Toukokuun toukat 2018 *syyskuussa*

Oireet loppu ku seinään torstaina, sitä ennen olin valmis repii pääni irti ku nukutti vaan ja niin paha olo aamusta iltaan ja se närästys vei järjen. Erikoista. Kertokkaa kokeneemmat onko normaalia, viikolla 7/8. (n) Paska maistuu vaan suussa, muuten olen saanut elämäni takaisin! :D
 
@Mieva mullakaan ei ole mitään. Paitsi jano. Onkohan sitä vielä raskaana :D

Ootteko miettineet varhaisultraa? Täällä aateltiin piipahtaa Perhe Artessa seiskaviikolla, jos sinne asti päästään.

@Merikki paljon tsemppiä <3 toivotaan että pahoinvointiaallot helpottuisivat pian!

Santso + pipari 4+5
 
Onko kellää muulla sellasta huonoa oloa että ikään ku heikottaa, ei nyt ihan pyörrytä mutta sinne päin kuitenkin. Itellä aamulla oli vähän etova ja lisäks heikko olo, ja nyt aamupäivä menny sohvalla ku olo tuntuu tosi heikolta.... :( normaalistikin mulla alhainen verenpaine ni mietin et oisko nyt vielä vähä alempana ja aiheuttas tän olon..

5+3
 
Voisiko joku fb-ryhmässä oleva huhuilla Pillipöllöä ja kertoa, että täällä olisi halukkaita mukaan liittyjiä? Melko pitkä tovi hällä edellisestä käynnistä täällä. Vai joko ryhmä on suljettu?
 
@Santso ens viikolla täällä ollaan menossa Perhe Arteen varhaisultraan, silloin on siis rv 8+0, joten pitäisi kyllä jo jotain näkyä jos nähtävää on. Varmasti tänne sitten kirjoittelen miten meni:)

Mitään kauhean voimakkaita mielitekoja ei ole tullut, muuten kuin hirveästi tekisi mieli kiivejä. Ostinkin niitä viikko sitten ja edelleen ovat tuossa täysin raakoja (n) myös sushia tekisi nyt mieli, mutta sitä oli saatava myös ennen raskautta joka viikko. Hurjaa että jos kaikki menee hyvin sitä saa seuraavan kerran sitten vasta toukokuussa :D
 
Mua on tänään ekaa kertaa oksettanut päivällä ja nimenomaan vielä koko päivän. Miltei tuli ylöskin kun katoin Possea ja siinä oli sellanen hampaidenpesukohtaus :D

Olo on kaikkee muuta ku hehkeä, ootan sitä hetkee kun pääsen nukkumaan.

Ja tänään 7+2
 
@Elysee sama juttu! Ärsyttävä sipsimainos :D

@Kinuskii heii tulethan kertomaan Perhe Artesta sitten kuulumisia ja (asiakaspalvelu-)kokemuksia! Paljon hyvää kyllä tuosta yrityksestä kuullut :) Oot ihanan pitkällä jo meidän näkövinkkelistä. Menispä viikot nopeasti ja turvallisesti!
 
Tauon jälkeen taas linjoilla :)

@Kinuskii ja @Santso täällä ainaskin todella hyvä ja kiva kokemus Perhe-Artesta (Lahessa). Kävin oman mielenrauhan vuoksi 6+3 siellä varhaisultrassa ja näyttivät ja kertoivat mitä sieltä löytyi ja koon mukaan tarkentui, että rv olisikin 6+2. Sieltä löytyi semmoinen riisinjyvä ja sille ruskuaispussi ja pienen tsuumailun jälkeen myös sytkyttävä sydän. Voi sitä itkun ja ilon määrää. Tosi tyytyväinen oon, että menin :love:

Täällä tänään 7+1. Ihan järjetön väsymys, rinnat aristaa ja kolmen tunnin välein saatava jotain ruokaa, muuten kaatuu seinät. Oksu ei oo vielä tullu, mutta etova olo kyllä useesti yllättää. Sillon vaan nopeesti jotain suuhun.. Ja täältä kanssa löytyy kiivihimo :ROFLMAO:

Tulevana torstaina on käynti TAYSin lapsettomuuspolilla, jossa hoitoja kävin saamassa. Toivotaan, että ei sinne tarttis enää sitten mennä tän jälkeen.. :whistle:

Mukavaa viikkoa kaikille! Voikun viikot menis nopeaan ja me kaikki päästäis sinne vähän turvallisemmille viikoille :)
 
Mä oon vastoin kaikkia omia odotuksiani töissä. Oksensin aamulla, mutta sitten sain syötyä hieman puuroa ja nyt on ollut melko siedettävä olo jo tunnin! Saa nähdä kauanko tätä herkkua kestää. Kohta ajattelin suunnata tutkimaan työpaikan kahvilan aamupuurotarjontaa, jos sillä saisi taas vähän torjuttua kuvotusta tunniksi tai pariksi. Oon myös alkanu kartoittamaan toimiston invavessojen sijaintia, että tarvittaessa pääsee puhaltelemaan ja makailemaan lattialla oloa tasoitellen.

6+0
 
Hei vaan taas :)

Juu, olisi kiva, jos joku tosiaan faceryhmässä vihjaisi @pillipöllö :lle , että tännekin voisi vielä vilkaista.

Mä olen ollut jotenkin yllättynyt, että tää alkuraskaus onkin ollut tälläistä pahoinvointia ja sellaista "off"-oloa, ihan sen takia, kun oma äitini ja mieheni äiti ovat kovasti puhuneet siitä, kuinka heillä ei mitään pahoinvointia tms. ollut raskauksissaan. Olenkin tässä miettinyt, onko aika kullannut muistot :ROFLMAO: Täällä kun lueskelee, niin tuntuu olevan kovin yleistä, että huonoa oloa on.

Minulla olo on vähän helpottanut mutta huomaan, että jos en tee mitään, alkaa pahanolon tunne lisääntyä, eli täytyy puuhailla, niin se vaikuttaa pysyvän paremmin poissa, lisäksi toki syödä säännöllisesti.

Mulla on nyt 8+2 menossa ja perjantaina eka neuvola, ultrausta ei tosin vielä taida olla. Kuinkakohan kauan siihen menee vielä? En ole raaskinut varhaisultraan mennä yksityiselle :unsure:
 
Täällä mennään oireettomana. Leuassa olevia finnejä ja limakalvojen kuivuutta lukuunottatta :whistle: rv 8+2 mutta taitaa oikeasti olla 7+2 tms.

Perjantaina uudestaan varhaisultra kun viimeksi vauva oli ultraajan mukaan viikkoa pienempi mitä luulimme. Niin ne viikot vaan kuluu vaikka alussa tuntui, että viikot matelee :rolleyes:

Jaksamisia kaikille pahoinvoiville! Voisin ottaa osan oireista jotta tämä tuntuisi todellisemmalta.
 
Pääsen huomenna ultraan sen viimeviikkoisen verenvuodon takia. Jee!
Nyt mä muuten makaan töissä invavessan lattialla ja odotan koska kehtais mennä syömään lounasta. Aamupuuro no.2 auttoi tunnin verran, mut sitten iski taas kuvotus. Kyllähän mä syömisestä tykkään, mutta kerran tunnissa syöminen alkaa olla aika rasittavaa. Varsinkaan kun mitään ei tee mieli vaan on pakko vaan jotain väkisin mumeltaa.
6+0
 
Hieno homma @Merikki. Toivottavasti kaikki on kunnossa :)

Täällä pahoinvointi jatkuu toista päivää. Ihan uutta kaikki raskausoireet kun esikoisesta ei ollut mitään oireita.

Mä meinasin vielä käydä toisen kerran ultrassa kolmen viikon päästä. Esikoinen täyttää sillon seittemän ja haluisin kertoa hälle raskaudesta, sisarus kun on hänen hartain toiveensa. Viikkoja silloin 10+ jotain, mut haluan varmistaa että kaikki ok ennen kuin kerron.
 
Hei, minäkin liittyisin vielä joukkoon! Selailin aluksi huhtikuisia, kun laskujen mukaan la olisi ollut 29.4. Kävimme kuitenki yksityisellä ultrassa, jossa selvisi, että alkio hieman oletettua pienempi, joten la siirtyi 4.5.

4.5/Liilja/23/toinen
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö
Heippa taas! :)
Täällä menossa 6+3 tällä hetkellä, ja oireet jatkunu aika tasasena kokoajan, mut eilen illalla tänne iski sellanen syysflunssa että oksat pois.. Toivottavasti tää helpottaa pian Ja @Santso me ollaan menossa Perhe-Arteen Helsinkiin varhaisultraan ens viikolla kun 7+4 on täynnä :) Toivottavasti siellä näkyy pikkuinen joka voi hyvin ❤
 
Tervetuloa uusille! :)

@innap kerro sitten kuulumiset varhaisultrasta! Täällä saadaan vielä reilu pari viikkoa odottaa, viikolle 7+x varasin ajan. Samoin soitin neuvola-ajan sitä seuraavalle viikolle. Ihana ajanvaraajahoitaja langan toisessa päässä! Hyvä Helsinki :)

Ai niin. Ihan flunssainen olo, täällä googletellaan että kuuluuko flunssaoireet raskauteen vai oonko oikeasti kipeänä..

Santso 4+6(?)
 
Huh, sympatiat sinne @Merikki, täällä kans iski eilen illalla pahoinvointi päälle ihan uudella levelillä. Lähinnä kuvotusta ollut vaan tähän mennessä ja luulin jo päässeeni pälkähästä. Tänään aamupäivällä pahoinvointi jatkui ja aamiaiset tuli ylös :sick: Etätyömahdollisuus on kyllä tässä kohtaa iiiso pelastus. 7+5
 
tämän päivän ylläri ultratuloksen jälkeen kai minäkin voisin liittyä toukokuun odottajiin.

en nyt muista järjestystä mutta 32v/ (3)2.lapsi. Menkkojen mukaan la 6.5, tämän päivän ultran 11.5. Synnäriä en vielä tiedä
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä