Ei ainakaan itelle kuulosta hyvälle tuo vaniljajäätelö. Alkoi vähän ällöttää jo ajatus. Olen kyllä jo oppinut mihin aikaan se oksennus tulee ja ennen sitä otan jotain jogurttia tai vettä, niin on helpompi oksentaa. Jos yrittää oksentaa pelkkiä mahahappoja niin ei hyvä ollenkaan. Ja traumat jäi kun leipä tuli ylös. Mietoja makuja ennen oksentelua ni eiköhän tästä selvitä.
Sairaslomista oli puhetta. Minä en kyllä itse pystyisi töissä olemaan tämän pahan olon kanssa. Teen keikkatöitä ja nyt olenkin skipannut työt, joihin minua on pyydetty. Tänään selityksellä "Olen flunssassa". Haluaisin kyllä ottaa kaikki työt vastaan mitä tarjotaan, niin jäisi vähän ylimääräistä rahaa jolla hemmotella itseä ja olotilaa. En vaan ole kykenevä töihin. Oksentamista on usein ja se kyllä uuvuttaa. Ja töissä kun ei pääse koko ajan napostelemaan jogurtteja ja muita.
Turvavyön jatkopalaa tulee tuskin hankittua vaikka liikummekin paljon autolla. Jos olo käy todella epämukavaksi niin alan sitten vasta harkitsemaan jatkopalan ostoa.
Kuumemittari näyttää 37 koko ajan. Normaalilämpö ennen raskautta oli 36,2 suurinpiirtein. Että kyllä täälläkin on lämpö noussut. En nyt varsinaisesti ole joka päivä mittaillut, mutta kun tässä on koko ajan kuumeinen olo ja palelee niin olen mitannut ihan sitä varten, jos kuume nouseekin 38 asteen tienoille. Itsellä kuume pitää saada samantien laskuun, ettei taju lähde.
Raskautta en haluaisi skipata mistään hinnasta, vaikka olo onkin mitä kamalin. Nautin siitä, että tiedän olevani vihdoin raskaana. Ensimmäinen lapsikin on kyseessä, joten uutuudenviehätys voi kuulua asiaan
Jokainen ihana kamala oire on merkki siitä, että en olekaan lapseton! Ahh, ihanaa. Samoin synnytyksen haluan kokea; odotan lähinnä innolla miten se sujuu. En juurikaan vielä sitä stressaa tai mieti, miten haluan kaiken tapahtuvan: kyllä ne lääkärit tietää mitä tekee minun ja lapsen parhaaksi, joten eiköhän se mee just niin ku on tarkotettuki
Ja kyllä nuo raha-asiat täälläkin pyörii mielessä, varsinkin nyt tosiaan kun en ota mitään keikkatöitä vastaan. Ja samalla pieni pelko perseessä, että kohta kukaan ei edes halua mua töihin kun en ota niitä töitä vastaan. Kampaajat, hieronnat ja muut jää kokonaan pois, jotta rahaa säästyy. Mutta kyllä joulunaikaan aion sitten jotain ihanaa keksiä itselleni joululahjaksi
Ja itsekin myyn kirppareilla ja netissä vanhoja juttuja, mille ei itsellä ole tarvetta niin saa edes muutaman euron säästöön. Ja varmasti vauvalle hankitaan käytettynä paljon vaatteita. Toki sitten sukulaiset ostaa uusiakin vaatteita vauvalle, mutta niihin en itse rahallisesti panosta. Ei ne vaatteet mene vauvan päälle kun ekan kuukauden. Kyllä meilläkin rahaa ruokaan on ja vauva kaiken tarvitsemansa saa, mutta en minä yltiöpäisesti tuhlaile. Aina olen kerännyt rahaa "pahan päivän varalle" ja johonkin ne aina sitten myös tarvittaessa katoaa.
Eilen illalla sain kotidopplerilla sykkeet näkymään näytölle, mutta en ehtinyt kuulla sydänääniä, kun ipana heti lähti johonkin karkuun
Kyllä mies säikähti kun yhtäkkiä huudahdin "täällä se on! mä löysin sen"
Kylläpä nyt tuli tekstiä. Huh.
Vielä tervetuloa kaikille uusille!
Heku & Nökö 9+3