain takaisin selälleen, annan tutin ja harson niin nukahtaa heti uudelleen. Mut eihän tästä tuu mitään jos vajaan tunnin välein herään kääntään tota tyttöä takaisin selälleen tai muuten joudun sitä rauhoittelemaan. Toista viikkoa tätä on nyt kestänyt. Sitä ennenhän meillä meni yöt tosi hyvin vain noin yhellä heräämisellä.
Hyvät vinkit ois nyt tarpeen... tai jos jollain on kokemusta et meneekö tällainen vaihe sit ohi piankin?
äippä78: saat kyllä multa täydet sympatiat kun aika samassa jamassa ollaan :hug:

Nyt tuli vaan omaa purkausta ja omaa napaa :ashamed:
No kyllä tää tästä...

Kojo ja Noora mellestäjä 5 kk

Yhteistyössä