Meilläkin on vielä
kuopus pinniksessä ja hänen vaatteensa "vauvan lipastossa". Ja jos ei isompaa asuntoa/ omaa taloa löydetä kevään mittaan, tulee tilanne todennäköisesti olemaan sama myös vauvan synnyttyä. Missään ei yksinkertaisesti ole tilaa vielä yhdelle sängylle. Vauvalle laitan sängyn äitiyspakkauksen laatikkoon, ja sen sijoitan varmaan meidän sänkyyn, on sen verran leveä sänky, että mahtunee siellä olemaan. Tuskin vauva siellä nukkuu, kun kaikki muutkin on vieressä nukkuneet.
Vaatteet laitan varmaan sellaisiin muovisiin orthex-säilytyslaatikoihin tms, ne mahtunee meidän makkarin nurkkaan. Tyhjensin yhden sellaisen laatikon samalla, kun vaatehuonetta siivosin. Siellä on nyt uudet vauvanvaatteet odottamassa pesua. Lipastossa näyttäisi jäävän tilaa yhden laatikon ja kaapin verran, jos siirrän pinniksen lakanat ja vauvapyyhkeet + fleecevaatteet jonnekin muualle. Pitää vielä miettiä miten ne järkkäilen, kunhan saan tuon vaatehuoneen siivouksen loppuun. Askartelulipasto ja lattian kenkälaatikot jäi vielä tälle päivälle, ei eilen kärsinyt enää niitä kyykkiä. Eteiseen olen yrittänyt etsiä jotain pientä kapeaa lipaston tapaista. Meillä on naulakko ihan räjähtämispisteessä, eikä vauvan vaatteille oikein näytä olevan tilaa. Jos olisi oma asunto, olisin ostanut tuohon jonkun käytännöllisemmän ratkaisun. Tällä hetkellä siinä on siis pari pientä yläkaappia ja lyhyt tanko + hattuhylly.
Pystyyköhän
istukkaverta luovuttamaan kaikissa sairaaloissa...? En ole kuullut koskaan aiemmin, muutama viikko sitten törmäsin aiheeseen, kun googlailin muita istukka-asioita.
Suonenvedosta, mulla ekassa raskaudessa oli öisin ihan hirveitä vetoja. Välillä just itkin kivusta, kun ei saanut sitä loppumaan millään. Olen sen jälkeen pitänyt jalkoja ahkerasti seinää vasten, kohti kattoa nostettuina joka ilta, eikä ole pahempia tullut. Tässä raskaudessa en vielä ole seinälle nostanut, mutta illalla sohvalla löhötessä ne on lievässä kohoasennossa.
Mäkin tykkään alkaa
suunnittelemaan asioita tosi hyvissä ajoin Kastepäivää olen miettinyt pääni puhki, ei oikein meinaa sillekään sopivaa viikonloppua löytyä. Se mitä olin ajatellut, on appivanhempien puolelta varattu. Ilmoittivat hyvissä ajoin, että älkää ainakaan sinä viikonloppuna. Sit on kaikkia muita juhlia, ja tietysti miehen työt joka toinen viikonloppu, ellei saa kesälomia pidettyä heinäkuussa. Kesäkuulle en kastajaisia halua, kun meillä on pari vauvaa huutaneet ekan kuukauden masukipruja... Ettei mene koko kastepäivä yhdeksi parkumiseksi. Pitääpä kalenterin kanssa kysellä sitäkin muilta jo hyvissä ajoin...
Tiivi-Taavilla riittää sitten ohjelmaa vauvan syntymän jälkeen! Toisaalta, sukulaiset voi tulla katsomaan vauvaa samalla kun on toisen lapsen synttärit?
Me ollaan yritetty kastajaisia aina ajoittaa jonkun muun juhlan kanssa yhtä aikaa. Yhdet oli mun isän 60v. juhlien aikaan, toiset mummon 90v. juhlien, ja kolmannet esikon synttäreiden kanssa yhtä aikaa
Nytkin ois ollut kuopuksen synttäripäivä tarjolla kastepäiväksi, mutta kun se ei käykään appivanhemmille...
Kesälomareissukin pitäisi johonkin väliin saada mahdutettua, ja varailla hotellia jo hyvissä ajoin. Kotimaassa meinattiin, Särkänniemeen todennäköisesti.
Meinasitteko muut miten pikkuisen kanssa reissailla kesällä?
Mutta nyt jatkamaan siivoilua!
Cherrie_ 24+0 *POKS*